Ik zoek binnenkort een killswitch maar welke?

Omdat ik gelezen had dat een Killerbee nog wel eens storing op je ontvanger kon geven en de Rcexl een opto coupler heeft (geen direkte elektrische geleiding tussen ontsteking en ontvanger) en daarnaast de Rcexl nog eens stukken goedkoper is dan een Killerbee.

Maar helaas werkt de Rcexl dus niet op een TCI ontsteking.

Ik heb nu ruim een jaar een killer bee en heb tot nu toe geen last van storingen gehad .

En wat ik heb gelezen is , dat de maker van de killer bee anderhalf jaar aan het zoeken is geweest naar de juiste componenten mbt. tot storing , compatibiliteit van ontv. , en schokbestendigheid , het laatste is ook niet geheel onbelangrijk als je veel en ruig off road gaat ;)

Ik vond en vind het , het geld dik waard :D

Ik snap best dat je enthousiast bent, maar probeer het een beetje in te tomen.
Trouwens, als ik het goed begrepen heb, heb je nog geen meter met die baja gereden? Is het dan niet verstandiger om je geld even in je zak te houden? Er wil nog wel eens iets stuk gaan (zeker als je nog wat minder ervaren bent)

Ik heb nu ruim een jaar een killer bee en heb tot nu toe geen last van storingen gehad .

En wat ik heb gelezen is , dat de maker van de killer bee anderhalf jaar aan het zoeken is geweest naar de juiste componenten mbt. tot storing , compatibiliteit van ontv. , en schokbestendigheid , het laatste is ook niet geheel onbelangrijk als je veel en ruig off road gaat ;)

Ik vond en vind het , het geld dik waard :D

Omdat ik gelezen had dat een Killerbee nog wel eens storing op je ontvanger kon geven en de Rcexl een opto coupler heeft (geen direkte elektrische geleiding tussen ontsteking en ontvanger) en daarnaast de Rcexl nog eens stukken goedkoper is dan een Killerbee.

Maar helaas werkt de Rcexl dus niet op een TCI ontsteking.

Dat is dus een beetje mijn punt, ik rijdt al tijden met een killerbee, nooit storingen gehad en werkt als een trein. Veiligheid en betrouwbaarheid mag best wat kosten :D

Maar mijn vader heeft het gekocht. Wat kan er dan kapot gaan aan zo"n eerstr rit?
Maar ik heb de onroad bandjes gekocht omdat vaak/altijd onroad rij dan maak ik natuurlijk ook geen jumps enzo...

Ga maar weer verder met topic ik dwaal een beetje af :)

bij een killerbee is er ook geen direct electrisch contact,
de draden van de ontsteking komen gewoon op de schakelcontacten van een relais. deze hebben dan ook geen directe verbinding met de rest van de killerbee en/of ontvanger.

ik rij zelf ook een Killerbee en heb er nog nooit zulke problemen mee gehad, zelfs niet met een versleten spoel.

Hier ook nog geen storingen te melden, dus waar je aan die info komt?
Volgens mij zijn de meeste mensen wel tevreden.

Als je pech hebt, is goedkoop dus duurkoop geworden.
Ben het wel met je eens dat de Killer vrij aan de prijs is, maar er zijn er meer die het geprobeerd hebben, en de enige die echt er bovenuit steekt is toch de Killer.

Daarom heb ik destijds niet verder gezocht of zelf iets in elkaar geknutseld, maar direct maar 50 euro uitgegeven. Tot op heden geen spijt van gehad.

Wat ik wel eens gehad heb, zijn heeeeeeeeeeeeeeele kleine storingen, maar die kwamen vanaf de zender,en niet vanaf de Killer, al deed die zijn werk perfect, m.a.w. naar de auto lopen en weer starten ;)

Ik heb gisteren zo'n optokillswitch via Ebay besteld, als hij binnen is zal ik hierover een berichtje doen.
Ben benieuwd!

Ik had net als mototinus een Rcexl optoswitch besteld via EBay om eens te kijken wat die Rcexl allemaal kan (en niet kan uiteraard...).
Als je de ontsteking wil kortsluiten in geval van calamiteit zal het een potentiaal vrij contact moeten zijn, aangezien de Rcexl dat niet heeft werkt het ook niet met de ontstekingsspoelen die standaard op een bigscale zitten.
Je zou wel met een 6 volt micro relais kunnen gaan werken maar dan heb je weer kans op extra storingen.
Ik heb het even geprobeerd met zo'n micro relais, spanning over de Rcexl naar het relais, waarempel, het werkt....
Paar rondjes gereden en geen uitval gehad, voor nog geen 23€ heb je een werkende killswitch.

Maar na wat gesurf kwam ik deze killswitch tegen, nog geen 30€
Motor Stop Fail-Safe 3 Kanal Uni, 29,90 € - MLHZ-Shop
Besteld en binnen 4 werkdagen in huis.
Ik heb er nu 2 tankjes mee gereden en geen enkele hik of wat dan ook.

Doe er je voordeel mee ;)

Groeten,

René.

Je zou wel met een 6 volt micro relais kunnen gaan werken maar dan heb je weer kans op extra storingen.
Ik heb het even geprobeerd met zo'n micro relais, spanning over de Rcexl naar het relais, waarempel, het werkt....
Paar rondjes gereden en geen uitval gehad, voor nog geen 23€ heb je een werkende killswitch.
Dat staat hier toch ook?

Back