Indoor-helivliegen in Rotterdam!

Ja hoor, bij Cees is iedereen met een micro-heli'tje van harte welkom.

Het is echter wel de traditie, dat iemand koekjes meeneemt (voor bij de koffie). Bij voorkeur bokkepootjes... :D .

dan zal ik ook aanwezig zijn kan helaas maar vliegen met standaard accu 600mah +- 7 min maar toch. Tot woensdag sam

kun je er ook laden voor een tweede ronde? en ik laad +/- 1 uur.

vandaag eerste hover gemaakt op +/- 2x2 meter en 2 cm hoogte. moest na 5 sec weer landen omdat de ik de helie nog niet stil kan houden. oefenen dus

En vooral snel boven de 20 cm uit zien te komen..
Daaronder is ie onbestuurbaar in zijn eigenluchtwervels.

thanks bij 15 cm wordt hij inderdaad stabieler en rustiger. goede tip `t is nog wel ff oefenen voor ik boven die 20 cm zit.

mischien angst want crash risico is groter met meer schade. maar gaat al beter.

Nog even voor de 'nieuwkomers' : de school bevindt zich aan de Haastrechtstraat 25, 3079DC in Rotterdam-Lombardijen; het is het witte gebouw aan het einde van deze doodlopende straat, het in eerdere berichten genoemde politiebureau ernaast is onlangs gesloopt (niet door onze leerlingen;-)) De school ligt tussen Shellstation Kreekhuizen en naast NS-station Lombardijen; verwar onze school niet met het Albeda-college op de hoek, voor zover ik weet is daar géén indoor-heli-vliegen....

Niek zei:
Hmm... Jan? :wink:

Tja, :oops: :oops: :oops: , de winkelier werkte niet echt mee, de zender ligt uit elkaar (onderdeel nodig voor de FC18 van een klant), de zoon heeft plotseling een nieuwe, 16jarige hobby...Aan mij heeft het dus niet gelegen, maar...we komen wél kijken, hoor!!!

Zo, gisteravond tot verbazing van velen keurig kunnen hoveren met mijn nieuwe v2.
(met zender incl bovengenoemd onderdeel ;))

Opvallend:
met 3x350 (30gr) is ie wiebelig, veel sturen, heli zwabbert rond
met 3x1020 (66 gr) is het zwabberen al wat minder, maar accu kan 4 amp contunie niet trekken
met 3x1500 (100gr) hangt er gewoon een blok stabiel in de lucht, minder (bij)sturen nodig.

Ging geweldig! :)

Alleen die ene frontale aanval door een skywatcher.. Watcher is steviger.! Boehoee! :oops:
Met wat plakwerk vloog ie even later al weer.
Om m daarna zelf door de gevolgen van een stomme stuurfout de vloer in te rammen.. (circle of death)
Tsja, sh.. happens. :?

Was weer leuk en gezellig jongens!
(en dame)

Zal vanmiddag/avond even wat fotootjes plaatsen.

Inderdaad, verbluffend vliegwerk van Niek. Hij is zelfs al in staat om nose-in te vliegen ACHTER ZIJN RUG. Doe dat maar eens na...

Peter zag vroeg op de avond de muur op zich afkomen en is waarschijnlijk nu nog steeds een onderstel aan het plakken. Had een verbluffende collectie zelfbouw borstelloos bij zich en ...... had er 2 stuks op 1 regelaar draaien. Dat kan helemaal niet... 8O . Blijkbaar toch wel, want ze draaiden beide iets van zo'n 11000 toeren!!!

Nieuweling Haak kon het al, dus die vloog gewoon rond met de heli.

Uiteraard was er op het vliegwerk van Cees weer weinig aan te merken, maar je kon toch zien dat er langdurig niet geoefend was. Foute boel, Cees!

De vriend van Vinze (sorry, naam niet onthouden :oops: ) probeerde ook wat te huppen. Vinze zelf vond het nodig om eerst zijn vleugeltjes in de hoek te kwakken (weg neus...) en later op 30cm afstand én op ooghoogte een complete rotor los te laten komen van de heli. Blijkbaar had hij zijn avond niet.

Jeroen Wolters liet tegen de traditie in de heli ook een aantal schuivers maken.

Tenslotte waren Michel en Laurenka na anderhalf uur sightseeing in Rotterdam (beetje de weg kwijt) ook van de partij en konden we er getuige van zijn, dat de Skywatcher tóch een stuk steviger is dan een Piccolo.

Al met al dus weer een gezellige avond. De koffie was bij nader inzien tóch weer gratis en wie er allemaal koekjes heeft meegenomen weet ik niet, maar er was wel erg veel.....

foto pagina werkt niet helemaal lekker niek.

Zie maar 1 foto (die van Vinze).
Voor de rest zie ik alleen maar tags.

Greetz,

Marc

Ik was van plan te komen, en had alles al klaar staan, maar onze dochter werd ziek. Tja jammer dus. Maar ik heb goede hoop voor volgende keer.

Bert

Back