Gewoon met tape. ..met folie zitten de rollen bij mij vaak te strak naar mijn zin....lopen daardoor te zwaar. .
Niet? Zulke heb ik zelfs bij mijn Introduction F5J gehad? Zaten in een apart zakje bij die Höllein-pet en Höllein-Key cord.
Ik heb om de neuslijst vast te zetten een mini druppeltje ca op de neuslijst gedrupt, nu is dat langs de onderkant van de rib gedropen. Zie zo ook geen vormafwijkingen, maar zal er rustig een schuurlat overheen halen. Wil na folien geen puntjes zien zegmaar
Wellicht niet helemaal on-topic maar de laatste tijd gebruikt ik eigenlijk enkel Zapp CA. Op de dunne Zapp zit al zo'n tuitje (na gebruik even doorblazen) en de dikke (gele) blijft lang vloeibaar. De dunne Zapp is inderdaad wel heel dun vloeibaar en als je niet uitkijkt / gebruikt zoals een andere dunne CA zit het echt overal. Even aan wennen maar ik ervaar het nu als de betere / meest fijne CA om mee te bouwen. In ieder geval gaat het langer mee dan de standaard flesjes waarvan na een tijdje het dopje finaal dicht gelijmd zit of dat je bij het afdraaien van de dop het totale tuitje met dop en al van het flesje afdraait. Soms kan ik dan een half flesje weggooien (uiteindelijk is dan Zapp wat je tot de laatste druppel kunt gebruiken goedkoper.) Is natuurlijk wel persoonlijk en just my 2 cents.
Jep zapp dunne ca hier.. Dat bleek inderdaad veel dunner dan gedacht haha. Loopt werkelijk overal heen. Ondanks dosering met dun tuutje. Volgende vleugeldelen doe ik groene zapp. Dat dunne gaat me nu een paar uur schuren opleveren hehe. Heb een heel klein drupje op de voorlijst gedrupt, de druppel leek mooi in het hout te verdwijnen, echter nu ik de vleugel van de bouwplank haalde bleek het mooi onder de ribben te zijn gelopen en heeft daar nu een ca vliesje gevormd die hartstikke vast zit aan de ribben. Durf dat er niet af te pulken omdat ik denk dat dan de ribben kapot gaan. Maar een schuurklosje doet de truc zie ik net kost alleen even een uurtje of wat. Wel weer een lesje geleerd zo
Dit is de enige seconde lijm die ik gebruik. Perfect doseerbaar door de naald, en als hij dicht zit, even de naald verwarmen met een aansteker en klaar voor gebruik.
Hij is af! Nou ja, af.... Ik moet nog wat afstellen en mijn zender verder programeren. Maar ook daar ben ik aardig mee op weg. Ik heb via een sbus converter 4 extra kanalen aan mijn Taranis X8R toegevoegd en alle 6 servos van de vleugel draaien al de juiste kant op...
Hij is mooi! Ik hoop komende week een flinke stap te kunnen maken. 11december begint mijn 'vakantie', dan hoef ik 8 januari pas weer te werken dus voor de jaarwisseling verwacht ik ook zo ver te zijn en als het weer het toelaat de maiden ook achter de rug!
Als de voorspellingen blijven zoals nu aangezegd hebben we volgende week zaterdag een windluwe dag, althans in de regio waar ik woon. Natuurlijk kan het nog veranderen en is de kans op fatsoenlijke thermiek gering maar op zulke dagen is het ook leuk vliegen met zo'n Introduction/Inside. Ik voorspel dat er deze dag veel Insides e.d. hun maiden krijgen
Dank voor alle reacties, van dichtbij is er cosmetisch nog wel wat aan te melden op mijn toestel, maar technisch zit alles goed in elkaar - kan ook bijna niet anders met zo'n kwaliteit bouwdoos. Ik heb expres een beetje zwaar gebouwd, ik vlieg aan de kust en er staat hier altijd wind. 1250 gram is de eindstand, dat lijkt misschien opeens veel maar het is nog steeds maar 19.2 gr per dm2! Ik weet niet of ik volgende week de eerste vlucht kan maken. Maar in de US vliegen er al een paar en op het forum daar heb ik gevraagd naar de afstelling waarmee ze vliegen zodat ik die ervaring alvast kan meenemen voor mijn eerste vlucht. Ik kreeg dit antwoord en het leek me relevant voor jullie - vandaar dat ik het hier even deel. --------------- Hey Roger, I have thermal set at -3mm on Flaps and ailerons and tips at -2mm Speed mode on aileron and tips at +2mm (I had cut off my flaps to get reflex but was not worth it for me so I'm back to no reflex on flaps) I'm now at 92 for CG (90-92 seems very close, inverted requires very little push ; ) But I really need a day with much less wind to see what this Inside can do. The turns are sweet (even in wind)!! I'm super happy with crow at Flaps at 73 degrees and ailerons up 10mm, tips at zero. And elevator compensation with stick full down (full flaps) is 8mm down. (and I love it like this) In cruise I have full throws of 10mm on tips and 5mm on ailerons. I have not started with any differential. I want to get the Inside set up to my taste before I start with any mixes. But I am quite happy with this set up.
Omdat ik maar niet kan wennen aan de originele tipplankjes van de Inside, heb ik maar eens een hoop balsa stof gemaakt. Ik maak de "Terence" tipjes afneembaar met een carbon buisje wat in de vleugelbuis past. Ik vind de originele tips niet mooi en erg kwetsbaar, de vleugelzakken die moeten dikker worden. Ik zal op een later tijdstip de originele tips ook (afneembaar) maken om een vergelijk in vlieggedrag te hebben. Op naar de rechter tip. Terence