Ik ga vandaag RC-varen, wie gaat er mee? (oftewel, het "vaarpool-topic")

Volgens mij ben je oud en wijs genoeg om dat zelf aan een mod te vragen, Frederik. Daar heb je mij toch niet voor nodig? ;)

Offtopic: Mooie liertrommels trouwens. :D

Het was warm, maar best leuk gevaren. Het water was schoon, geen rommel.
Volgend jaar wil ik weer en dan het hele weekend.
bedankt Atlantis

varen

Goedenavond.
ik ben jon,woon in almere.
Wij , (mijn clubje zeilers en ik) varen as zondag een toertochtje.
Normaal varen we met een clubje van 7, soms 2 minder soms 2 meer, nu as zondag 2 sept varen we met 3,mss 4 boten.
Onze boten zijn meestal de wat grotere boten, van af 170 tot 200cm
maar one meter zijn er ook bij hoor,
Ons clubje heeft meerdere boten thuis en is maar hoe hun pet staat.
we zijn toerzeilers, geen wedstrijd zeilers, we wachten op elkaar,en helpen elkaar, we lenen spullen uit,zijn vriendelijk tegen elkaar, een achter blijver is er niet bij,of het gaat in onderling over leg, zo van, ik heb te veel panne,lukt me niet, gaan jullie maar door.
De gezelligheid staat voor op. U kunt de volgende boten aan treffen bij ons
; a klassers, m klassers, tenraiders,onemeters,eigen bouw 170gers,trimarans,catemarans.
normaal varen we 3 tot 4 toertochten per jaar, de eerste is altijd de voetangel in oudekerk aan de amstel, dd in overleg, daarna in de zomer naardervesting, en nu as zondag 2 sept, noordhollands kanaal, aanvang 1030.
Wilt u mee varen? tuurlijk leuk dat kan,maar zorg dat u spullen in orde zijn, er is GEEN bijboot bij.
Hoe meer zeilers hoe leuker.
facebook"jon verlinden /ook daar kunt u zich aanmelden.

hallo

ik ga naar Geel "den aard" en ga varen met de kriek
en een paar pannekoeken eten

gr raf

https://www.facebook.com/jon.verlinden

Via foto
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/391478_261105077325332_1005918462_n.jpg

Kom ik via maps hier uit:
eetcafe het Dijkhuis‎
Kanaaldijk 119
1454 AE Watergang

edit: gaat er een waterkaart bij zoeken, zo ver oostelijk in nh is het nh kanaal toch niet?

Noord Hollands Kanaal

Het Noord-Hollands kanaal loopt van Amsterdam tot Den Helder. Met een beetje fantasie lijkt de vorm van het kanaal op de letter S. De knikken die daar in voorkomen liggen ter hoogte van het plaatsje Akersloot en Purmerend. Het beginpunt van dit beroemde viskanaal start ter hoogte van de IJ-tunnel nabij Amsterdam. Met doorvaarten naar alle doorgaande wateren in Noord-Holland maakt dat dit water zeer aantrekkelijk is. Van alle kanten kan de vis binnen zwemmen. In de kop van Noord-Holland eindigt dit kanaal in het Balgzand Kanaal. Op vrijwel alle plaatsen is het kanaal aan minstens één zijde goed bereikbaar voor vissers. Op vele plaatsen staan er mooie lange rietkragen langs het kanaal waaronder de vis zich graag ophoudt.

De breedte van het kanaal varieert van 35 m tot 60 m. De diepte varieert van 1,5 m bij de kant tot maximaal 4,5 m in het midden. Het water stroomt meestal licht, maar kan na regenval ook redelijk hard stromen.

Er zijn drie parkoersen waar regelmatig wedstrijden gehouden worden, namelijk bij Purmerend, tussen Akersloot en Alkmaar (bekend van de korpswedstrijd van Kennemerland en bij ’t Zand alwaar het onofficiële Nederlandse Koppelkampioenschap wordt gevist. De manier van vissen is op deze plaatsen is nagenoeg hetzelfde.

Omdat het kanaal meestal licht stroomt, is het water uitermate geschikt voor het vissen met de dobber, zowel met de vaste hengel als met de match- en bolognese hengel.Toch wordt er bij veel wedstrijden massaal naar de Feeder gegrepen. Hierbij vist men dan dicht onder de overzijde alwaar veelal grote voorn en brasem wordt gevangen.Met een kort hengeltje is er doorgaans alleen wat kleine vis te vangen, meestal moet de vis wat verder weg gezocht worden.
Vanaf zo’n 11m tot aan de overkant is er met de dobber goed vis te vangen, zowel groot als klein. In de zomer en het najaar wordt met de Feeder de wat zwaardere vis gevangen.

Het visbestand bestaat voornamelijk uit kolblei, voorn en brasem tot zo’n 1 á 2 kg. Daarnaast wordt er tussendoor ook karper, baars, snoek

Ik ga met de rode MM varen bij Heerenveen, of Belvedere, of bij de locatie die Jonkje had getipt, Nannewiid bij Oudehaske. Met een 3 kwartier hoop ik er te zijn.

Jammer Harm, ik had je sleper wel voorbij willen zien varen. ;)

Inmiddels weer thuis, met lichte schade. Meer details in het "waarmee gevaren" topic.

Ik gooi mijn schip tegen een uur of zeven (als het droog is dan) in de gracht in Heerenveen. Aan de Heideburen, tegenover het bruggetje in de Nieuwburen.

Ik fiets er net langs en er ligt een nieuwe weg en nu heb ik een "prive kade" aan de Heideburen...
Mooi plekje om je schuit in het water te zetten...
Ook voor de zeilers is het misschien wel ruim genoeg daar...

Maar tot nogtoe lijk ik vanavond alleen te varen daar...

Back