Inkoopactie F5B model?

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door GJVO, 6 nov 2010.

1. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Frank, oh ja?

Ben ik het niet mee eens.

2. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Jammer dat jij dat niet beslist...

Toen Val zijn regelaar defect was heb ik hem retour gestuurd en met moeite een nieuwe gekregen met de mededeling dat als er aan gemodificeerd was er geen garantie , zelfs geen coulanceregeling mogelijk was.

Wie is nou de beslissende factor, jij of de importeur??

GJ

3. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Ik weet niet wie jij nu met "importeur" bedoeld maar andere mensen hebben dat probleem niet. Ik "importeer" ze lekker zelf. :)

Overigens lijkt mij het duidelijk dat er geen garantie is als je iets zo diep modificeerd. Echter de flat fee exchange deal is altijd beschikbaar, daar heb ik het nu dus ook over.

Eric vloog trouwens afgelopen week met maar liefst 8KW op mijn oude P180. :)

4. silva916

silva916

Lid geworden:
    5 jun 2010
    Dacht ik maak t lekker makkelijk.
    niet dus.............

5. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Een "flat-rate exchange fee" is wat anders dan een reparatie onder garantie, die kostenloos uitgevoerd wordt. Als iets niet al te ouds stuk gaat tewijl het heel zou moeten blijven, verwacht ik normaliter garantie, dus geen kosten (en ja dat geldt ook voor een CC180 op 300A bij 4 a 5S).

Een flat-rate fee van 90$ (als ik me niet vergis) is leuk, daar nog 2x verzendkosten bij, 12.50 invoerkosten en de BTW eroverheen en de kosten lopen snel op.
    Ik moet wel zeggen dat mijn ervaring met zowel CC als Neu wat dat aspect betreft prima is, netjes onder garantie dingen repareren. (aan de spullen was niet gerommeld).

Groet,
    Gerben

6. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    OFF TOPIC

Gerben, als je 300A door een P180 trekt val je toch al buiten de normale garantie. Het is namelijk een 180A max regelaar volgens CC. Op het moment dat je F5B noemt val je al buiten de garantie ook al trek je maar 160A (uit eigen ervaring). Het zijn een stelletje ...... daar bij CC.

Dat doet verder niet al te veel afbreuk aan de kwaliteit van het fet gedeelte van de regelaar. Het is gewoon aan ons om optimaal gebruik te maken van deze ''goedkope'' apperatuur. Je kunt ook best met 4S zonder modificatie vliegen met een lekkere hete motor. Je kunt ook een Schulze kopen en dan is het een hele andere deal. Een ieder moet zelf die keuze maken.

Echter, het mensen in een hoekje drukken en steeds maar door drammen over garantie problemen en tussen de regels door zeggen dat je de George mod maar niks vindt komt bij nu een beetje tot hier. Ik vindt dat nogal respectloos.

Overigens, dit draadje gaat over een inkoop actie van een F5B model en nu gaat het weer ineens over andere zaken. GJ, leuk dat je de P180 goedkoop kan leveren. Begin daar een ander draadje over en doe eens een keer aardig mijn kant uit. Immers doe ik net als jij enkel mijn best voor andere mensen.

ON TOPIC

Ik krijg als het goed is binnen een paar dagen een Enigma van ACE models binnen. Het zelfde model als van deze inkoop actie, als we het daar nu over eens zijn.

Zal ik een bouw draadje maken met foto's? Of weet iedereen onderhand wel hoe dat moet?

7. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Omdat ik toch wat meer wilde dan wat ik nu heb ben ik maar eens navraag gaan doen bij CC direct. Ik had daar een kleine ingang, maar die is nu ineens weg...........

8. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Mijn laatste reactie hierop.
    Ik heb de loggings van Val meegestuurd, zat volgens mij ruim boven de specs maar dat was geen probleem.
    Als er niet gemodificeerd zou zijn aan de regelaar dan was hij zonder commentaar omgeruild.

Ik druk mensen niet in een hoekje en ik heb nooit gezegd dat de George mod niks is maar als je garantie wil moet je niet gaan knoeien aan spullen.
    Als ik een nieuwe laptop koop en hem openschroef heb ik ook geen garantie meer, net als bij TV's, radio's en andere apparatuur.
    Ik heb vroeger Nintendo's omgebouwd, zodra ze zagen dat hij opengeweest was werd hij gewoon teruggestuurd, rijp voor de vuilnisbak.
    Dit is een normale gang van zaken bij electronica.
    Ik waarschuw alleen de mensen dat, als ze iets solderen aan de print, ze geen rechten meer hebben, dat is dan duidelijk naar iedereen toe en bespaart mij een hoop gezeur.

GJ

9. silva916

silva916

Lid geworden:
    5 jun 2010
    zullen we weer, on topic, gaan.
    Denk dat er nu wel alles over is gezegd.

Gr Frank

10. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Wie heeft zijn nieuwe F5B-liner straks het eerst in de lucht?

Groet,
    Gerben

11. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Net weer een mailtje gehad,

Dear Sirs,

The shipment is already sent. You should receive it on Tuesday or Wednesday. Unfortunately, we can’t give you a tracking number.

Best regards,

12. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Wie gaat het bouwdraadje opzetten?
    Voorwaarde... het mag niet gesloten worden... mits niet 'to the point'

@GJVO. Heeft Tante Post je halletje al vol gedrukt met pallet vliegensvluchtige goodies?

13. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Hoi Bas,

nee, ik denk dat het volgende week dinsdag is.
    2500 km, door 3 landen heen, zal wel een weekje duren.

GJ

14. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    GJ, heb je er evt. een goed motorschot bij voor de Kira? enige wat ik mis nog.

Gr,

Mario

15. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Nou, ik heb een Alex/Enigma binnen van acemodels hier in de UK en dat ziet er zoals verwacht zeer goed uit. Ben benieuwd in hoever jullie modellen het zelfde zijn, zal wel. Hij zit goed in de lak en de finish is top. Ook het gewicht valt best mee.

Het enige puntje wat ik zo snel zie is dat de hele buitenhuid carbon is (toppie) maar het hoogteroer van het stabilo is dat niet, enkel glas en balsa. Ook de sub ligger van dit belangrijke stuur orgaan is nogal slap en ligt best ver van de scharnier lijn. Ik ben van plan dit op te lossen / verbeteren door een 3-4mm buisje carbon er in te lijmen voor de hele lengte van het roer waarmee het als het goed is een stuk stijver wordt in torsie. De kleine kans op flutter is daarmee een stuk kleiner.

Foto's volgen op RCG.

16. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Dat gebrek aan stijfheid zit em puur in het kielvlak?
    Is de huid van het vlak zo dun dat het 'warped' bij druk, of trekt het zelfs door tot in de 'halsverbinding' met de rompbuis?

Als je een buisje inbrengt zou het wenselijk kunnen zijn dat het ook ergens midden in steunt in het vlak.Anders heeft het niet de sterkte van een ligger zoals je zou willen. Dan zou dat buisje een kolen-kousje moeten zijn, in vorm gedrukt met een ballonnetje...

Ben benieuwd naar 'onze' -al of niet- verkoolde vleugeltjes...

17. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    H.B. Busking, ik geloof dat je mij niet helemaal volgd. Ik heb het over het hoogteroer en niet over het kielvlak. Ik heb het ook niet over het stabilo in zijn geheel maar enkel over het roer. Het 3-4mm buisje wordt over de volle lengte met de boven en onderhuid verlijmd.

Zie foto's;
    RC Groups - View Single Post - New toy....Alex (enigma)

Het inlijmen kost misschien 10 minuten? Extra gewicht ook minimaal. Voor de zekerheid zou ik dit wel doen. Een keer flutter op je hoogteroer kan meteen de laatste keer zijn.

Ik zal wat foto's maken van hoe ik het doe.

18. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Strak kisie 8)

19. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Hey Jos,

Ook aan de Enigma? Leuke kist :)

Groet,
    Gerben

20. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Nee, ik bouw hem voor een Italiaan. Maak hem vlieg klaar.

:)

Deel Deze Pagina