Ik ga vandaag RC-varen, wie gaat er mee? (oftewel, het "vaarpool-topic")

volgens de heren en dames van meteo krijgen we in ieder geval tussen 0930 en 1000 wat neerslag en zou om 1130 een front over trekken.
Rond die tijd even kijken en dan daarna beslissen varen of niet.

Ik ben er denk ik wel na de bui en dat zal zo rond 1300 zijn.
1/2 uurtje opstoken betekent dat ik rond 1330 zal kunnen varen.

Heb voor 6 uur varen water bij me, ik kan dus wel even vooruit.

Zeilen in Franeker

Vanmiddag een ad-hoc zeilmeeting in Franeker samen met Arnold en z'n buurman.
Als je van Harlingen naar Franeker rijdt(snelweg) de afslag Franeker, onderaan de afslag rechtsaf en dan gelijk na 200 mtr weer rechts (Severander).

Boeien en camera gaan mee.

Ik ken het water niet, en Arnold is er al een poosje niet meer geweest, hopelijk hebben de waterplanten nog wat water voor ons over gelaten...

Groeten, Jan.

Nou, dat viel nog tegen...
Bijna elk rak werd geplaagd door zooi aan kiel en/of roer, waarvan er de handelbaarheid van de boten niet op vooruit ging.

Toch een zeer genoeglijke middag met de MM, Sirius en de Voyager.

Met een beetje mazzel heeft Arnold voldoende beeldmateriaal voor een filmpje, we wachten het af.

Groeten, Jan.

En dat heeft Arnold,

Het kost wel wat moeite om buiten het grasmaaien in Franeker een paar beelden te vinden maar het komt eraan.
Link naar het filmpje vanavond later op het" waar heb jij vandaag gevaren" topic...

Was ondanks alle "plantenwerk" in het water een leuke middag en heb dit keer zeilles gehad!
Weer veel opgestoken , Jan bedankt daarvoor.

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Ik vroeg me af welke mensen er in mijn buurt varen. Ik woon in arnhem maar ben niet te beroerd om naar Amersfoort, Oss en Apeldoorn te fietsen. Als je ergens in die straal vaart wil je het me dan laten weten?
Dan kunnen we misschien eens een meeting doen:)

Groetjes,
Jarvin

Morgen( zondag). 1400 uur in de kolk langs de dijk tussen olst en Deventer.
Vanaf olst de dijk op naar Deventer, parkeerplaats aan je rechterhand. Auto neerzetten, boot uitladen. Dijk af lopen en varen maar.

Morgen 1400. Uur in de kolk bij de parkeerplaats langs de dijk tussen olst en deventer( vanaf rotonde ost- zuid( gniffel) 500 meter richting Deventer. Parkeerplaats aan je rechter hand opdraaien. Spullen pakken, dijk af en varen maar. Weest welkom

Exacte locatie bij Olst:
52°19'12.85"N
6° 6'1.57"O
Laat je niet foppen door de luchtfoto van Google Earth; die is in de winter genomen toen het water hoog stond.
In feite is het een afgesloten tak van de IJssel.
Streetview geeft wat beter overzicht.

I'll be there too.

hallo

zondag is het "pannekoeken varen" in Genk op de dieplaan 2
wie zich geroepen voelt om een leuke dag door te brengen met anderen
gewoon boten in de wagen laden en afkomen
deelname is gratis en de pannekoeken ook
wel bestek en een bordje mee brengen (zo zitten wij niet met de afwas)
tenten en tafels zijn voorzien en stroom is ook geen probleem

gr raf

Gaat deze week nog niet lukken, besturing zit nog in de PC.
Als dat PIC straks aan boord zit, ga ik eerst hier in de vaarbak in de tuin afregelen en testen.

Back