Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Daniël, 20 dec 2007.

1. amixia

amixia

Lid geworden:
    23 okt 2007
    Sorry als ik het nu verkeerd uitleg, maar volgens mij doet expo je stick bewegingen rond de middenpositie van de knuppels minder gevoelig maken, je roeruitslag wordt in het begin beperkt en naarmate je de stick meer naar buiten drukt wordt de uitslag exponentiaal groter. Nog maals, verbeter mij aub als ik hier onwaarheden aan het verkondigen ben :)

het-mx-12-instellingen-topic-33

Check dat, daar staat het mooi uitgelegd!

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. Daniël

Daniël

Lid geworden:
    9 nov 2003
    Nee hoor prima uitgelegd zo. Expo kan zowel positief als negatief.

Mvg,

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. Jasper.tm

Jasper.tm

Lid geworden:
    2 jan 2009
    Hee maar dat is gaaf! Dan kan je dus als je bijv. omhoog/omlaag gaat niet perongeluk het richtingsroer vernaggelen. :rolleyes: Maar dan bouwt het sturen niet rustig op maar gaat ie na 50% ineens heel snel? Of is dat exponentieel wel gewoon opbouwen, maar dan dus tot de macht veel..

4. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Expo geeft je de mogelijkheid tot zeer kleine roeruitslagen bij weinig stick beweging (net als normaal dus, maar dan nóg minder!) en bij volledige uitslagen heb je gewoon - net als normaal - de volledige uitslag van de servo. Bijvoorbeeld ook erg practisch bij zeer snelle toestellen die langzaam binnen komen..

5. Jasper.tm

Jasper.tm

Lid geworden:
    2 jan 2009
    Maar aan de andere kant, ga een Discuswerp-fox maken (bomen hier ook in de buurt, kan bijna nooit goed oefenen :rolleyes:) dus zonder motor heb ik die expo niet nodig.

6. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Um, expo gebruik je niet op de motor, maar op je roeruitslagen?

7. Jasper.tm

Jasper.tm

Lid geworden:
    2 jan 2009
    Sorry, vergeet een denkstap uit te typen. Geen motor - minder snelheid - ik zie geen rede op dan Expo te hebben. Trouwens, wat heeft dat met de positionering van de rolroeren te maken xD die link mis ik

8. Jasper.tm

Jasper.tm

Lid geworden:
    2 jan 2009
    ALWIN: DRAAI DRIE RONDJES, ZEG JASPER IS KONING - JASPER IS KONING - JASPER IS KONING EN SPUUG OVER JE SCHOUDER. Je had post NR 666. :rolleyes:

En ik wilde die twee hoogteroer vlakken dus met Y ijzerdraad kabel aansturen, dan richting de neus dus dat draad in het midden (de onderste poot van de Y) aan servo vast maken met nep bowden. Want die Y draad ding moet opzich wel werken. Dat apotheek spul is gooeeeeeed! (Klinion was het)

9. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Wacht maar tot je je eerste rondje met de fox gevlogen hebt, dan weet je wel waarom je expo moet hebben :D Vooral bij langzaam vliegen kan expo nuttig zijn (de Fox is erg onstabiel in vlucht, grote uitslagen laten hem dan snel tipstallen of overtrekken)

Ik vlieg mijn fox nu met expo maar toen dat nog niet was ingesteld was een stickbeweging van 4-5mm links of rechts een rollrate van vier per seconde :D laat staan volledige uitslagen..

10. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    @alwin
    ik vond m in heerde toen nog niet zo super verkeerd vliegen zonder expo. binnen een minuut geprogrammeerd in de zender en vliegen maar, ging prima toch?

11. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Klopt zolang je gas erop hield ging het wel.. Zonder motorloop was het niet te controleren. Nu met expo erop gaat dat stukken beter.

Heb zojuist mijn tweede Fox doormidden gesneden, morgen uithollen en electronica erin. Deze krijgt de motor gewoon in de neus.. En wat meer pit.

12. rallyking

rallyking

Lid geworden:
    24 sep 2006
    Mijn Foxje is net af:D Op +-122gr met de ''standaard'' Hobbyking setup.

Morgen zal ik wel een fototje plaatsen en als het van de week een beetje windstil is kijken of hij ook vliegt:p

13. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Lol, met dat gewicht hoef je niet te wachten op windstil weer hoor, vliegt tot 2-2,5bft prima. Geloof me (die van mij doet dat namelijk al met een 5 grams motortje!)

Wel goed in beweging houden..

14. Jasper.tm

Jasper.tm

Lid geworden:
    2 jan 2009
    Maar omdat ik eerst wil starten, zonder motor, zal ik dus wel expo nodig hebben?

Niet mogelijk in mijn E-sky zender, vlieg er EZ* Lama v4 en Fox mee :rolleyes: neem ik aan, want heb nooit iets gezien van expo..

15. niels

niels

Lid geworden:
    10 nov 2006
    Je kan idd geen expo instellen op die zender.

niels

16. Jasper.tm

Jasper.tm

Lid geworden:
    2 jan 2009
    Zonder expo zou het een 'te wilde' vlucht kunnen worden, van "o hij rolt naar links ik stuur naar rechts tegen!" Boem onbedoelde barrelrol, loopings schroeven en closecalls -> mensen vinden het mooi -> alle mensen fan van mij? ;)

17. rallyking

rallyking

Lid geworden:
    24 sep 2006
    Hmm, foto's uploaden in een album lukt hier niet helemaal :/

18. niels

niels

Lid geworden:
    10 nov 2006

Hoop dat het je nu wel lukt. ;)

niels

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Jasper.tm

Jasper.tm

Lid geworden:
    2 jan 2009

Easystar systeem, oorwattenstaafjes met draad erdoorheen

Rolroeren 10x2, 4 cm van de romp vandaan

2 hoogteroeren, te verbinden door een Y draad voor aansturing met 1 servo.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  20. Igor

Igor

Lid geworden:
    19 apr 2007
    Is het niet slimmer om gewoon 1 roer te maken? Of de 2 roeren met een carbon staafje aan elkaar te maken? Want als dat Y draad niet goed werkt krijg je 2 verschillende uitslagen op je hoogteroeren en dan vliegt je vliegtuig niet mooi recht omhoog.

Igor

Deel Deze Pagina