Er wordt hier welliswaar niet zo veel meer gepost, maar ik heb net mijn Inside bei Hoellein besteld. Gelijk de hele setup er ook maar bij gedaan. Leopard LC250-25-9T met Micro 5:1 NL/T RS-Mittelteil 35/6,0/8 Turbo leichtspinner 35mm Aeronaut Klappluftschraube Cam Carbon 13x8 GFK motorspant 35mm YGE 35 LVT YGE USB Adapter Lipo Pichler Lemon 3S/1300 Prop Gummies Ora-Light, Oranje, Rood, Wit, Blau, allemaal transparent En het bouwpakket natuurlijk. En een extra CFK-buis, omdat ik de vleugeldelen 2 ribben langer ga maken om op een spannwijdte van ongeveer 3300mm te komen. Gelukkig had ik van F3K vliegen nog 8 KST X08 v6 liggen, dat scheelt een slok op een borrel. Danny
Alles is binnen. Wat is die Leopard motor toch een schattig dingetje met zijn 24.7mm diameter. De gearbox is maar 22mm. En dat moet een 13x8 rondslingeren. We zullen zien.
Vrijdag middag lekker geknutseld en de staartdelen gebouwd en geschuurd. Ik heb de verbinding van de beide hoogteroeren versterkt met 0.4mm multiplex. Zaterdagmiddag begonnen met de romp, om 3 uur ‘s-ochtends gestopt. Ik dacht het is pas 1 uur, jullie kennen dat fenomeen vast en zeker ook. Mijn vrouw begrijpt er in ieder geval niks van. Ik zit nu een week in Osaka vanwege werk, dus volgende week gaat het bouwen verder. P.S. Ik weet niet waarom de foto’s op de kop staan, ik post dit met mijn telefoon en vind geen mogelijk om ze te draaien, sorry
Ben je linkshandig? Draai je telefoon de andere kant op bij het fotograferen, linkshandigen doen dat precies de andere kant op als rechtshandigen. Ik heb me dat ook moeten aanleren.
De romp is klaar, het middendeel van de vleugel staat al op de tafel. Effe uitlijnen en dan alles vastzetten met CA. Ik heb elke set ribben gewogen om ervoor te zorgen dat de linker en rechter vleugelhelft zoveel mogelijk dezelfde massa hebben.
Op het RC-Network.de is een plan te vinden om de spanwijdte te vergroten naar 3500mm. Ik heb die plannen eens bekeken en enige fouten ongedekt die mij niet bevielen. O.a. De gebruikte profielen waren marginaal anders en mij beviel de verbinding met de originele vleugel helemaal niet. Dus heb ik mijn eigen plannen gemaakt.
heb er nog eentje die van eigenaar mag wisselen. vraagprijs 350 euro op ontvanger en lipo na vliegklaar.
Waarom vergroten naar 3,5meter? De sterkte van de vleugel is voor 3meter voldoende voor het inzetgebied maar houd niet over. De Climaxx was bijvoorbeeld aanmerkelijk sterker.
Over de sterkte van de vleugel maak ik me geen zorgen. Ik vind die oortjes die er standaard opzitten lelijk. De verlenging die ik ontworpen heb is afneembaar en dus uitwisselbaar. Vind het leuk te experimenteren.
Mee eens! Ik vond die standaard oren ook lelijk en heb daar het ontwerp van een vliegmaatje gekopieerd (deze foto is van voordat ik hem hem verbouwde) Komen ze in het verlengede van de tips of bouw je er nog een extra knik in?
Dat zijn ook mooie tips! De verlengingen krijgen een 4 graden knik. Een eerste test-set heb ik al gefreesd. Zondag ben ik weer thuis van werk en kan ik het bouwen. De Inside zelf heb ik al afgebouwd, ik moet alleen nog bespannen.
Zo, de nieuwe verlengde wingtips zijn gebouwd en de verbinding met de vleugel is gemaakt. De tips zijn verwijderbaar voor transport en zullen op hun plek gehouden worden met magneten. Die moet ik er nog inlijmen.
Mooi die wingtips! Nu is de Inside al moeilijk naar beneden te krijgen dus echt nodig zijn ze niet, maar esthetisch...
Zo, eindelijk weer tijd gehad voor een update. De kist is klaar. Zonder de extra wingtips 1139 gr met de cg op 91mm. Met de wingtips, 1185gr met de cg op 92mm. Een beetje lood is dus nog nodig. Ik ben nu bezig met programmeren. Ik ga vliegen met 3 Flight Modes: Speed, Cruise en Thermal. In alle Flight Modes staat butterfly op de gasknuppel. Op de gasknuppel heb ik een 3-standen schakelaar, waarmee ik de motor bedien. 0%, 60% en 100% throttle. Op de hoogteroer knuppel zit ook een 3-standen schakelaar die de 3 Flight Modes schakeld. Er zit een Jeti REX10 in de kist, waarbij de EXT poort de telemeter van de YGE speedcontroller en de E1 poort de vario telemetry doorgeeft. Danny