Inkoopactie F5B model?

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door GJVO, 6 nov 2010.

1. GJVO

GJVO Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Ach, je hebt nu eenmaal de reputatie, jammer want als je niet zo ge-experimenteerd had en zo eigenwijs geweest was dan was je nu ergens in de top 10 tien van de Eurocontest.

Ja, dat zeg ik, Mibo maakte de originele Enigma die jij zo goed vind ,en de Flash gaat stuk, van dezelfde fabrikant.
    Nanmodels is een kwaliteitje hoger, dus ik vertrouw dat wel.
    Er kan altijd een foutje gemaakt worden, het is allemaal handwerk.

En de manier waarop de ligger gebouwd is, heb je wel eens de allereerste Raketenwurmen gezien, zelfde verhaal.
    Liggend balsa als ligger zonder versterking.

Als je een jaar wilt wachten dan kan dat wel ja, ze hebben te weinig produktiemogelijkheden voor de Alex, vandaar dat andere model.
    En hij is iets duurder omdat er een kleinere serie gebouwd wordt, het dus langzamer gaat dan een produktie met 5 of 6 mallen.

Oh ja, en niemand hoeft iets te kopen he, ik doe wat moeite, verdien er niks op.
    Je kan ook een Mibo Enigma kopen bij Acemodels voor 299 pond, dat is ongeveer 345 euro ex verzendkosten , dus incl verzenden zal het zo'n 375 euro zijn.
    Het maakt mij niet uit, ik koop er zelf wel 1 of 2, voor dynamic soaring ze ook wel leuk.

GJ

Laatst bewerkt: 8 nov 2010
  2. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Ik ga er van uit dat de 'nieuwe' kist een fractie beter zal zijn dan de Hawkjes.
    Deze laatste hebben duidelijk hun grenzen. Maar we hebben ons toch ook verbaasd over het potentieel van de kist.

Voor je ook de grenzen gaat opzoeken van deze Alexoïde, zit er wederom in het voortraject een enorme lading 'fun factor'.
    Een mogelijk een treede hoger, lees spannender, te gaan vliegen. Meer mensen te betrekken in het F65B enthousiasme, een vriendelijk vliegersveld voor een wedstrijd-omgeving te scheppen.

Het is goed de kwaliteitseis aan te stippen. Je mag als inkopende immers een kwaliteitseis stellen.
    De kisten blijven relatief prijzig in deze klasse. Dat is dus echt een bewuste keuze.
    In menig geval kan de uitgave me ook een motorkist (Vette P-40 Warhawk), 10 kg aan epoxy, allu, staal en elektronikaas... opleveren, met een verbluffende span van over de 2 meterrrr.... en een beul van een 50cc smokermotor... ut is maar een weet?

Polemiek prima! Maar niet op elkaar hakken jongens! Zonde van het humeur! Maar houdt het wel spannennd!

Laatst bewerkt: 8 nov 2010
  3. silva916

silva916

Lid geworden:
    5 jun 2010
    Zo het kat uurtje is weer voorbij he jongens.

Geniet van t leven want t leven duurt maar even.

4. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Yeeep! Sluit ik me bij aan!

5. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    GJ, als ik niet zo had ge-experimenteer wist ik nu niet zo goed wat wel en wat niet werkt. Verder zijn er wel andere redenen dat ik dit jaar niet meer competities heb gevlogen en ook niet na het WK ben geweest. Zie het zo, nu hebben jullie de kans mij in te halen, nou ja...... gelijk te komen.

Verder heb ik nooit een slechte kist gehad, eigenlijk is mijn enige probleem geweest dat er een ontwerp of specificatie fout is geweest bij Castle Creations. En daar is nu dus een oplossing voor.

Mijn S11 op de 1ste NL F5B meeting heb ik BEWUST de dood ingejaagd, je moet met een F5B gewoon nooit de motor aan zetten met de neus op de grond gericht. En al helemaal niet als de setup over de 5KW levert. Het was wel leuk. :)

In Berg op den Heist heeft mij een Mojo 8mm servo de kansen verknalt, ook iets wat je niet weet tot je het probeert.

Het klinkt alsof je met wat goeds gaat komen maar ik kan niet genoeg benadrukken dat het wellicht een goed idee is eerst een test model te proberen. Bij deze hou ik dan nu met het "gezeur" op.

Kom maar op met die nieuwe modellen!!! :)

P.s. wat betreft Stratair, tja die hebben ook wel eens een foutje gemaakt, daar hoeven we dan ook niet zo lang over door gaan want de RW2 vleugel die ik hier heb liggen vloog 46 rakken en is niet kapot te krijgen.

6. dzjaivnt

dzjaivnt

Lid geworden:
    12 aug 2007
    SUSA verkoopt de Alex nu ook als Enigma F5B.

Zal wel zijn omdat Mibo hem niet meer bouwt.

7. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Is er een geschikte lage KV motor (dus zonder vertraging) van Hobby-King die dit model toch op een leuke manier de lucht in krijgt? het is uiteraard niet de bedoeling om er wedstrijden mee te vliegen.

8. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    nee, die geeft het niet. Wel een AXI buitenloper 2820/8 PG4/33 goldline met vertraging. Ik had die in mijn GP Siren op 4s en met een 16x16 breed RFM prop. Verbruik is maar 38 ampere, maar gaat toch unlimited vertikaal, maar niet met de echte F5B snelheid.​

9. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
  10. silva916

silva916

Lid geworden:
    5 jun 2010
    De mallen van Mibo, zijn verkocht aan TUN modelbau
    in Zwitserland.

Gr Frank

11. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Als je graag een buitenloper wilt gebruiken, kijk dan eens naar de speciale Hyperion buitenlopers voor in zwevers. Vermogens tot ruim 1500W zijn hiermee haalbaar, voor "leuke" prestaties. Wil je meer kun je even zoeken op "budget hotliner" en "budget aandrijving". Kom je 2 draadjes tegen waarbij een 28$ Hobbycity motor hetzij aan een Robbe Planeta, hetzij aan een Plettenberg of Neu vertraging gekoppeld wordt. Bij de laatste 2 lopen de kosten alweer op, omdat de vertraging ruim 100 euro kost.

Groet,
    Gerben

12. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Gerben,

Die Robbe Planeta 3.7:1 met een HK KD36-74-06XL 2800kv Brushless Inrunner lijkt mij wel wat :)

Is zo'n planeta gear nog gewoon te koop? kan er namelijk geen vinden op het net :confused: en past dat 1:1 op die HK inrunner, en ik neem aan dat er maar één soort Robbe Planeta 3.7:1 gear is?

Gr, Mario

13. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Hoi Mario,

Laten we niet teveel offtopic afdwqalen en de vragen over die aandrijving in het bijbehorende draadje houden, het draadje waar we nu zitten gaat over de inkoopactie voor een F5B model.
    budget-hotliner-63

Groet,
    Gerben

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  14. Henry_Mvsb

Henry_Mvsb

Lid geworden:
    23 nov 2005
    Eigenwijs als ik ben, heb ik mijn eigen plan getrokken en een V-max/Enigma/Alex bij Lindinger besteld. Over de aandrijving ga ik nog eens rustig nadenken, maar mij kennende...geen gel#l ik wil goed spul ;)

15. GJVO

GJVO Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Hoi Henry,

welke heb je dan besteld, want de enige die leverbaar is is de Planet hobby V max van 165 span.
    En die is gebouwd in China, bij de bouwer van de Hawk.
    Ding heeft een normale aileronvleugel zonder welfkleppen.
    De enige die de moeite waard is is de EVO III van 178cm, die werd gebouwd door Mibo, maar nu dus niet meer en is dus ook niet meer leverbaar.

Ben dus benieuwd.

GJ

16. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Van de ander lag er nog maar 1... :rolleyes:

17. Henry_Mvsb

Henry_Mvsb

Lid geworden:
    23 nov 2005
    als je de evoIII bedoeld, dan heb ik die laatste :)

18. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
  19. silva916

silva916

Lid geworden:
    5 jun 2010
  20. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Alleen dat is al zo prettig van Lindinger... boven een bepaald bedrag... verzending gratis...

Deel Deze Pagina