Ik ga vandaag RC-varen, wie gaat er mee? (oftewel, het "vaarpool-topic")

Waar moet een goede vaarlocatie eigenlijk aan voldoen ?

Het belangrijkste:
Water vrij van wier, kroos en andere vegetatie.
Walkant dusdanig dat je je model makkelijk in- en uit het water kunt zetten/halen
Geen zwemmers of lieden die hun hond in het water laten spelen
Geen zwanen en al helemaal niet met jonkies

Minder belangrijk, maar wel fijn:
Auto liefst een beetje in de buurt van het water te parkeren
Een zitplek aan de zuidwestkant (zon in de rug, fijn voor foto's)
Voor zeilers: omgeving vrij van bomen
Voor motormodellen: Vijver een beetje door bomen beschut

Dat is mijn wensenlijstje zo ongeveer...

Roel's lijst komt grotendeels met mijn wensenlijstje overeen, alleen hoeft het bij mij niet voor motormodellen beschut te zijn, ik zie graag wat golfjes op het water. Maar ik kan me voorstellen dat niet elke boot daar blij mee is, hangt een beetje van het vrijboord en zeewaardigheid van je boot af.

En als er wind staat, bij een wat groter water liefst dan zo dat het model naar jouw kant wordt terug geblazen, ipv naar de overkant, mocht er zich een storing voor doen.

@Roel, je vergeet de recreatie-vissers (met alle respect). Boten en vissers gaan meestal niet samen.

En de jeugd op school.
Had laatst weer een paar lastpakken!
Reden met skelters bijna over mijn tenen.
Even bijbeppen is trouwens wel weer gezellig.
Vloeibaar water is ook handig(grapje).
Steigertjes zijn ook erg handig!
Enz........enz. Komt dus allen naar Maasdam!!!!!
Groetjes van:

Bertus,

Het lijstje van Roel komt wel overeen met het haventje in Maasdam of niet soms?

Water vrij van wier, kroos en andere vegetatie: Nog wel

Walkant dusdanig dat je je model makkelijk in- en uit het water kunt zetten/halen: Aanwezig

Geen zwemmers of lieden die hun hond in het water laten spelen: Zijn er niet, doen ze elders

Geen zwanen en al helemaal niet met jonkies: Nog niet gezien

Auto liefst een beetje in de buurt van het water te parkeren: Op 5 meter van het water

Een zitplek aan de zuidwestkant: Zelf stoeltje meenemen.

Voor zeilers: omgeving vrij van bomen: Niet vrij van bomen wel genoeg wind aan de oostkant

Voor motormodellen: Vijver een beetje door bomen beschut: aan de westkant staan genoeg bomen

Klinkt als de ideale plek.

Hopelijk tot snel allemaal.

Groeten

Jasper

Nu we daar uit zijn (laat ik nog "helder water" toevoegen voor de duikboot-fans) kunnen we ons wel weer richten op het "vaar-poolen" denk ik. ;)

Ik ben nog niet vaarklaar, anders kwam ik wel langs.
Morgen eerst in de bak in de tuin en dan hoop ik naar de WSD te kunnen.

De putter vaart nog niet maar ik zou nog altijd met mijn halve gare nikko bootje mee kunnen varen( de achteruit doet het op een of andere manier niet meer)

Was een korte vaart gisteren, na 3 minuten werkte een van de motoren niet zoals het hoort en toen bleek de boot van binnen kletsnat te zijn. Na wat zoekwerk zag ik dat een van de buisjes van de waterkoeling los zat in de romp.

Als je zover bent

m1bz0tmafbl3.jpg

ben je te laat.

Was een korte vaart gisteren, na 3 minuten werkte een van de motoren niet zoals het hoort en toen bleek de boot van binnen kletsnat te zijn. Na wat zoekwerk zag ik dat een van de buisjes van de waterkoeling los zat in de romp.

Ai, dat is minder, had verkeerd kunnen aflopen. Is dit trouwens niet meer iets voor het "waarmee heb je gevaren?" topic? Die is meer bedoeld om ervaringen tijdens het varen te melden, en dit topic meer om afspraken te maken als je nog gaat varen. ;)

Goede vaart alvast. Ik hoop dat er meer je kant op zullen komen. Helaas is het voor mij even te ver, om zomaar langs te komen, anders was ik er graag bij geweest.

Zijn er nog mensen die aankomend weekend gaan varen in de omgeving van Amsterdam?
Misschien kunnen we dan wat afspreken?

.

zijn er mensen die zin hebben om te varen in de buurt van Papendrecht mag ook verder weg op de fiets kom je ook wel een km of 10 uit de buurt

Back