intrekbaar landingsgestel hoe en wat draadje

Hoi ik vlieg al jaren met een giezendanner intrekbaar.
heb nog nooit iets terug gebogen.en je kunt het aansturen vanuit de ontvanger accu of vanuit een aparte accu(afhankelijk van het aansturings module wat gebruikt word)

ben ik weer,

ik denk er aan om electrische retracts te aan te schaffen.
Alleen het volgende:
ik ga die met een apparte retract accu aansturen.
Maar als ik nou mijn vleugel demonteer moet ik mijn servo kabels losmaken van mijn ontvanger.
Onthouden de retracts dan mijn setup of moet ik die dan telkens omdat ik de spanning eraf haal opnieuw instellen?

heb gekeken bij de firma lado maar die zijn allemaal uitverkocht.
Ik zit te denken aan eflite electrische retract zijn deze net zo sterk als de lado of giezendanners?

groetjes maar weer

pascal

ik zie niet waarom dat een probleem op zou leveren, als je het toestel uitschakeld haal je de spanning er al af, dat je daarna de retract loskoppelt maakt dan ook niks meer uit. Sowieso zijn die retracts nog het best te vergelijken met een servo, dus instellen gaat gewoon via de zender ( voor zover instellen überhaupt al van toepassing is)

Ik meen dat Eurokit (in de bijzonder fraaie stad Lucca, Italia)...
hydraulische heeft...
Documento senza titolo
Hebbie echt techniek aan boord! Molto bene!

Vraag: Hoe moet ik me een onafhankelijk gevoede retract-servo-accu in voeding/schema voorstellen?

Lijkt me ook een safere optie...
Overigens Giezendanners zitten direct aan de ontvanger. Zit een schakelkastjes tussen. Bij blokkeren -heb ik begrepen- wordt de accu dan niet 'vacuum' getrokken... Dat kastje beschermt... pootjes blijven dan in OH-stand staan... kan je veilig op de rug landen... :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Daar heb je dan ook nog slimme mechaniekjes tussen... die bij gebrek aan druk dan weer op veerspanning uit kunnen klappen...

Die zou toch goed moeten zijn. Ik lees zo snel geen anti jam beveiliging maar neem aan dat het erin zit. 2e kan altijd maar 1 goede moet ook probleemloos gaan! Wellicht zat je hoofd accu op het randje........

toch zijn die dinkytoy retracts niet altijd zo slecht hoor ;) Ik heb een setje in mijn jet zitten en die werken heel erg netjes. Maar goed, de kans dat het niet deugt is wel iets groter....

@tadango

je zegt dat je een jet op je hobbyking digitals vliegt wat is het gewicht van je jet dan?
ik ben zo bang dat het breekt, wij vliegen vanaf gras weet niet of dat ook nog iets uitmaakt?
mijn warbird zal zo rond de 4 kg liggen.

voordeel van de lado is dat je de intreksnelheid kan instellen, weet niet of dat ook zo bij de hobbyking retracts is

ziet er dinkytoy achtig uit misschien is het dat ook de `look` de hobbyking retracts dan he

greetz pascal ;)

Ik heb hele andere, metalen retracts op lucht. Daarmee altijd op gras gevlogen met 10.5kg start gewicht. Maar ook HK merk maar zeker niet slecht.

Als je HK met metalen tandwielen hebt en je bent niet zwaarder wat ze opgeven zie ik geen direct probleem.

Back