Ik ga vandaag RC-varen, wie gaat er mee? (oftewel, het "vaarpool-topic")

Vrijdag naar Neurenberg gereden voor de duikboten bijeenkomst daar

Vele heel mooie boten, prachtig zwembad en mooi weer.

Mijn KXVIII heeft successvol torpedo's verschoten (hoewel video daarvan nier geheel lukte) en lang gevaren. Heel lang......eigenlijk te lang, want aan het eind van de dag zonk de boot naar de boden en reageerde niet meer. Accu's leeg en iets water aan boord, maar na opvissen met een schepnet geen schade. ook daarvan is geen video - de camera aan boor was kennelijk ook net op.

Toch is de film die geschoten is wel mooi - allerlei mooie boten te zien.

9 uur rijden voor 3 varen - was het waard!

freek

Laatst bewerkt door een moderator:
zaterdag 17 mei staan we met de MBVA bij de Open Haven Dagen in Gorinchem
Open Havendag
we staan op het veld schuin achter het restaurantje bij de aanlegsteiger van de waterbus, beter bekend als "Buiten de Waterpoort"

Hoi Harm,
Dat ziet er heftig uit, wat er aan komt. :onweer:
Ik vrees het ergste voor ons vaarmiddagje.
We gaan het volgen.

meneer aldus weet het ook niet.
regel 1 het blijft droog.
regel 2 kans op regen of buien

wat heb je daar nu aan.

De weersverwachting voor vandaag, 2de Pinksterdag:

Vandaag zijn er flinke perioden met zon en blijft het droog. Later vanochtend zal de bewolking vanuit het zuidwesten gaan toenemen en bestaat er al kans op regen of buien. Eind van de middag moet vanuit het zuiden overal rekening worden gehouden met stevige onweersbuien die lokaal vergezeld kunnen gaan van hagel, zware windstoten en veel neerslag. Deze buien trekken vanavond over ons land naar het noordoosten. Door de buien zal het weer van plaats tot plaats sterk gaan verschillen en tijdens een zware bui kan het kwik met gemak 10°C onderuit gaan. De temperatuur gaat flink oplopen en loopt uiteen van 22°C in het noordwestelijk kustgebied, 28°C in het midden van het land en lokaal mogelijk 31°C in het zuidoosten. Het zal daarbij vanmiddag ook drukkend warm gaan aanvoelen! Er staat een zwakke tot matige noordoostenwind. De wind zal geleidelijk gaan ruimen naar het oosten.

Ik kan of
Mijn brander gaan proberen anders af te stellen (waakvlam wat lager, zodat de veiligheid niet gaat zeuren) in mijn vaarbak en niet gaan varen.
of
ik kan gewoon de Tyro in de auto zetten en daarmee naar Maasdam gaan, die is met 5 minuten weer in de auto gezet, mocht het weer te gek worden.

http://www.estofex.org/

.

Hoi Harm,
Het eerste buienfront komt snel dichterbij.
Misschien dat even afwachten?
Daarna een aantal uren droog voordat het ""echte"" front overkomt.
Misschien gebruik maken van de pauze?
Anders maar gewoon genieten van het spannende weer? Ik heb 2 fototoestellen klaarliggen!

Vandaag,1400 uur aan de kolk in de uiterwaarden te olst. Liggende aan. De dijk tussen olst en Deventer, een km vanaf rotonde olst zuid.

Back