ik zoek een multifunctionele fun auto 1:10 of 1:8

Discussie in 'Electro offroad' gestart door gianni1908, 4 sep 2010.

  1. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    +1

    Mits de TS regelmatig onderhoud pleegt, een goede suggestie:p

    "Waterproof" met zo min mogelijk onderhoud, kunnen ook de Slash 2wd of Rustler zijn. Of de Stampede natuurlijk. Auto's met ongeveer dezelfde, simpele, techniek.
     
  2. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Ik heb met mijn 4x4 slash ook al behoorlijk veel water/modder gezien! Het duurt hoop ik nog ff maar de 4x4 kan niet wachten op sneeuw:p en hij mag natuurlijk mee op wintersport!!!

    Je gaf aan niet te veel lexaan ja dat heeft de 4x4 dan wel maar daardoor krijgt de auto wel weer meer de 1:8 look
     
  3. gianni1908

    gianni1908

    Lid geworden:
    25 apr 2008
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Genk (België)
    Mannen, ik stel jullie interactie zeer op prijs ;-)
    Wat mij opvalt, is dat alleen Traxxas vernoemd wordt...
    HPI, Ansmann, Tamiya, Kyosho...? waarom komen die niet in beeld? of zijn die niet meer mee met de laatste stand?
    (ik leer veel bij van jullie, laat maar komen) ;-)
     
  4. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    hebben geen van alle waterproof electronica, wat traxxas wel heeft.
     
  5. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Iemand op onze club heeft 2 weken geleden die buggy gekocht (onder nog een andere naam: AVIO racing). Ik moet zeggen, die gast heeft al 2 weken miserie ermee. Koop iets anders dus.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2010
  6. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Waarom de meesten traxxas noemen?

    1. voldoende offroad capaciteit aanwezig - traxxas = offroad
    2. ook goed geschikt voor speedruns - traxxas standaard al vrij snel
    3. bestand om door de regen te blijven rijden - traxxas meeste modellen standaard waterproof
    4. ook erg leuk en prima geschikt voor de sneeuw - door waterdichtheid van traxxas komen deze modellen hier het meest voor in aanmerking lijkt me
    Ik ken zelf geen ander merk wat modellen aanbied welke standaard bijna volledig waterdicht zijn en ook nog eens snel.

    HPI - biedt imho niet iets aan waar je naar op zoek bent
    Ansmann, Kyosho - geen idee
    Tamiya - Biedt ook wel leuke modellen aan maar zijn weer niet waterdicht

    ik heb zelf een Tamiya DF-03Ra besteld, rallymodel gebaseerd op buggy dus kan opzich wel offroad, echter heeft deze weer geen waterdichte electronica.
    Buggykap als binnenbody gebruik kan echter wel al een hoop water/vuil etc buiten houden
    Wat ik hiervan zo zie kan deze ook flink snel gemaakt worden, wordt standaard echter als kit geleverd met simpele tamiya regelaar en standaard motor
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2010
  7. gianni1908

    gianni1908

    Lid geworden:
    25 apr 2008
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Genk (België)
    Superinfo hier... ;-)
    Heb net zitten kijken naar de E-Revo... die staat mij behoorlijk aan...
    De andere kandidaat zou de Slash 4x4 zijn...
    Beide in de Brush versie want Brushless ziet er op de filmkes overdreven uit... veel te snel en wheelies kan ik niet aan, haha...

    Dus wat denken jullie nu?
    Brushed of toch maar brushless? (ik weet dat er een stevig prijsverschil bestaat)
     
  8. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    doe jezelf een lol en ga direct voor brushless. nagenoeg geen onderhoud/slijtage t.o.v brushed.

    ik durf er op te wedden dat als je brushed kiest er binnen 3 maanden een brushless setje in je auto ligt.

    tegenwoordig zijn de prijsverschillen tussen brushless en brushed een stuk kleiner dan vroeger.
     
  9. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Deventer
    Ik zou als ik jou was toch naar brushless kijken. Je hebt er een stuk minder onderhoud aan, en ja je geeft aan dat het je te snel is, maar je hoeft uiteraard niet altijd volgas te gaan. Ook zoals Murky al aangeeft zul je naar alle waarschijnlijkheid binnnen zeer afzienbare tijd toch wat snellers willen, en dan is het uiteraard zonde om dan alsnog geld te moeten investeren in een Brushless set.
     
  10. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Brushless heeft natuurlijk ook het nodige onderhoud nodig. Idd niet zoveel als brushed, maar ook dergelijke motoren hebben inspectie nodig.

    Laat je niet bedriegen door het feit dat brushles motoren dicht zijn. (dus zonder koelsleuf etc..) Zand en vocht dringt overal binnen.:rolleyes:

    Brushless hoeft niet sneller te zijn. Het is maar welk setje je kiest. Feit is wel dat brushless efficienter omgaat met de energie. Je kan dus langer rijden en hebt een stukje meer power. Zeker i.c.m. lipo accu's.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2010
  11. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Deventer
    Het gaat hierbij om de meegeleverde electronica bij ik meen een traxxas, dan is de brushless versie toch echt een stuk sneller dan de brushed versie.

    Verder heb je 100% gelijk, maar zal dat in dit geval niet op gaan.
     
  12. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    ik heb mijn rustler in drijfzand zien rijden!
     
  13. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Ik reageerde op de reaktie's over brushless in z'n algemeen. (geen quote gebruikt dus ws niet duidelijk;))

    De vergelijking tussen beide Revo's spreekt natuurlijk voor zichzelf.:)
     
  14. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik zou toch brushless prefereren, en zeker als je net begint, een Slash 4x4 is wel erg lekker daarvoor. Een E-Revo is waanzinnig fun maar ook erg onvergevend als je nog geen gevoel in je trekkervinger hebt. Nou leer je dat snel genoeg daar niet van.

    Verder als je echt wil bashen is een HPI Savage Flux of de iets goedkopere Bullet ST Flux ook een optie, zeker de Savage heeft zich al bewezen als een erg solide truck die veel misbruik kan hebben. De Bullet ST is nog maar net uit maar afgaande op wat ik er tot nog toe van gezien heb zal ook die behoorlijk stevig zijn.

    Ook al die beiden standaard niet waterproof (een beetje vocht kunnen ze wel hebben hoor maar rij er niet mee het zwembad in), zijn ze dat wel ver te maken. Op het forum zijn diverse tips te vinden om ESC's te waterproofen bijvoorbeeld. 100% waterproof bestaat niet, ik heb diverse horloges die dat bewijzen. :)
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.372
    Locatie:
    Zwolle
    Volgens mij is de Slash 4x4 helemaal niet in brushed.
    En als je een waterproof e-revo wil moet je niet bij Brushless edition zijn.
     
  16. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Goed punt, de Mamba monster max is niet waterproof.
     
  17. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Beste keuze is gewoon een auto kiezen die goed bij ge past en deze, wanneer het nog niet is, zelf waterdicht maken.
     
  18. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Dit is alleen bij de VXL modellen voor zover mij bekend hoor...
     
  19. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    nee hoor. Mijn brushed regelaar (evx2) is ook "waterdicht"
     
  20. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    En je ontvanger?
     

Deel Deze Pagina