In/op welke voertuig rijdt u?

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door ak73 pro a, 25 sep 2005.

1. hcholland

hcholland Guest

Auto komt nog wel,

Hier mijn fiets voor me andere hobby

Kona Shonky 2009

2. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    EDIT: Had het al in een eerdere post vermeld :p

Laatst bewerkt: 30 jul 2010
  3. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    :rolling:

Laatst bewerkt: 30 jul 2010
  4. patrickbaja

patrickbaja

Lid geworden:
    20 apr 2008
    hier begon het virus bij mij mee
    toen kwamen er kids en moest ik naar een 5 deurs ;)
    crysler neon srt-4 look

5. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Gaaaaf :D alle 2 zijn hele coole bakken :)

ik zit hier ook met het "gezinsuitbreiding probleem" maar me hobby auto blijft (mini). Corsa plaats gaan maken voor een burgerbak :p

6. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Wat een prachte karretjes en tweewielertjes allemaal...
    Laat ik er dan mijn inmiddels ouwe trouwe ook maar bij zetten (een van de...). Type 20V Turbo Plus.
    Inmiddels niet de jongste meer... heb hem al lang, maar kan hem niet weg doen.
    Boven de 3000 rpm wordt de auto erg boos, dan is het oppassen. Auto is standaard, dus het kan altijd sneller en beter.

Een heerlijke GT waar je op een dag zeer grote stappen mee kunt maken, zonder moe te worden. Hier in het wild... Dolomiti... op weg naar de Cortina...

De ronde lijnen zijn getrokken door de ontwerper van de moderne Mini.. en de Fiat 500... nog onder de vlag van Pinninfarina studio/fabirek gebouwd. (Naast de Alfa GTV)

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Die heeft toch een 1.8 4-cil Turbo blok? (ofwel 't 20VT blok wat de Seat Cupra en de Auti TT 1.8T ook gebruikt?

Ik vind het in ieder geval een supermooi (en gewaagd) model. :)

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. KREGO

KREGO

Lid geworden:
    21 dec 2009
    ik met de brommer:D
    derbi senda xtreme r
    de microbe om snel te gaan zit al in men bloed sinds ik geboren ben..
    1weekje en men brommer was gerodeerd!
    daarna zelf een uitlaat gemaakt voor men orgin cilinder(zie foto)
    ging lekker.(100-110 met delorto 21carbu)
    dan is mijn cilinder vast geslagen:(
    dan ben ik een mertakit pro race gaan halen
    uitlaat deed het er ook goed op maar nu met die metrakit sp uitlaat trekt die echt nog zotter..
    (foto was nog met oude setup!!)

nu staat er; metrakit sp uitlaat metrakit pro race cilinder, binnen rotor ontsteking, 28delorto vlakschijf carbu,Malossi membraan VL6 en een barikit krukas

en oohjha een xtreme r is een cross uitvoering en op de foto staan straatbanden crossbandjes waren er rap door(a)

9. KREGO

KREGO

Lid geworden:
    21 dec 2009
    wat een lekkere carroda!!!!8-O
    ben met mijn broer ééntje aan het zoeken om op te knappen binnen de 15maanden (kort ik weet het) maar dan ben ik 18 en kan ik zelf rond touren met een auto.
    alleen die kelk doet het bij mij af:/

10. Tiger2

Tiger2

Lid geworden:
    31 aug 2006
  11. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Helaas vind je tegenwoordig niet meer veel goede/mooie Corrado's. :( de meeste zijn in de loop der tijd kapot gesleuteld.

12. KREGO

KREGO

Lid geworden:
    21 dec 2009
    spijtig genoeg is dat wel waar..
    maar we geven nu de hoop nogniet op hoor:)
    en als we geen ''deftige'' vinden word het gewoon de auto van de mammie en papie(a)

13. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    @Klamath,
    Nee dit is een heel ander blokje. Volledig Fiat. Twee liter, vijfcilinder met balans-as, vier kleppen per cilinder en een servo gestuurde variable kleptiming.
    Af fabriek 220 pk, een een voor zijn tijd enorm koppel van 310 Nm. Echt een prachtig stukje gietwerk en machine bewerking. Dezelfde motor zat overigens ook in de Lancia Kappa 20V Turbo. Echter de Coupé is een stuk lichter. Dat maak em tot een snelle hinde.
    Bij Auto Italia op Assen waren er vaak sprints. Heb een keer een Coupé een Lancia Delta Integrale los zien rijden. Natuurlijk was die motor gechipt... maar die van de Delta ook. Ook en Imprezza redde het niet.
    Maar zoiets is een momentopname. De grenzen kunnen worden verlegd tot het stuk gaat.

Dat standaard hoge koppel betekend dat je bij 180 km/u nog een duw in je rug krijgt, en doorstoomd tot 250. Ik heb er 260 mee op de TomTom gehaald op de 31 met octaan 100 shell benzine. Die was overigens niet gezond voor de motor geweest. Driekwart jaar later heb ik de motor uit moeten bouwen voor revisie. Dat was een forse klus.
    Op laten boren en er nieuwe zuigers ingezet. Maar ik heb dat toch maar even samen gedaan met een goede maat van mij, die monteur is bij Martin Willems. Ook een vriend van mij. Anders had ik überhaupt de auto niet kunnen rijden. Bij een reguliere garage was ik er op leeg gelopen. Dankzij Martin heb er zelf heel veel aan kunnen werken.

Maar het is natuurlijk geen Porche. Maar de vele reizen naar Italië zijn altijd een feest geweest... behalve toen de airco kapot ging in de file bij München. Alles is later weer gefiktst.
    Overigens rijdt de auto 1 op 13 bij 120km/h!

De tijd schrijd voort en ook deze fraaie auto verouderd.

Laatst bewerkt: 16 aug 2010
  14. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    netjes. :) vind het gewoon erg mooi dat dit soort auto's ook goed onderhouden worden.

die van mij heeft een 2.9l V6 met 12 kleppen. geen turbo, geen supercharger. gewoon een atmospherische motor. 190pk standaard, zal nu zo'n 200 zijn (eind van de maand gaat die voor het eerst eens een rollerbank op, dan weet ik het. :) en verder 'maar' 245Nm koppel. (wat met de VSR er op nu bij de 285~300 Nm zou moeten liggen.) dat wil ik ook wel graag weten, wat m'n aanpassingen nu eigenlijk uit hebben gemaakt.

het leuke is wel dat het vermogen en koppel extreem lineair zijn. (haast tegen saai aan, haha.) vanaf de 2500 toeren word het meer, dan bij de 3300 is het zo'n beetje op z'n max, en dat houd die vast tot 6500. ongeveer uiteraard,.. iig niet merkbaar minder.)
    op de Nurnbergring kon een gestripte 2.0fsi Scirocco op semi slicks hem niet inhalen (terwijl ik de kofferbak vol had.) ok, mischien hield hij in om van het geluid te genieten.. maargoed, boeien. )
    rijdt zelf gemiddeld 1 op 13~14 met m'n auto. niet verkeerd voor een bijna 3 liter blok wat nu 17 jaar oud is.
    (als ik het blok eens moet reviseren, boor ik het op naar 3.0 of 3.1 liter. grotere kleppen er in, kop flowen. eens kijken wat er atmospherish uit te halen is. :) maar dan wil ik wel kijken of ik alles zelf kan doen er aan. zoals ze bij topgear altijd zeggen... How hard can it be?

15. patrickbaja

patrickbaja

Lid geworden:
    20 apr 2008
    dat zal lkkr gaan.ik heb zelf een golf2 gti g60 gehad met 271pk en 311nm ,ging ook aardig door.;)

16. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Lijkt me ook gelijkopgaand een standaard 2.0tsi scirocco en jouw VR6 hoor

De standaard scirocco gaat in iets van een 7s naar de 100, en jouw VR6 zou dit in zijn gezonde jaren in 6.9 moeten kunnen...

Dus zou wel eens gelijkopgaand kunnen zijn ;)

Mijn standaard GTI deed er ook 6.9 voor, gemeten met de gtech 6.7 gehaald.
    Naderhand na het chippen tot 265pk en 416nm koppel heeft ie er net 6s voor nodig, maar wat leuker is zijn de hernemingen... Zoals Busking hierboven al zei, 180km/u en gas erop en dan loopt ie lekker door :D

Wat lekker snel is voor een golfje :D

17. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    maar 't klinkt niet zo mooi als een vr6. :p

(die scirocco was gestripped van binnen, en mijn kofferbak lag randvol met modelbouw meuk. dus ik vind het wel goed. ^^ voor een atmospherisch blokje. :) )

18. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    hallo
    ik rijd een simpele caddy TDI met maar 90 pk en vind ik al vlot genoeg optrekken,ook als je een stapel boottrailers er achter hebt hangen,
    qua modellen rijd ik tamiya trucks en xc/cc chassis auto en traxxas slash 1:16 en 1:10 2wd,en verzamel riva schaalmodellen nu 10 stuks en 2 linskens plezierjacht modellen,daarnaast bezig met het bouwen van 2 liebherr kranen ltm 1050/1400 rc 1:16,
    maar een vriend van me die rijd voor zn werk een cruisemaatschappij vips/artiesten/bekende nl ers naar en van de cruiseschepen met een maybach,
    kijk dat is wat anders 660,000 euries nieuw,
    vorige week kwam ie even langs,nam 3 parkeerplaatsen in zo lang is ie,
    achterin zit ik beter dan thuis op de bank,
    mocht helaas geen rondje ermee rijden,
    maar bij verkeerslichten aangesproken worden of de mensen een foto of rondje mee mogen begint hem wel te vervelen hoor en de vips vinden het ook niet prettig,daarom moet ie ook proberen om altijd langzaam te blijven rijden als ie bij verkeerslicht aankomt tot ie groen wordt,maar in de stad lukt het niet altijd,
    is er hier iemand die de waarde van deze auto kan overterffen??!!!:D:D:D
    mvg markioo

19. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Neen inderdaad een VR6 maakt een bangelijk kiekenvel geluid haha :)
    Net zoals die nieuwe Focus RS met zijn 5cilinder, met een blueflame exhaust man man man toch :D

20. BIEZELWERKS

BIEZELWERKS

Lid geworden:
    1 jul 2010
    VW Vento 2.0 GTI HighLine 1996 Show/Meeting auto.
    Achterspoiler van Corrado en 16inch. doppen op 14inch. staal.

Voor dagelijks gebruik rij ik in deze Golf 2 uit 1986 1.6 Automaat.
    Ben 2e eigenaar. km.st. 00152 Dealer onderhouden + compl. Historie.

Deel Deze Pagina