Oh daar maak ik mijn geen illusies over, hoe dat bij de anderen zit weet ik niet. Ik ga er in elk geval niet heen omdat ik denk dat ik het daar 'goed zou doen', in mijn geval is het gewoon om eens andere mensen te zien vliegen, andere niveau's.. en natuurlijk een soort van mini-vakantie met 40 F3A gekken op één veld.
Natuurlijk, maar wie weet doe je het wel beter dan verwacht! Ik bedoelde maar dat het een heel erg mooie deelnemerslijst is.
Nou, als het doorgaat.. Windfinder wordt steeds negatiever. Weliswaar amper tot geen wind, maar voor zaterdag de hele dag grauwe wolken, en zondag de hele dag regen
In Luchtmacht terminology wordt hiermee bedoeld een platform (betonnen parkeerstrip voor vliegtuigen op vliegveld) met vliegtuigen, in dit geval zou het dus een gedeelte Belgisch grasveld zijn met alle Nederlandse vliegtuigen bij elkaar. greetz Richard
Bert heeft juist zijn EF Vanquish ingevlogen, waarmee hij in Sivry zal vliegen, het komt dan toch nog goed met de vanquish hehe 4750gr met Thunderpower 10s5000
Zakelijk gezien slim van EF en Bert natuurlijk.. en het ding zal ongetwijfeld goed vliegen, zeker met Bert aan de knuppels. Net gewicht!
Is niets zakelijk aan, Bert test heel wat top kisten (uit zijn gamma) zelf om te zien hoe ze vliegen. Vermits hij er ook op het wk in de USA zal mee vliegen en hij nu geen kist klaar had voor Sivry heeft hij de eerste Vanquish die net binnenkwam voor zichzelf gemaakt. (We gaan nu best verder in het vanquish topic)
Lol, ik was juist even weg en dacht al dat dit hier zou staan, ik was er inderdaad 1 vergeten... ik bedoelde dus zo veel mogelijk
Even een kort bericht vanuit hier; we hebben mooi weer nu, volle bak zon en niet gruwelijk veel wind, al was vanochten het zich erg slecht te noemen bij gebrek aan wolken en een heiige lucht. Al een paar hele goede vluchten gezien (bernd beschorner) en ook een hoop minder goede. Om de zon uit de box te houden hebben ze de vlieglijn scheef gelegd en daar heeft iedereen moeite mee. Je gaat toch al snel parallel vliegen aan het veld, en das nie goe. Voor mijzelf; mijn twee vluchten van vandaag zitten er op, en ze waren niet goed, ik heb erg veel moeite met die scheve achterlijn, had liever de zon in de box gehad. De eerste vlucht was tot de helft grwoon brol, daarna redelijk, de hele 2e vlucht was redelijk. De eerste heb ik denk ik te hoge cijfers gekregen, de tweede te lage, dus gemiddeld goed Laat ik, voordat het verkeerd gelezen of opgevat word, voorop stellen dat het niet goed zijn van de vluchten louter en alleen aan de piloot ligt in mijn geval Job was over z'n beide vluchten ook niet tevreden, het kwam er niet uit, veel kleine foutjes en in de 2e vlucht vergeten een snap te maken. Derk zn eerste vlucht was natuurlijk goed, maar voor zijn doen niet, hij kan beter. Hij was ook niet tevreden. Haijo zn eerste vlucht kwam op mij heel netjes over. Geloof dat ie er ook wel tevreden mee was. Winfried was over zn eerste vlucht niet te spreken, maar over de tweede wel. Jan heb ik de vluchten niet van gezien, omdat die direct na mij vliegt. Danny zn eerste vlucht was volgens mij goed, mogelijk de beste NL vlucht tot nu toe. Last but not least Roy, die kwam zonder vleugels opdraven, vergeten mee te nemen. Ontzettend sportief mag hij met de kist van Yves vliegen, en respect voor Roy, de 1e vlucht was dus met een voor hem onbekende kist en zender, maar wel goed. Bijna het niveau met z' eigen kist. Bert (Delaere) had pech met een draaiende wind, waardoor hij oa de spin wind mee moest vliegen, desondanks was het best een goede vlucht, al was ie er zelf niet blij mee. De Vanquish lijkt op zich te doen wat hij moet doen.
Als je gewoon bent parallel met het veld te vliegen kan een schuine box inderdaad wel eens problemen geven. We zien dat elk jaar ook in Romilly, waar ik er in het begin ook last mee had. Succes!
Nou, inmiddels weer thuis.. een goed weekend gehad, veel gezien, veel indrukken, veel vliegtuigen, mensen waar je ook een keer het hoofd van ziet, een paar leuke demo's, een verkoold varken... en baggerslecht gevlogen Van mijn 1e vlucht was het begin monsterlijk slecht maar het 2e deel nog best ok, voor dat stuk vlucht het beste stuk van de drie vluchten. De 2e vlucht was in z'n geheel matig en mijn vlucht van vandaag vergeet ik maar het liefst zo snel mogelijk, zo ontzettend slecht was die . Dat zou je mss nog niet eens zeggen als je de scores van die vlucht zou bekijken, maar vandaag zijn alle vluchten behoorlijk overgewaardeerd, op z'n minst tov gisteren zeker. Ter vergelijk; die vlucht die echt niet om aan te zien was, heeft ongenormaliseerd een hogere score dan mijn 1e vlucht, maar genormaliseerd weer een stuk lager. Ik geloof dat ik uiteindelijk als 35e geeindigt ben, maar 100% zeker ben ik daar niet van. Hoe dan ook, wel in het groepje hekkensluiters, en dat was op basis van mijn gevlieg ook geheel terecht. Winfried is vlak onder of boven mij geeindigt, helaas heb ik maar één vlucht van hem gezien, en op basis van die vlucht verwacht ik dat ie boven mij stond. Hij was zelf wel tevreden over z'n vluchten, er is natuurlijk altijd ruimte tot verbetering. Mijn eindresultaat vind ik totaal geen ramp, van tevoren zei ik 30, is 35 geworden, lekker belangrijk . Wat ik wel jammer vind is dat het mij niet gelukt is één vlucht op mijn normale wedstrijdniveau te maken, zoals het in NL wel ging, maar dramatisch is dat ook weer niet. Job en Roy stonden direct na elkaar, ergens in de buurt van de 25/26e plaats geloof ik, Roy boven Job. Ontzettend veel respect voor Roy's prestaties, hoewel die ook niet op z'n echte vliegniveau lagen, waren z'n vluchten wel netjes en verzorgd, en dat met een kist van iemand anders en ook een andere zender. Ik doe het hem niet na. Wie ook goed presteerde, beter dan op de NL wedstrijden, was Haijo. Die heeft gewoon 3 prima vluchten neergezet, wel met een boel kleine foutjes nog, ik denk dat hij rond de 20e plek geeindigt is. Derk is uiteindelijk op de 2e plek terecht gekomen, zijn vlucht vandaag was voor zijn doen gewoon niet goed. Winnaar is uiteindelijk Benoit Dierkx geworden. Ikzelf had Bernd Beshorner op de 1e plek gezet, zijn vlucht vandaag was erg goed, een stap beter dan alle andere vluchten. Nu ff eten auto uitpakken etc.. heb ook nog foto's en nog wel meer dingen, maar dit is de korte samenvatting.
Nog meer foto's https://picasaweb.google.com/F3ANetherlands/2011F3ASivry# Heren vliegers, bij deze gefeliciteerd met de behaalde resultaten, Wat een deelnemersveld en een goede vertegenwoordiging van de Nederlandse vliegers die vindt ik zeer goede vluchten hebben laten zien op hoog niveau. Ik heb genoten !! mmm..... lekkere wijn hadden ze... veel succes in Engeland toegewenst voor de Nederlandse deelnemers gr Richard
Berichtje van henri, Die zit 2 weken op de bank (helpt toch niet) door geergerde meldingen van mede forummers. Als ie weer toegang heeft zal hij zijn fotos oa over hazige hondehokken (?) posten..