imitatie dremel andersom laten draaien

corvl

verslagschrijvers
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden bij de Makro een imitatie dremel gekocht van kinzo, voor 25 euro..... geweldig apparaat, zeker voor dat geld.
Nu is het alleen zo, dat ik vind dat hij de verkeerde kant opdraaid, elke keer als ik iets schuur of doorslijp, wordt al het materiaal recht in mijn ogen gekatapulteerd 8O . Is het mogenlijk om het motortje de andere kant op te laten draaien, zo ja, hoe??

bedankt,
Cor

Ik zou in ieder geval beginnen met een veiligheids bril op te zetten Capriolo.

Je bent zo een oog kwijt.

En bedenk dat ie nu zó draait, dat je tooltje alleen maar vaster gezet wordt. Draai je de draairichting om, en komt er wat kracht op, heb je kans dat je tooltje eruit valt.

dan zou je het blad om kunnen draaien :wink:

maar inderdaad je tools vliegen er gegarandeerd uit.

ik heb met een echte dremel hetzelfde probleem, maar probeer altijd zo te hannessen dat ie niet in mijn gezicht blaast.
wel gebruik ik meestal een bril, zeker als ik met metaal bezig ben

Ik zet meestal ook m'n veiligheidsbril (en gehoorbeschermers) op, maar ja, soms als ik maar heel eventjes een klein dingetje moet doen wil ik het nog wel eens "vergeten" :roll:

Jammer dat het geen goed idee is om dat ding de andere kant op laten draaien. Ik had niet aan de gevolgen gedacht.

Cor

Een bril is een must have want ook als hij de andere kant op draait loop je altijd de kans een opspringend stuk in je ogen te krijgen. Voor zo'n 10 euro koop je een prima bril bij de Praxis, Gamma, Formido, Fixhet etc.

Alex

vooral de goedkopere (niet origineel dremel) dunne slijpschijfjes springen bij mij me altijd om de oren :D

Al aan gedacht als u zelf een bril draagd is een veiligheidsbril niet zo handig, en trouwens het beschermd juist de ogen en niet het gezicht dus heb ik het opgelost met een plexiglas op twee stuentjes.
francois

@ Francois: Ik droeg ook een bril ( inmiddels contactlenzen) en de veiligheidsbril paste mooi om m'n normale bril. Ik had hier nooit problemen mee.

Cor

Is er toch een voordeel aan links(on)handig zijn :lol:. Alhoewel ik het ook wel eens voor elkaar krijg dat het spul m'n kant op gekatepult wordt.

Als linkshandig werken je niet zo makelijk afgaat, kun je misschien proberen om het spul van onder naar boven door te slijpen. Ook bij freesjes e.d. voel je wel eens verschil met mee en tegenlopend bewerken, gewoon ff proberen wat het starkste werkt of de beste oppervlakte geeft.

Rick

Wil dus ook zeggen dat jij altijd naar je lichaam toe werkt en dat is zeeeeeeeer gevaarlijk.
"JE MOET ALTIJD VAN JE AF WERKEN" dan kun je ook geen letsel op lopen.

8O "Ouder worden is niet leuk" :roll:

Groet, Jan

@ Janneman: Maakt niets uit of je van je af werkt of naar je toe, het afval wordt zowiezo naar je toe gekatapulteerd. Maar natuurlijk ben ik het met je eens dat je van je af moet werken.

Cor

OK, jij je zin, hoop alleen dat je nooit met de gevolgen geconfronteerd wordt.

Heb jaren langen in de techniek gewerkt om te weten waar een slijpsteen zijn troep naar toe "katapulteerd" zo als jij dat schrijft.

"Een gewaarschuwd mens telt voor twee"
Voor mij discussie gesloten

Groetjes, Jan

Ik dacht nochtans op de meeste draaibanken,freesmachines en dergelijke geen veiligheidsbrillen te ziem maar wel een plexiglas om er voor te zetten.Wel te verstaan machines voor het fijne werk.
francois

francois zei:
Al aan gedacht als u zelf een bril draagd is een veiligheidsbril niet zo handig, en trouwens het beschermd juist de ogen en niet het gezicht dus heb ik het opgelost met een plexiglas op twee stuentjes.
francois

Zeker wel, daar zijn prima oplossingen voor. De meeste v.brillen zijn daar op berekend.
Of je moet zelf nog zo'n bril met "thermopeen" glazen hebben, dan word het lastig...

Alex10 schreef
Zeker wel, daar zijn prima oplossingen voor. De meeste v.brillen zijn daar op berekend.
Of je moet zelf nog zo'n bril met "thermopeen" glazen hebben, dan word het lastig...
Moest men eerst het oorspronkelijk bericht lezen en begrijpen dan zou men meschien tot een zinnige oplossing komen.Cor had namelijk last van vuil in de ogen dus ook in het gezicht,dus veronderstel ik dat dit niets te zien heeft met "thermopeenglazen"
gegroet francois

Back