Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Daniël, 20 dec 2007.

1. @Igor,

Hoe los ik dat rolroerprobleem op?

GrT

2. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Expo instellen op je zender :)

3. Neen, ze waren toch te groot? Ik heb het eventjes NIET over de uitslag;)

Grt

4. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    ja maar met expo geef je minder uitslag dus zal hijook minder fel zijn op de rolroeren

5. OK maar ik had de andere rolroer nog niet gemaakt. Ik ga dat nu doen. Maak ik hem dan even groot of hoe?? Het hoogteroer heb ik trouwens gemaakt met wat Balsahout. het geheel, uitgehold enz.. komt nu op een gewicht van 35 g.
    Ohja, ik heb het hele toestel nog niet uitgehold dus heeft iemand een ideetje voor de aansturing met verenstaal? Door het toestel prikken word moeilijk, vrees ik..

grt

6. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Andere aileron in ieder geval even groot maken.. En inderdaad omdat je daar niet veel meer aan kunt doen gewoo met expo de uitslagen beperken, komt op hetzelfde neer als kleinere ailerons :) Uitslagen van 10% Zijn zeker weten meer dan groot genoeg..

En als je het toestel niet wil uithollen kun je natuurlijk vanaf de servo gewoon langs de buitenkant naar de roeren, anders met soldeerbout een sleuf smelten erheen en daar een buisje in lijmen (ziet er iets netter uit en minder weerstand), het mooiste is natuurlijk het toestel uithollen en langs de binnenkant zodat je niets van de aansturing ziet. Maar aan de andere kant, hoevaak kijk je daarnaar in de lucht.. Is dus maar net hoeveel energie en moeite je erin wil steken (en hoeveel gewicht je wil besparen, een beetje netjes uithollen kan 6-8 gram schelen!)

7. Ahzo, bedankt.
    RC zou is vandaag verzeonden met AIR PARCEL dus dat kan toch een 6 dagen duren stond er.

Grt

8. pierre v z

pierre v z

Lid geworden:
    21 jul 2008
    hey ik heb vandaag mijn spullen ontvangen :celebrate:
    zaterdag ga ik beginen met bouwen

9. ilserem

ilserem

Lid geworden:
    8 feb 2009
    mpx fox motor basic

fox
    10 gr buitenloper, 4040 GWS propje
    2 x 5 gr servo
    6A regelaar
    4 ch corona synt onTv
    lipo 7.4 350
    -hoogte en richting, insnijden niet helemaal door (easystar)
    -servos achter vleugel zijkant romp (easystar)
    -lipo voorin thv voorkant vleugel (romp onder kapje wat uithollen tot onder vleugel)
    -stukje van neus afsnijden, wat 1.5 mm berkentriplex ertegen, motor ertegen, regelaar en ontvanger in uitgeholde rompje voorin.
    -zwaartepunt +/- 3cm van voorlijst vleugel, vliegt dan zonder trim rechtuit.
    -105 gr totaal

Vliegervaring
    -niet te veel wind 2Bft of minder of je moet open terrein hebben
    -hou snelheid m.n. in de bochten
    -reageert zeer goed op richting echt geen rolroeren nodig
    -niet voor beginners
    -gem 15 min vliegtijd

:D

10. ilserem

ilserem

Lid geworden:
    8 feb 2009
    mpx fox motor basic

fox
    10 gr buitenloper, 4040 GWS propje
    2 x 5 gr servo
    6A regelaar
    4 ch corona synt onTv
    lipo 7.4 350
    -hoogte en richting, insnijden niet helemaal door (easystar)
    -servos achter vleugel zijkant romp (easystar)
    -lipo voorin thv voorkant vleugel (romp onder kapje wat uithollen tot onder vleugel)
    -stukje van neus afsnijden, wat 1.5 mm berkentriplex ertegen, motor ertegen, regelaar en ontvanger in uitgeholde rompje voorin.
    -zwaartepunt +/- 3cm van voorlijst vleugel, vliegt dan zonder trim rechtuit.
    -105 gr totaal

Vliegervaring
    -niet te veel wind 2Bft of minder of je moet open terrein hebben
    -hou snelheid m.n. in de bochten
    -reageert zeer goed op richting echt geen rolroeren nodig
    -niet voor beginners
    -gem 15 min vliegtijd

:D

11. squid275

squid275

Lid geworden:
    17 mei 2008
    heeft iemand een idee hoe een fox zal vliegen met een 23grams outrunner?
    lijkt me wel leuk om eens te proberen:cool:

groetjes,

12. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    ik weet nu al zeker dat dat veel te zwaar is en ook nog eens zwaar overdreven qua power, je bent direct een grotere accu nodig omdat de motor ook veel meer stroom trekt als bv een 10 grams dus gaat niet lukken

13. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Tsja, vliegen zal het wel... Als een raket. Leuk, tot je je eerst bocht moet maken :D
    Ik zou gewoon het 9-grams motortje van UH bestellen, die heeft vermogen zat (135g thrust op 2S)

Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  14. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    @ sadkingbilly

dat is knap, een 0 grams motortje;)

15. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Ken je die niet? Zijn echt superlicht ;)
    Dank je. even aangepast :)

16. jakkobink

jakkobink

Lid geworden:
    25 okt 2007
    Waar hebben jullie die 0grams motertjes besteld? ik vlieg nog niet zo heel lang en wil hem graag ook wat lichter bouwen..

Serieus: Al mijn onderdelen liggen bij de douane en ik moet mijn aankooprekening laten zien, verzendkosten valuta's enz enz. Administratie en afwikkelings kosten heb ik nu zoiezo én waarschijnlijk alle invoerrechten. Ik hoop dat ze de inferieure kwaliteit meenemen in het berekenen daarvan.

Mijn fox is uitgehold en de 2 3.4g servo's zitten erin. Er komt met het pakketje een hele lichte regelaar, accu('s) en ontvanger mee, EN een microgyro voor op de rol :) ik ben benieuwd. Als het allemaal goed werkt ga ik vooral door met gewicht besparen zodat de minimale snelheid zo laag mogelijk word. Met een gewone HH gyro is het werpen in ieder geval veel makkelijker :) en voorspelbaarder. ik heb hem aangesloten op een smd-servotester. de tester word gevoed vanuit de accu.

Jakko

17. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Jakko,

Als je een filmpje hebt van de fox die vliegt met een gyro hou ik me aanbevolen! Ben erg beniewd hoe dat vliegt.. Er ligt hier ook nog een micro gyro (van een heli) wie weet is het dan ook wel wat voor mij..

18. Ratjetoe

Ratjetoe

Lid geworden:
    13 jun 2007
    Ik heb mijn fox van het weekend ook afgemaakt. Is uitgekomen op 95 gram met accu.
    Ik heb hem ook al geprobeerd toen hij nog geen rolroeren had dit leverde een gebroken prop op en een scheve motor. Het bochten maken ging niet echt lekker en hij dook telkens weg.
    Achteraf bleek de motor gewoon niet goed vast te hebben gezeten. De motor zit in een krimpkous je gelijmden dat zit weer aan de fox verlijmd met epoxy. Nu zit de motor dus wel goed vast. Ook zitten de rolroeren er nu op. Ik ga hem morgen of van het weekend uit proberen als het weer het toe laat.
    Anyway, genoeg gepraat hier de foto's :

Als je goed kijkt loopt er ook nog een draadje boven over de romp heen. Dit is van de servo. deze moet ook nog beter weg gewerkt worden.

Zoals te zien kon de accu niet meer in de cockpit ivm zwaartepunt.

Is de cockpit lekker leeg. :)

Net of de kleur prop en atenne er voor gemaakt zijn :)

Nou dat was het dan weer. Van of na het weekend horen jullie meer over hoe het vliegen zal gaan. Misschien met film.

19. squid275

squid275

Lid geworden:
    17 mei 2008
    ik ga het gewoon een keer proberen, hoef ik ook geen nieuwe motor te kopen:p

20. Peter-Jan

Peter-Jan

Lid geworden:
    11 jan 2006
    Waarom een motor inbouwen als je het ook zo kan doen.Plaatje komt van :google:

Deel Deze Pagina