[inrijden] De WOT-methode voor brandstofmotoren uitgelegd

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Bart_Banaan, 24 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. outkast

    outkast

    Lid geworden:
    23 jan 2010
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Terneuzen (zeeland)
    bij mij gaat dat niet want zit geen gat in de voorkant :) hehehe
     
  2. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Zou ik die maar maken, niet alleen voor het tanken...ook voor je motorkoeling.
     
  3. outkast

    outkast

    Lid geworden:
    23 jan 2010
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Terneuzen (zeeland)
    bij mij komt de koelkop uit de kap dus ik dacht dat het niet nodig was .
     
  4. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Het kan in ieder geval geen kwaad, en is ook nog handig met tanken.
    Ok, mooi staat het niet een gat in je voorruit...
     
  5. outkast

    outkast

    Lid geworden:
    23 jan 2010
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Terneuzen (zeeland)
    nee dat is waar het kan geen kwaad zal er is naar kijken.
     
  6. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Al steekt de kop uit, zal deze alsnog geen koeling krijgen omdat ie vaak achter zit, en de meeste bodies toch laag zijn vanachter, zodoende stroomt er niet echt veel lucht door de koelkop....
     
  7. svenpatrick

    svenpatrick Guest

    traxxas revo 3.3

    goedeavond,

    heb een probleem met mijn traxxas revo 3.3.
    als motor gestart is dan gooit ie tussen cylinderkop en cylinder brandstof eruit.Dit is de 2de keer dat ik ermee wil rijden, hoe kan dat????wie weet wat er aan de hand is??? alvast bedankt
     
  8. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Dan zitten de kopbouten niet goed aangedraaid.
    Draai ze wat vaster en probeer opnieuw.
     
  9. svenpatrick

    svenpatrick Guest

    heb ik gedaan blijft brandstof naar buiten spuigen
     
  10. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Dan heb ik het vermoeden dat de kop er schuin op zit.
    Haal de kop er af, kijk of de pakking heel is en geen beschadigingen heeft.
    Monteer de kop + pakking weer en draai het geheel aan.
    Draai de bouten van de kop kruislings aan.
    als die goed zit, zou het goed moeten zijn.

    Zou je aan kunnen geven waar je woont, wellicht dat er iemand is die je kan helpen.

    Mvg,

    John
     
  11. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Komt het wel tussen de koelkop en de cilinder vandaan? Veel gemaakte fout is namelijk het koperen ringetje om de gloeiplug. Als deze er niet meer om heen zit komt er ook veel brandstof bij je gloeiplug naar buiten. Check dit even en ook of je koelkop goed is aangedraaid.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.710
    Locatie:
    Sassenheim
    Controleer ook als de uitlaat goed vast zit en controleer als de koppeling tussen bocht en uitlaat goed zit.
     
  13. theCHIEF

    theCHIEF

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    62
    Locatie:
    't GOOI
    Het gaat hier om een splinternieuwe revo .
    Ringetje om gloeplug was aanwezig en volgens ons was de pakking ook goed ,ik weet niet zeker of we de uitlaatbocht gecontroleerd hebben,maar daar kan het volgens mij niet aan liggen want hij lekt daar boven.
    Wij rijden altijd in Huizen (t''gooi)
    Het zou wel relax zijn als iemand kon komen kijken ,,,,,,want wij zijn de kneuzen van de modelbouw ,maar hebben er nog wel lol in.:D:D:D
    Sven is trouwens de grootste kneus.lol
     
  14. svenpatrick

    svenpatrick Guest

    traxxas revo 3.3

    nou het lekken tussen cylinderkop en cylinder is opgelost kopbouten toch strakker aangedraaid en meteen laten afstellen.
    Gistermiddag 24-5 gestart en gereden auto liep als een tierelier
    maar nu komt het volgende:eek:p gegeven moment begon motor flink toeren te maken(als ik gas geef)en hij wilde niet meer overschakelen naar 2de versnelling.
    Alleen als ik heel rustig gas geef dan schakelt ie over.Maar ik wil vol gas rijden.Wat kan de oorzaak zijn?????alvast bedankt voor reactie
     
  15. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Je motor staat verkeerd afgesteld.
     
  16. bartpower

    bartpower Guest

    te rijk ?
    hoeveel rook komt eruit
    wat is de temperatuur
    hoe klinkt ie
    istie fel of lui

    ...
     
  17. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Het kan ook zijn dat ie te vroeg schakeld zodat jij het niet hoort als je volgas wilt rijden. Het kan best zijn dat ie meteen in zijn twee zit. Je kan proberen de inbus van je versnellingsbbak iets inte draaien. Komt het veertje strakker en schakelt ie later. Begin met een kwart slag indraaien
     
  18. theCHIEF

    theCHIEF

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    62
    Locatie:
    't GOOI
    Zit je rim wel goed?
     
  19. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ik ben mijn nieuwe hong nor aan het inrijden en heb een paar vraagjes.

    Hij staat nu zo ingesteld dat hij vrij traag rijdt en goed rookt; De snelheid is ongeveer lopend bij te houden.
    Dit heeft een tijdje geduurd de de motor is hierbij ook even warm geweest (hand kon er nog wel 2-3 seconde opgehouden worden en heb hem toen stilgelegd).

    Echter nu gaat hij soms wat hoog in toeren om te vertrekken. Moet ik dan de LSN rijker zetten of kan dat geen kwaad? Hij revt, vertrekt en begint te rijden op lage rpm.

    De temp loopt niet hoog op op dit moment.

    Hij draaide heel even te arm (tank leeg) en toen ging ie als een tierelier, maar gauw stilgelegd toen.

    Mijn vraag, mag ik zo doorrijden ook al klimt die heel even in toeren om te vertrekken of moet er nog iets bijgesteld worden?
    Als ik de HSN rijker zet valt hij stil, kan dus enkel nog de LSN bijregelen of de stationair, maar die lijkt goed te staan.

    Heb nu 1 tankje stationair, 1 tankje gekloot en 0.75 tankje zo gereden
     
  20. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Dat hoort zo, dat dat hoge oppakken komt door de koppeling die aanpakt, waarna het toerental weer in elkaar kakt.. gewoon lekker zo laten, en blijven inrijden. NIET de tank leegrijden tijdens het inrijden!!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina