Indoor 'Flying around the poles' -> EIM racer -> Gee Bee R3

Discussie in 'F3P' gestart door wvr, 21 dec 2009.

  1. hezik

    hezik Guest

    Staat waar?
     
  2. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Standaard motor, modificaties niet toegestaan. GR2.2
     
  3. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.949
    Locatie:
    Velserbroek
    @Daniel

    Tekening op F3P is aangepast, heeft nu voor X en Y twee controle maten.
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.781
    Locatie:
    Almere
    Uit de voorraad van Dick gekocht tijdens de wedstrijd zondag...
     
  5. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Hatsekidee, mijn Gee Bee R3 Pilonnen Racer is klaar voor de maiden. Paintjob verdient niet de schoonheidsprijs maar de verwachting is dat deze V1.0 vlieger geen lang leven beschoren is (tikkertje oefenen en zo). :oops: V2.0 en V3.0 liggen al gesneden op de plank. Die worden uiteraard netter gespoten. :yes: Morgenochtend afraggen dat ding, helmen mee... :D

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.908
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    gaat het over 4 gram, of het plezier van met zijn alle racen ?
    wou je ter controle de motor er halen om te wegen dan of hoe moet ik me dat voorstellen ?
     
  7. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ik zet er ook liever een 18 grams 1500kV en een 3S LiPo op. Komt uiteraard wel op één van de vliegertjes maar zal niet mee mogen doen aan de wedstrijden. ;) Regeltjes zijn nu eenmaal regeltjes. Nu komt het meer op vliegkunsten aan en niet op wie het meeste vermogen heeft. :? :lol:
     
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Waarom dan nog regels maken? Ik heb nog een heel leuk motortje liggen, doe ik die erop, valt binnen het gewicht limiet, is alleen 550kv te hoog. En voor je het weet gaat het allemaal erg snel, en durft niemand meer meer nieuw mee te doen en begint het gevaarlijk te worden.
    Het plezier van het racen is juist dat het aan de piloot licht, en niet aan de snelste setup. Als je alles gaat toestaan dan gaat het binnen no-time ontzettend hard.
     
  9. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    snel(ler) is natuurlijk leuk, of je dan nog zalen waar je mag vliegen is de vraag.
    een toegewezen motor en minimaal gewicht zou het mooist zijn als je het laagdrempelig wilt houden..
     
  10. hezik

    hezik Guest

    Ander idee, als het nu al zo'n 'gezeik' oplevert, waarom dan niet nu met z'n allen 1 motortje kiezen en daar allemaal voor gaan? Ipv. regeltjes om maar in te perken tot toch iedereen ongeveer hetzelfde motortje koopt, 1 motortje kiezen waar iedereen het mee eens kan zijn, en daarvoor gaan.

    Zo duur zijn die motortjes niet, dus ik kan mij niet voorstellen dat iemand daar een probleem mee heeft?
     
  11. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    Prima, als we dan maar wel de motor kiezen die ik net voor Nando en mij besteld heb ;-)

    Nou, ik ben klaar met bouwen aan mijn testmodel, nu nog met 9 grams motor, 72,5 gram vliegklaar. Daar komt straks dus nog 7 gram bij voor een zwaardere motor. Kan ik morgen mooi gaan testen in Duiven. Ik zal kijken of ik later nog een fotootje kan maken.
     
  12. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ja, ik heb daar wel problemen mee want ik heb nu 5 van die 10 grams 2000kV motortjes onderweg. De regels zijn duidelijk dus daar dient men zich aan te houden. :p Daar bovenop kan een "vrije klasse" komen waar niets te gek is mits het niet ten koste van de veiligheid gaat. Daar moet dan wel streng op worden toegezien. :yes:

    -edit-
    Overigens is min of meer standaard wel het leukste. :yes: In een verleden hebben we ook meerdere competities met autootjes gereden. Voorwaarde was dat het autootje betaalbaar was maar toch wel enige mogelijkheden bood voor variatie en eigen inzichten zoals besturing en motorregelaar. Maar hop-ups als betere banden, snelle motor, luxe schokbrekers etc. waren in principe niet toegestaan tenzijn iedereen het met de hop-ups eens was. Bij een meningsverschil (meestal op grond van te besteden budget omdat niet iedereen even gefortuneerd is en was) betaalde de mensen die het wel wilden ook dezelfde hop-up voor hen die er geen behoefte aan hadden (en dat is in een aantal gevallen dus gedaan). Zo hebben we een hele competitie gedaan en was erg leuk, je ziet iedereen zijn Pmf0hYKtrEI[/media] groeien pHjUC7VZ-a0[/media] de tijd omdat de techniek gelijkwaardig is. 8)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Gijs G

    Gijs G Guest

    Ballotage Commissie Motoren

    Is het geen idee om een een nieuwe motor vondst hier eerst te posten als je hem in de competitie wilt gebruiken.
    Dan ontstaat er vanzelf een Ballotage commissie door de commentaren van (toekomstige)deelnemers aan de Pylonrace.
     
  14. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.949
    Locatie:
    Velserbroek
    Het plan is (nog steeds) om na de F3P wedstrijden geen 'die-hard' pylon race te organiseren, maar 'iets' de doen waar iedereen aan mee kan doen en waarbij we de veiligheid voor aanwezigen en de locatie zelf ook nog een beetje kunnen controleren.

    Daarom denk ik dat we ons voorlopig gewoon aan de afspraak in de eerste post gaan houden, daarbij gaan we er tevens vanuit dat de vliegers die mee doen aan de F3P-pylon zich zelf aan de afspraken houden.

    De ervaring uit Engeland leert dat het met geldende afspraken al leuk zat is ;-)

    Regels:
    - iedereen vliegt met hetzelfde model (PDF staat hier)
    - motor max 2300Kv, max 16 gram gewicht (<= 16 gram)
    (we controleren de motoren aan de hand van de specificaties van de fabrikant)
    - prop GWS 7x3.5
    - Lipo 2S

    Tevens is er al een lijst gepubliceerd met motoren die binnen deze specificaties vallen.

    Wat er in andere hallen of voor 'prive' gebruik aan motoren en modificaties worden doorgevoerd is vanzelfsprekend vrij voor iedereen.

    Groet
    Winfried
     
  15. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Woehoe, vanmorgen de maiden gehad. De eerste vlucht leek aanvankelijk niet veel soeps. Weinig power maar er was rond te komen. Hmmmm, tegenvaller dus... :? Tweede poging liep nog dramatischer af, net aan opgestegen en toen alle vermogen weg en als een krant naar beneden, vol op de motor (bleef niet rechtop in het parket staan :D). Nadere controle leerde dat de alcohol van gisteravond nog niet volledig weg was, de propellor zat achterstevoren en door de klap is de as van de motor losgekomen. :evil:

    Dat vastzetten van het imbusje op de motor (zo'n zilveren 10 grams 2000kV) is dusdanig klein dat een normaal mens niet zo'n sleuteltje heeft. Dus maar een druppel CA erin gegoten en met een tang zo ver mogelijk proberen aan te draaien. Missie geslaagd. :thumbsup: Eerste echte vlucht met een gestripte (van 20 naar 16 gram) FlightPower 2S 350mAh gevlogen maar nogal zwaar op de neus en weinig tegevoegde waarde. De Hyperion 2S 250mAh (losse cellen zelf samengesteld) waren meer dan voldoende om 5 minuten flink gas erop te houden, twee keer 160mAh eruit gevlogen.

    Oh ja, en vliegen met een hoogteroer is mogelijk maar dan moet je na het ronden van de paal vlak vliegen om de volgende bocht weer aan te duiken. Dat wordt dus wat extra oefenen met het richtingsroer (sorry, ik ben wel eens eigenwijs en wil het proefondervindelijke zelf ontdekken :hammer:). ;) Uitslagen van de rolroeren zijn nu +/-28mm, richtingsroer +/-16mm en hoogteroer +17mm/-12mm. Om een looping te maken heb je best wat hoogte nodig, in een hal die ruimschoots hoger is dan de hallen van de wedstrijden, lukte het om twee loopings achter elkaar te maken maar daarna wordt het heel krap. ;) Eén looping als straf is al fataal om de eerste 5 plaatsen kwijt te raken. :lol:


    Maar uh.... Ik doe zeker mee. :thumbsup:
     
  16. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    De mijne heeft ook gemaidend, en die heeft geen richtingsroer, en krijgt hem ook niet. parkourtje vliegen gaat prima, dus ik ga geen extra gewicht toevoegen met een servo.
    Uiteindelijk ben ik op rond de 10 mm hoogteroer uitslag voor rondvliegen uitgekomen, misschien later nog minder, maar dat moet dan maar blijken. Nu hopen dat het zwaardere motortje voor de wedstrijd binnen is, dan kan er nog iets meer snelheid uitgeperst worden.
     
  17. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ja het toestel van robin vloog prima.

    Maar iedereen vooral een rudder eraan maken!!! Anders is een bocht onmogelijk!!!





    Vliegen wij straks zonder rudder iedereen voorbij :p
     
  18. hezik

    hezik Guest

    Ik stel voor dat we zowel Nando en Robino bij voorbaad maar diskwalificeren wegens het hebben van verkeerde uitganspunten.

    Dat, óf we besluiten op de wedstrijddag dat het toestel reglementair volgens de tekeningen gebouwd moeten zijn, en op de tekeningen staat een rudder..
     
  19. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Uh... In het reglement bij GR1.7 staat: "Rudder is optional". Dus zonder richtingsroer is gewoon conform de regels. :teacher: ;)
     
  20. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Precies!

    Dat kunstvluchtvliegers niet zonder rudder een vliegtuig kunnen besturen is mijn schuld niet.
     

Deel Deze Pagina