Indoor EDF-50 Heinkel He-162 'opiniepeiling'

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door tobi-wan-kenobi, 21 jan 2003.

?

Vliegt 'ie of vliegt 'ie niet?

1. Ja, maar niet langer dan 0,3 seconden

100,0%
  2. Ja, en goed ook, als tobi-wan een beetje kan sturen

0 stem(men)
    0,0%
  3. Nee (pessimist)

0 stem(men)
    0,0%
  1. eh... door te voelen? :zon: nee, ik kan de klep van de oven niet dichtdoen dus gewoon voorverwarmen werkt niet, daarom zet ik het kistje op de bodem van de oven en zet de grill af en toe aan, niet te lang want dan smelt het. je kunt het een beetje zacht zien worden net voordat het smelt dus dan grill uit, stofzuiger aan...

2. Harold

Harold PH-SAM

Lid geworden:
    16 aug 2002
    Op het pak blijkt het om 4mm selitron te gaan. Dat is een naam die ik eerder heb gehoord.

Ik kan het zonder problemen koud ombuigen met een radius van minder dan 10mm. Daarom vond ik het dus te slap voor rompen en zeker voor vleugels.

Met een halve minuut op 100 graden begint het op te krullen als een wokkel en als je het dan oppakt is het al vrij snel hard en stijf.
    Denk dus dat het toch niet geschikt is voor vakuum bouw :(

Ik heb nu wel een manier gevonden om het te verstijven. Ik ga eens proberen om het warm te strijken om het stijver te krijgen.

3. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    @Tobi; kun je wat meer vertellen over de mallen, hoe maak je die?

Zouden fabricanten van schuimmodellen de genoemde depronfilm gebruiken zoals Tobi of schuim in een mal laten harden?

4. rob, je moet je er niet teveel bij voorstellen; de mallen voor de vleugels van de heinkel waren gewoon de piepschuimen vleugels van de gnat. de 'mallen' die ik heb voor de geebee bestaan uit een plastic cowl van een grote kist, een aangepaste colafles die mooi op een geebee romp lijkt en een paar vleugels van een ander model... :oops:

5. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    Is het merk Cola nog belangrijk???? :rolling:

Zonder gekheid, je maakt dus niet zelf mallen maar trekt de Depron gewoon vacuum over een bestaande vleugel of romp waarmee het iets groter wordt. Moeten die delen dan sterk zijn om niet te vervormen?

6. ja, want de stofzuiger zuigt vrij hard, maar zever ben ik dus nog niet gekomen, omdat het depron niet zcht genoeg wordt om het over iets hogers dan een vleugel heen te trekken zonder dat het smelt, vandaar de zoektocht naar iets anders...

7. wel, de stemmen zijn geteld, en met 14 vóór tegen 2x2 tegen was het vertrouwen in het model geruststellend... en niet onterecht is gbeleken... eerst even buiten in de regen getest en getrimd en zeer onder de indrukvan de snelheid en wendbaarheid. maar geen 'slowflyer' zo op het eerste gezicht. toch maar even binnen geprobeert op half gas, en ik moet zeggen dat ik blij verrast was dat ie echt heel mooi langzaam en stabiel vliegt. op nog geen half gas en twee kokam 560's houdt 'ie dat ook best wel erg lang vol. er zijn zat foto's gemaakt dus ik hoop dat iemand er wat wil posten. al met al een geslaagd projectje dacht ik zo! :banana: :proost: :D

8. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    proficiat!!!

Wanneer kunnen we de eerste foto's "in-flight" verwachten??

Robert

9. helaas nog geen in-flight foto's, ton van munsteren stuurde me wel een filmpje en er komen ook nog wat foto's en meer filmpjes aan geloof ik. de foto's zal ik hier posten, de filmpjes zal ik tot één editen en op m'n website zetten (www.pekelharing.com -> tobias). daar staan overigens al wat meer foto's en details. heeft er iemand anders nog foto's toevallig?
    groetjes!

Deel Deze Pagina