Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Daniël, 20 dec 2007.

1. niels

niels

Lid geworden:
    10 nov 2006
    Bedankt,

ik denk dat ik toch maar voor het uithollen met de dremel ga ipv met een soldeerbout.

grts

niels

2. jakkobink

jakkobink

Lid geworden:
    25 okt 2007
    Ik heb een stukje geprobeerd met een schuur tolletje op mijn dremel, maar daarbij smolt het schuim. Daarmee krijg je dan wel gemakkelijk een holte in het vliegtuigje, maar er komt bijna geen materiaal ui omdat het gewoon wegsmelt. Ik heb een zo groot mogelijk freesje erop gezet, daarmee moet je wel voorzichtiger werken, maar als je een stalen lineaal op het vliegtuigje legt kun je het steeltje van de frees daar tegenaan laten lopen zodat je een exact rechte lijn kunt trekken door je werkstukje. De diepte kun je makkelijk instellen door je freesje wat minder ver uit je dremel te laten komen.
    Ik ga de 0.5 draadjes natuurlijk gebruiken omdat het een zwevertje word voor mijn vriendin. Hoe langer hij vliegt hoe leuker ze het vind waarschijnlijk. ik wil een laad aansluiting van een X-twin in de romp maken zodat het vliegtuigje mooi dicht gelijmt kan worden met de accu's erin.
    Jakko

Ik begin nu toch te twijfelen over de ontvanger.. moet ik nu een single of dual conversion hebben? Hoe kan ik zine of mijn afstands bedieningen nu AM of FM zijn (ik heb er zo veel inmiddels liggen..)

Laatst bewerkt: 1 feb 2009
  3. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Scharnieren zou ik maar gewoon maken van plakband. Lichtste en goedkoopste oplossing :) Zit er bij mij al ruim een half jaar op en laat absoluut niet los. Als je toch twijfelt over plakband, ga even naar de drogist voor een rolletje Blenderm.

Die pushrods kun je gewoon het zware (platte en verbindings-) deel afknippen, wordt het een stuk lichter van!

4. @sadkingbilly,

Heb jij em ook gemotoriseerd of?
    Weet je, voor die 7 dollar ga ik dat motortje echt ni laten liggen hoor:D

Grt

5. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    een 5 grams motortje voldoet ook wel op dit model ;)
    heeft sadkingbilly ook

6. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. pierre v z

pierre v z

Lid geworden:
    21 jul 2008
  8. mattiejplane

mattiejplane

Lid geworden:
    22 aug 2006
    Gaat heel goed, als je in het draadje kijk zijn de andere setups vergelijkbaar en gedeeltelijk ook nog hetzelfde.

Als je het in nederland wil houden kun je deze setup nemen die heb ik er op en vliegt heel erg goed:
    servo's : RCtechnics Internet Store
    Motor: RCtechnics Internet Store
    Regelaar: RCtechnics Internet Store
    batterij: RCtechnics Internet Store

Als ontvanger gebruik in een spectrum 6200, hij is wel aan de zware kant 120gram maar vliegt absoluut goed, ik vlieg m soms wel eens met een 700mah 2s:D

9. Ratjetoe

Ratjetoe

Lid geworden:
    13 jun 2007
    Mijn fox gaat ook gemotoriseerd worden.
    Ik gebruik ook de 10 grams motor van Hobbycity
    6a regelaar, 200mah 2cells lipo'tje. En een 5x3 propje.
    Is ga hem uitrusten met rolroeren, richtingsroer en hoogteroer.

Nu ben ik alleen nog aan het denken hoe ik de motor ga bevestigen. Ik wil hem het liefste gewoon voorop de neus. Ik zat al te denken om het motortje in een passend koolstof buisje te lijmen. En dan een klein stukje van de neus af snijden en het koolstof buisje er zo in lijmen. Met een plaatje hout als mount zou misschien ook kunnen.
    Hebben jullie nog tips?

Mvg, Robert

10. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Als je ailerons maakt zou ik in ieder geval het richtingroer weglaten. Dat ga je niet gebruiken.. Scheelt weer een gram of acht (servo + aansturing)

Ik zag ergens op een amerikaans forum iemand die met een gatenzaag ietsje groter dan zijn motor een gat in de neus van de Fox geboord had, dan precies genoeg schuim verwijderd om de motor erin te passen. Zag er erg netjes uit. Moet je natuurlijk wel een 16mm gatenzaag hebben.. Of een dremel en een vaste hand ;)

11. pierre v z

pierre v z

Lid geworden:
    21 jul 2008
    Laatst bewerkt: 8 feb 2009
  12. Ratjetoe

Ratjetoe

Lid geworden:
    13 jun 2007
    Ok, bedankt allemaal. Ik ga hem denk ik gewoon voorop de neus doen met een stukje koolstof buis.
    Van het weekend ga ik hem bouwen. Dan dus meer!

13. pierre v z

pierre v z

Lid geworden:
    21 jul 2008
    als hij klaar is wil je dan een fototje plaatsen we zijn wel benieuwt hoe hij er uit ziet:rolleyes:

14. Zo, bij mij is de RC besteld.
    Dus nu maar hopen dat het rap aankomt.
    Fox is vandaag verstuurd dus die mag morgen aankomen..

GRt

15. Igor

Igor

Lid geworden:
    19 apr 2007
    Robert,

Ik zou het op zo'n manier proberen te doen;

Een gat dat iets groter is als de diameter van het motortje en dan het motortje er in verwerken.

Lijkt me mooier en steviger. Wel wat lastiger maar dat lukt toch wel?

Edit, de mensen van dat rc groups forum hebben het in een kokertje gedaan, Robert, ik heb nu een heel goed idee, ik leg het van de week nog wel eens uit.

16. Zo de fox is aangekomen maar ik heb een probleempje met het hoogteroer. Kheb er wel een fototje bijgedaan van het hoogteroer om het aan te tonen. Kunnen jullie ook even zeggen of het rolroer OK is?

Al wat uitgehold met een oude soldeerbout

Het rolroer...OK??

De uitslag

Kijk, dat hoogteroer krijg ik toch nooit aan mekaar? moet ik daar twee delen van maken? Dat gaat toch niet? Hoe moet ik het dan doen.
    Bedankt
    Koen

17. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    De rolroeren zijn VEEL te groot! de uitslagen nog halveren anders wordt het een tolletje.. De Fox is heel erg kritsch op rol, reageert echt heftig..

De staart: maak die net als die van de EZ* en snij dan uit het richtingroer een kwart cirkel zodat 'ie kan bewegen.. Makkelijkste en snelste oplossing.

18. dus het richtingroer eraf snijden tot tegen het hoogte roer en dan een kwart cirkel.
    Wat bedoel je met té groot? In de lengte of in de breedte?

GRT

19. Igor

Igor

Lid geworden:
    19 apr 2007
    Ik denk in de breedte.
    Je had ze langer over de vleugel kunnen doen en een stuk minder diep de vleugel in.

Als hoogteroer zal ik effe een paint schetsje maken en hier posten.

Edit:

Ik hoop dat het zo duidelijk is. En de grote is natuurlijk afhankelijk van de grote van je hoogteroer.

Laatst bewerkt: 10 feb 2009

Deel Deze Pagina