Indoor sinterklaas speelgoedvliegtuigen recreade

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Pharriesk, 3 okt 2006.

1. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Aap komt ook langs op de zaterdagen.

Theo, is er nog een boom en bed vrij in schipperskerk?

2. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Helaas Niek ik was iets te voorbarig wat betrefd 11 november, ik moet dan mee naar een verjaardag van een neefje.....................Ik had vanmorgen de gezinsplanning niet direct bij de hand.

De andere dagen zullen wel lukken.

3. Kerensky

Kerensky Guest

Hallo Paul,

Prima aktie, zoals we van Nederweert gewend zijn.

Misschien ook goed om je aankondiging bij de Meeting Agenda
    van dit forum te plaatsen of als nieuw bericht.

Groet,

Hans Keiren

4. Pauls

Pauls

Lid geworden:
    21 okt 2006
    Dank je wel, Hans

Zaterdag 11 november is om warm te draaien; proberen hoe dat indoor vliegen gaat. Hoe we ons model weer van het plafond af kunnen plukken.

Ook zou ik op 11 november graag een mooie persFOTO maken van SINTERKLAAS die een Shocky aan het HOVEREN is. De weekbladen zullen die foto vast en zeker plaatsen als we onze jeugdplannen willen publiceren.

WIE heeft een Sinterklaas pak dat we kunnen lenen?

En daarna kan de KERSTMAN natuurlijk niet achterblijven, dus moet de kerstman ook op de foto met een prophanger. Of heli. Wie heeft een kerstman kostuum?

Voor de Hollanders onder ons: zaterdag 11 november is een bijzondere avond, want het carnaval gespuis steekt van wal op deze dag (het gekkengetal). Na het indoor vliegen in Nederweert moet je dan naar Weert gaan, waar om elf minuten over elf de nieuwe prins carnaval wordt bekend gemaakt.

Voor Niek: Je hoeft geen boom en bed te vinden, want het feest gaat de hele nacht door. En je maakt mooie sier als jij je verkleedt, bijvoorbeeld als aap (wie weet iets beters voor Niek?).

Elf november is tevens het Sint-Maarten feest. De gekapte bomen worden in brand gestoken. Grote brandstapels in Limburg om god te danken voor de geweldige oogst (?!?). Dat is om zes uur, dus voorafgaand aan het indoor vliegen. Jullie zwarte gezichten kun je daarna wassen in de kleedruimten van de sporthal.

Aan Theo; de sporthal kost 100 euro per drie uur. Uitgaande van ongeveer 10 deelnemers, dacht ik een eigen bijdrage van 10 euro te vragen.

Ziedaar… een heel arrangement om te komen vliegen in Nederweert op 11 november.

Hoop jullie allemaal te ontmoeten

---paul---

5. Pharriesk

Pharriesk

Lid geworden:
    23 aug 2006
    Paul dat idee van het sinterklaas en de kerstman vindt ik wel een goed idee, zo kunnen er ook meer kinderen ''vliegtuigjes'' vragen voor sinterklaas..

6. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    3 u voor 100 ?! das goedkoop! tjsa, in het westen hier..
    Bij meer deelnemers navenant goedkoper dacht ik?
    De meeste indoors vragen zon 5 a 7 eur voor 3 a 4 uur vliegen.

Heeft iemand een futaba leerling of leeraar zender (35mhz), dan kan er ook met aap en evt
    ander kind/crashbestendig geval door kinderen gevlogen worden.
    Mijn zender heeft een walkman steek aansluiting.

7. Pharriesk

Pharriesk

Lid geworden:
    23 aug 2006
    Heb wel een Futaba ff9 :p mischien dat die ut doet daarbij :)

8. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    We (aap en ik) moeten helaas voor de 11 afzeggen.

Famillieverplichtingen in t noorden des lands.

9. fbk

fbk PH-SAM

Lid geworden:
    25 apr 2005
    aap :?:

10. Gammapooka

Gammapooka

Lid geworden:
    25 nov 2004
  11. dutchhelipilot

dutchhelipilot

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Nee hoor

zonder deze is een indoor niet compleet :p

gr Remco

12. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Oftewel een vliegende knuffel, met terroristische vliegeigensschappen :)

13. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Hoe ging t?

14. Pauls

Pauls

Lid geworden:
    21 okt 2006
    Het was de eerste keer dat we dit in Nederweert deden. Er kwamen veel clubleden kijken en ook de zaalbeheerder was nieuwsgierig.
    Zes clubleden en zes van buiten vlogen. A vijf euro was dat kostendekkend.
    Wat kon er nou nog mis gaan?

Storingen op mijn kanaal! In het eerste uur. Daarna niet meer. Mijn eigen spik-en-span shocky was binnen 3 minuten helemaal gefrommeld. Anderen hadden geen last van storingen in de sporthal, of van mijn zender.

Een zaggi vloog continu en maaide nogal wat uit de lucht. Die delta is zwaarder en absoluut crashbestendig. We hebben ook alle speeltoestellen en wanden, rekken etc geprobeerd en er ging niets kapot.

Ik heb nooit zoveel inslag en botsingen meegemaakt bij een modelvliegevenement. De zaalbeheerder vond het allemaal wel leuk.

Een schocky bleef boven op de lampen liggen. Die hebben we met ballen gooien er af gekregen. Hebben we toch nog gesport.

De buitenschoenen mochten niet, dus velen hebben op sokken gelopen.

Helaas geen gratis sinterklazen pak gevonden, dus ook geen persfoto kunnen maken.

We hebben inmiddels foldertjes bij vier speelgoedwinkels afgegeven met de bedoeling dat die op de dozen geplakt worden. Of er in. De winkeliers liepen niet over van enthousiasme. Erg afhoudend. Ze verwachten geen grotere omzet, zelfs niet nu we gaan publiceren in de h.a.h. bladen. Om te sponsoren heb ik ze dan ook niet gevraagd.

10 en 30 december verwacht ik dezelfde mensen en nog meer. Dan hebben we drie uur de tijd. Misschien moeten we wat reglementeren, om “schoonvliegers” te scheiden van de “vossenjacht”.

Voor foto’s kijk bij : http://www.desticks.nl/forum.php?PHPSESSID=80a7f1c5d9fdbcc0cae897af13f03d59

15. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Als iedereen een beetje rekening met elkaar houd, hoeft er niks geregelementeerd of gescheiden te worden.
    In alpen hadden we vooal met een paar nieuwkomers ook een paar keer verdeling in blokken,
    maar later bleek dit elkaar kennende en op elkaar lettende niet meer nodig te zijn.

Helies wel scheiden van vleugels.
    (desnoods in apart hoekje waar niet overvlogen word)

indien toch wat te regelementeren:
    micro modellen scheiden van grotere slowflyers, deze weer scheiden van shockies
    en zeer zeker ongelikte onbehouwen zagis erg apart houden.

Mijn turbo-ifo en aap hadden zagi rauw gelust.
    Theo C en ik zijn nu gewaarschuwd, we nemen bij gelegenheid wel anti-zagi oftwel door-zaag voorzorgsmaatregelen. :yes:

16. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Ach Niek, ik rag gewoon met Spike door de zaal en dan nog eens met de Pushy-Galore en alles is weg.................en zou dat niet genoeg zijn dan gaat de swift erdoorheen.

Deel Deze Pagina