Nog steeds niet kunnen vliegen helaas. Dan maar andere klusjes en in ruil voor een kastje ophangen en een stopcontact verwisselen heeft mijn schoonmoeder haar naaimachine ter beschikking gestelt
Ik heb ook een transport box gemaakt voor de vleugels. Het is een soort hybride tussen vleugelhoesen en een doos.
Zie fotos. De doos is gemaakt van aluminised bubble plastic van de bouwmarkt, 60 cm breed.
De basis maten van de diverse zijkanten zijn als volgt:
Bodem: 17 x 106
Lange zijde: 26 x 106
Korte zijde 17 x 26
Tussenschotten: 105 x 25.5
Verder heb je 3 stukken licht triplex nodig, 1 x voor de bodem en 2x voor beide kleine zijkanten. Ze moeten iets kleiner zijn dan de plastic folie, ongeveer een halve centimeter korter in de lengte en breedte. Er zit bij mij geen hout in de lange zijde, dit kun je toevoegen als je de extra stevigheid wilt, of eventueel karton gebruiken.
De bodem, zijkanten en tussenschotten zijn allemaal zijn dubbel-laags. De deksel is enkel laags.
De fotos vertellen de bouw-wijze. Start met de bodem en zijkanten. Tape eerst 1 laag aan elkaar. Plaats het triplex en voeg tweede laag van bodem en zijkanten toe. Tape dan de tussenschotten aan de bodem. Zorgrg dat de midde-ruimte tussen de beide schotten 4 cm is, de beide ruimtes aan de zijkanten zijn dan zo'n 6 cm breed.
Vervolgens doos dichtvouwen en randen tapen. Als laatste deksel toevoegen. Die is enkel-laags. Zorg voor zo'n 7 cm overlap, die knip je aan de hoeken in en dan vouw je die om de rand, vast tapen en klaar! Als je nu de deksel dicht doet klemt-tie automatisch vast.
That's it! Komt geen spijker aan te pas, ik vond dit wel een slimme uitvinding,
Al zeg ik het zelluf.....
Roger