Inschrijvingen NK/Nomac 1:10 BC

Maar het mag duidelijk zijn dat wanneer de Raco als nieuwe club een OC organiseert die ook nog eens vlak voor een NK is er weinig rijders naar een OC bij een andere club gaan. Probleem zit ook in het feit dat er weinig dagen over gebleven zijn na het indelen van alle 4 de onroad klasses op 4 verschillende weekenden.

ABC finales, scheelt tijd maar niet wenselijk bij veel rijders.

Ik zou het een perfect systeem vinden, in Amerika doen ze niet anders.
En je kan alsnog hoger komen door bij de eerste 2 te eindigen.
Greetz Stefan.

Maar het mag duidelijk zijn dat wanneer de Raco als nieuwe club een OC organiseert die ook nog eens vlak voor een NK is er weinig rijders naar een OC bij een andere club gaan. Probleem zit ook in het feit dat er weinig dagen over gebleven zijn na het indelen van alle 4 de onroad klasses op 4 verschillende weekenden.

Als het eerst wachten is tot 1 april om te bepalen of het eventueel op een andere manier moet, hebben de verenigingen hun clubkalender al lang en breed in elkaar gestoken, en zelfs de eerste clubwedstrijden vaak al verreden. :mrgreen:

Achteraf iets dan proberen in te passen is op zich geen probleem. Alleen 6 wedstrijden als kampioenschap netjes verdeeld over 6 verschillende verenigingen, ook weer netjes over het seizoen verdeeld, dat wordt dan een hele grote uitdaging. ;)

Als het als vast punt in het Voorzitteroverleg zou worden meegenomen als aparte weekenden ben ik er van overtuigt dat er een mooie kalender uit zou moeten kunnen komen, net zoals bij de andere klasses. :cool:

Op dit moment zijn er al 17 inschrijvingen voor de Promoserie 1:8 op het AMCA circuit in Apeldoorn op de 19de april 2009 :) ... Het geeft m.i. wel aan hoe populair deze wedstrijdserie is. Ditzelfde geldt voor de gemiddelde opkomst van tegen de 20 man per wedstrijd gedurende de afgelopen 3 jaren in de PS. 1 enkele promotie / degradatie (of plaatsings-)wedstrijd, zoals voor de introductie van de PS gangbaar was ter invulling van de laatste 6 plaatsen in de Nomac Cup 1:8 klasse, is duidelijk geen alternatief voor deze zeer populaire wedstrijdserie ... :cool:

Op dit moment zijn er al 17 inschrijvingen voor de Promoserie 1:8 op het AMCA circuit in Apeldoorn op de 19de april 2009 :) ... Het geeft m.i. wel aan hoe populair deze wedstrijdserie is. Ditzelfde geldt voor de gemiddelde opkomst van tegen de 20 man per wedstrijd gedurende de afgelopen 3 jaren in de PS. 1 enkele promotie / degradatie (of plaatsings-)wedstrijd, zoals voor de introductie van de PS gangbaar was ter invulling van de laatste 6 plaatsen in de Nomac Cup 1:8 klasse, is duidelijk geen alternatief voor deze zeer populaire wedstrijdserie ... :cool:

Leuk he... :rolleyes:

Zo zie je maar dat er veel mensen roepen dat de 1:8 klasse te duur is en vanwege de "Nitro" en geluidsaanverwante zaken "ten dode" is opgeschreven.

Een feit is dat er zoveel aanmeldingen waren voor de Nomac en NK klasse dat er mensen zijn afgevallen en daarnaast hebben we ook nog de Promo klasse die heel goed wordt bezocht.

Als je alle rijders bij elkaar optelt die graag een wedstrijdje willen rijden kom je al gauw op een man of 70 a 80!

1 enkele promotie / degradatie (of plaatsings-)wedstrijd, zoals voor de introductie van de PS gangbaar was ter invulling van de laatste 6 plaatsen in de Nomac Cup 1:8 klasse, is duidelijk geen alternatief voor deze zeer populaire wedstrijdserie ... :cool:

Wat ik dus al eerder zei......
De 1:8 Promo is gewoon erg populair en moet gewoon blijven bestaan.

Is er dan toch weer toekomst voor een soort van F3 klasse??? maar dan wel volgens de redelijk vrijheid zoals die nu bestaat bij de promo's?

Kan me eiets voorstellen van een promo licentie voor 50 euro voor 6 wedstrijden en terug naar 4 of 5 tellende races....

Laatst bewerkt:
Is een idee maar veel mensen doen nu juist mee omdat ze geen verplichtingen hebben met licenties en presteren (tenzij je er juist voor wilt gaan).

Als het een echte klasse gaat worden moet het ook echte datums krijgen waarbij ik moet opmerken dat de nieuwe regel van 34 man 1:10 geen zekerheid geeft voor het onderbrengen van een F3 klasse.
Dan kom je weer in de problemen dat clubs al zo'n vol schema hebben en geen ruimte kennen om nog een paar raceweekenden in te plannen terwijl de huidige status en opkomst nog prima samen te plannen is met (open) clubwedstrijden mocht er geen plek zijn voor de Promo.

Denk ik eerlijk gezegd zelf ook.

Als je beschouwd hoe groot het niveauverschil is tussen (beginnende + gevorderde) clubrijders op de meeste NL verenigingen en het NC/NK niveau op dit moment, denken jullie ook niet dat de meeste beginnende 1:8 rijders zich helemaal wezenloos schrikken? :???:

Ik denk dat we het er wel over eens zijn dat de kracht van de PS zoals ie nu is opgezet, lekker vrijblijvend, en juist laagdrempelig is, en dat is belangrijk, anders durven rijders zelfs die stap (van club naar PS deelname) al echt niet te nemen.

Mocht het, om welke reden dan maar ook, niet meer samen met de 1:10 kunnen, is inmiddels overtuigend aangetoond dat de PS zijn eigen bestaansrecht heeft. ;)

Als deze populaire wedstrijdserie dan regulier meegenomen kan worden in de afstemming over de kalender in het NOMAC voorzittersoverleg, dan is zelfs, zoals Roelof ook al aangeeft, een grotere opkomst echt prima samen te plannen met open clubwedstrijden op de dezelfde 6 verenigingen, met hetzelfde gemak als de huidige combi met de 1:10 NK wedstrijden.

P.S. zag dat we de magische grens van 20 al bereikt hebben. :mrgreen:

zeg ook niet dat de vrijheid niet moet blijven...wat ik bedoel is

-promo licentie voor x bedrag voor x wedstrijden (promolicentie meer in de zin van een loyaliteit korting)
-vrij inschrijven kan dan altijd nog voor x + 5 voor een losse wedstrijd.

Voor promo naar NC 4 of 5 tellende resultaten. Promotie met de zelfde regels vanuit deze klasse nr 1 2 t/m 6 mag promoveren.

Een nieuwe update op de NOMAC site...

Nog steeds 29 man 1:10 brandstof
De F1 bigscale heeft nu 7 man en kan een officiële klasse worden.
Erg opvallend zijn de "maar" 3 man voor de Electro modified

Nee Roelof, das niet opvallend..............das erg jammer
dat er maar zo weinig rijders zijn die NK willen rijden

Ik weet het niet maar het lijkt mij wel iets om uit te zoeken waar het is misgegaan....

Misschien moeten de modified rijders gewoon brandstof 1:10 gaan rijden. Het gaat ongeveer even hard en je mag met een lipo ontvanger accu rijden ;-)

Back