Internet adres voor lagers en KJ onderdelen

Discussie in 'Zelfbouw turbines' gestart door rikdragonfly, 2 mrt 2009.

1. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Als we veel kopen gaan de prijzen omhoog? Zou wel gek zijn :) Dan nog......

Moet haast imitatie zijn of verdienen die anderen dan echt zoveel erop?

2. rikdragonfly

rikdragonfly

Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Hoi,

ik heb de volgende reactie terug gekregen:

Hi
    Both types of bearing are cageless ceramic full complement.
    You MUST use cageless bearings for the wren. A bearing cage, even on such small bearings, will not survive past around 70,000rpm
    JM-688B is 5mm wide and the other is 6mm wide (the one for the wren)
    For some odd reason there are two widths for the 688 bearing but don't ask us why. We just manufacture to the standards.
    The bearing races are made by one of the largest bearing manufacturers in the world so they are very high quality
    Also we have specifically tested these bearings for extended periods. The life of these and all other jet engine bearings is dependant on the engine
    configuration and how clean the bearings run.
    We do not supply the wren bearings so unfortunately cannot comment on them.
    We also supply a higher speed version which has a different ball material (JM-6886W ) These are also the 6mm wide version.

Regards
    Jerry

Waar het op neer komt, ik heb gevraagd wat de verschillen waren tussen de 2 keramische 688 lagers die ze hadden, nou dat is dus de dikte. voor de wren moet je de 6 mm dikke hebben, let hier op mocht je er bestellen. Ze beweren een hoge kwaliteit omdat ze aan dezelfde productienorm voldoen. Ze hebben ook een lager voor hogere toerentallen, welke ook 6 mm dik is.

Ik denk dat dit een erg goed alternatief is. Er bestaat ook geen beste TV, als je naar een elektrozaak gaat veronderstel je ook dat de TV's die ze verkopen allemaal werken.

Gr. Rik

3. Jos van der Werf

Jos van der Werf

Lid geworden:
    13 aug 2005
    Ze zijn Binnen

Beste allemaal,

Ik heb de lagertjes binnen. Ik heb de 688B versie d.w.z. dat ze 5mm dik zijn in plaats van 6. Ze komen in mijn compressor gedeelte en daar heb ik iets minder ruimte dus vandaar.
    Het zijn in ieder geval geen GRW lagers. Ik heb een paar foto's geplaats van dichtbij.

De kogeltjes zijn zwart zoals te zien is. Er staat geen belastings richting op de buiten ring.
    Maar dat zegt nog niks over de kwaliteit. Ze lopen verder mooi, en ik heb niet het gevoel dat ze van mindere kwaliteit zijn dan de GRW lagers. Maarja je zou ze eigenlijk moeten testen in een turbine. Al met al zijn de eerste indrukken niet slecht.

Gr. Jos

4. rikdragonfly

rikdragonfly

Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Mooi Jos,

Houd ons op de hoogte!

Het lijk alsof hier ook meer kogeltjes in zitten. In een normaal Wren GRW lager zitten er 14. Hoeveel tel jij er jos?
    De belastingsrichting is trouwens op de 2e foto het scherm in. De dikkere binnenrand, daar duwt je belasting tegen aan geloof ik. Als je de andere kant belast, zou het kogellager uit elkaar springen (inmiddels de nodige ervaring :rolleyes: )

Gr. Rik

Laatst bewerkt: 17 mrt 2009
  5. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Dit is niet helemaal waar, Paypal hanteert een iets andere wisselkoers dan de actuele, dus steken ze op die manier verkapt transactie kosten in hun knip..... :D

6. rikdragonfly

rikdragonfly

Lid geworden:
    31 mrt 2005
    paypal haalt de meeste winst uit de verkopers die met paypal handelen. Die betalen per transactie een soort toeslag voor gebruik. Bovendien had ik niet gezegd WELKE wisselkoers :D Ik geef ze geen ongelijk. bovendien vind ik het prettig dat mijn artikel meteen betaald is, dan wordt het sneller verzonden.

7. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik heb net een setje 608 lagers besteld. Ben erg benieuwd. Ik heb ze nog niet nodig maar op voorraad is altijd handig ;) En de prijs......... €50.41.... da's echt geen geld.

8. Jos van der Werf

Jos van der Werf

Lid geworden:
    13 aug 2005
    Ik heb nog even de kogeltjes geteld, en inderdaad er zitten meer kogeltjes in deze lagers. Ik tel er 19 in plaats van 14.

gr. Jos

9. straalpijp

straalpijp

Lid geworden:
    11 apr 2008
    Weet je dat zeker Jos?
    Ik heb de hoogtoeren 688 lagers binnen met grijs/witte kogeltjes en daar zitten er maar 18 in.

Groet, Straalpijp
    (Adrie)

10. Jos van der Werf

Jos van der Werf

Lid geworden:
    13 aug 2005
    Euh net even opnieuw geteld, maar ik kom weer tot 19 kogeltjes. Ik heb dan wel de 688 B versie,die is 5mm breed ipv 6mm. misschien dat er hierdoor kleinere kogeltjes in zitten??? geen idee.

gr. Jos

11. Henri Artz

Henri Artz Guest

lagers

Hoi Jos,

Heb je de lagers al verder uitgetest?
    Hoe voelt de "speling" aan? en hoe klinken ze?

Grtz,

Henri

12. G J Broekhuizen

G J Broekhuizen

Lid geworden:
    12 jul 2004
    608 lagers

Zo juist heb ik een set 608 besteld bij JM incl verzending 50.88.
    Af wachten hoe lang het duurt.
    Zo dra ze binnen zijn wissel ik de lagers gelijk om .
    gr Gerrit Jan.

13. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Mijn lagers liggen op het postkantoor dus die heb ik vanavond. Ben benieuwd :)

14. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Goed bezig juliie allemaal :thumbsup:

Hoop snel wat ervaringen te horen en als die goed zijn dan zal ik ook eens een setje bestellen voor mijn P80 ;-)

15. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik heb de lagers opgehaald en ze zien er goed uit. Geen indicatie hoe je ze moet belasten maar er zit op de binnenste ring een dikke en dunne rand. Ik vermoed dat op de dikke rand de belasting moet komen. (dikke rand naast de kogels zegmaar)

16. G J Broekhuizen

G J Broekhuizen

Lid geworden:
    12 jul 2004
    lager 608

de dikke kant binnen ring moet naar buiten wijzen. zo wel voor als achter.
    gr Gerrit Jan

17. rikdragonfly

rikdragonfly

Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Ik had dit hier al eens eerder verteld :D

Gr. Rik

Laatst bewerkt: 25 mrt 2009
  18. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Even een kleine note op de 608 lagers. Deze hebben max 25N voorspanning nodig. Dit kan dus betekenen dat je ze niet zomaar als vervangers voor de grw's kan gebruiken want die zitten op 40-60N. Ik heb ze in mijn motor zitten nu maar heb die voorspanning echt nodig ivm de rubbers. Hierdoor heb ik teveel en lopen de lagers erg heet.

19. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik heb vandaag getest met de 608 lagers en 23N ipv 41N voor de grw's en dan lopen ze heerlijk. Rundown is gelijk of beter zelfs als met 41N en de grw's.

Zijn er meer die hebben gedraaid met de 608 of 688 lagers van JM?

20. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Dinsdag gaan mijn lagers in de P80, we zullen eens kijken wat de turbine goeroe van Nederland ervan vindt :)

Laatst bewerkt: 21 mei 2009

Deel Deze Pagina