JAF 85cm full carbon hexa + Droidworx l.gear + Naza GPS.__Bouwverslag + manual!__(update 08-11-2012)

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 29 jul 2012.

1. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Laatst bewerkt: 20 jan 2013
  2. pardoez

pardoez

Lid geworden:
    3 mei 2007
    Ik vlieg met een HEXA van 5KG, 2x 4s 5000 Axi 2814/22 12x3.8 slowfly rond de 9. minuten
    En met 13x4.7 slowfly haal ik ruim 10 minuten

3. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik dat gisteren heb uitgetest en het op dat moment -3 graden was buiten.
    Staat mij bij dat ik ergens heb gelezen dat bij kouder weer de accus iets sneller leeg zijn toch?

Ik heb trouwens zojuist 2x 5000 4s 25c en 2x 4000 4s 20c beide bij hobbyking besteld om eens te kijken wat het verschil in vliegduur is.

4. leko

leko

Lid geworden:
    26 nov 2010
    Welke C waardes gebruiken jullie bij de de lipo´s ? maakt dat nog veel uit ook in verband met de levensduur van de lipo

5. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
  6. pardoez

pardoez

Lid geworden:
    3 mei 2007
    Ik gebruik 2x 5000, 25-23C, dus kan 250Amp trekken als het moet, maar dat ga ik niet halen. ik zo ronde 45 Amp bij hooveren.

7. pardoez

pardoez

Lid geworden:
    3 mei 2007
  8. Thom

Thom

Lid geworden:
    28 jul 2009
    ik vlieg een okto van 6 kilo met 2x8000 4s 15x55 props 14 minuten

9. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
  10. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Als iedereen dezelfde vraag iedere dag stelt wordt het hier ook een zooitje. Sommige basis zaken vallen ook onder zelf research.

11. leko

leko

Lid geworden:
    26 nov 2010
    Heb mijn vraag misschien een beetje verkeerd gesteld ik weet ook wat de c waarde betekend en waar het voor staat ,het gaat mij er om wat de meeste piloten die met de iets grotere six copters vliegen voor c waardes gebruiken daar ik geen ervaring heb met de grotere toestellen en het onnodig is om lipo´s met hogere c waardes te kopen als het niet nodig is
    Maar het verheugd mij dat pardoez de vraag wel begrepen heeft en misschien zijn er ook nog andere piloten die willen vertellen wat zij gebruiken

12. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Een hogere C waarde betekent niet alleen hogere ontlaad stroom, maar ook iets meer vliegtijd en wat meer "punch" bij full throttle, omdat de spanning stabieler blijft. Lagere C lipos zakken sneller in spanning.

13. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Zo de 40a opto regelaars gecalibreed en zitten erin, het is en blijft toch een hoop werk.
    Ik heb de motorkabels 1 kleur gegeven, vind het wat leuker staan als 3 verschillende kleuren.
    Inmiddels een 2x 5000 5s accu's besteld bij hobbyking.

Nu hopen dat ik wat meer vliegtijd heb gecreerd.

14. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Emil. heb jij eigenlijk ooit die test nog gedaan met die regelaars die je toegestuurd gekregen had van Digitech? Ik kan me nog herinneren dat Sandor je die toe zou sturen en je ermee aan de slag zou gaan. Heb ik dit over het hoofd gezien of moet dat nog? Ze moesten ook weer retour zei je toen, dus ga er een beetje vanuit dat het al getest is. Ik ben benieuwd wat je bevindingen waren/zijn! Alle kennis is welkom! Zeker als een leverancier zo pro-actief zijn medewerking verleent.

15. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    De regelaars:

Yep ze zijn al getest, heb dat ook al eens laten vallen hier...(de resultaten) , maar niet in dit draadje dat klopt... Volgens mij worden de 30ampere bewuste regelaars niet meer verkocht door Digitech. Wat hiervan de reden is is mij onbekend, en heb hier ook niet naar gevraagd....

Ben al blij dat ik wat mag testen en men dit mij gunt, en dat ik vrij en openlijk mijn mening erover mag en kan geven. Kon dit niet dan wil ik ook geen test doen.(zie ook gens ace testen) Krijg je weer geneuzel over commercie, partijdigheid, enzovoort...

Kortweg:

De door digitech opgestuurde regelaars:
    Totaal GEEN merkbaar verschil in vlieg gedrag. Beiden ondersteunen 400+ hz, en naza ondersteunt dit niet tot 400 hz maar minder. Dus niet zo raar dat je niet merkbaar verschil hebt. Sommige flightcontrollers ondersteunen een hogere aansturing , dus daar valt eventueel winst te maken met SimonK. Mijn ervarign op Naza is dat het niet uitmaakt.

Dji opto's zijn kwalitatief beter gebouwd. Betere componenten, dikker en netter gesoldeerd. Dikkere printplaat. A merken en keuze componenten. Heb hier een beter gevoel bij. Maar dat is PERSOONLIJK. Als je om je heen kijkt op he tnet, dan lees je ongeveer net zoveel problemen met de dji optos als met de rctimer simonK.. Nogmaals het is mijn gevoel. Je krijgt waarvoor je betaalt denk ik dan...

De opgestuurde SimonK regelaars, werkten naar behoren, hoewel ik van 1 van de regelaars een fase mistte (kan incidenteel, mindere qc?, zegt maar) Ik heb niet de moeite genomen hem te repareren. Heb hem voorzien van een nieuwe. Wil geen risico lopen met mijn jaf.

Een voordeel met deze (en alle simonk) simonK regelaars is dat je de irritante piep uit de motoren verdwenen is. Zeker een plus punt. De prijs is ook goed. Dus voor niet al te dure multicopters zeker een aanrader. Maar heb je wat duurders,(foto video platform) zou ik PERSOONLIJK puur vanwege de zekerheid toch kiezen voor andere merk regelaars.

Zeker gezien de regelaars maar een klein percentage uitmaakt van de hele set.

16. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012

Ok, thnx. Ik vlieg mijn platform met 15 dollar SimonK regelaartjes en de gaan als de brandweer moet ik zeggen (even afkloppen uiteraard. :) )

17. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    En je punt is ? Hier vliegt mijn fpv tbs ook met 12 dollar regelaartjes, van rctimer..
    Ding vliegt prima. En der vliegen hordes op deze regelaars. Heb ook nergens anders iets anders beweert. PERSOONLIJK heb ik liever geen 12 dollar regelaars op een multi van 2000,00 euro. Puur door deze ene ervaring dat ik een fase mistte.. Een crash is duurder dan een setje regelaars van bv dji.. Thats all.

18. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
    En wat zijn volgens jullie en dan niet naar de prijs kijkend de beste regelaars?

19. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Pffrt, der zijn der zoveel.... En net wat Rogier zegt die van hem vliegt prima met deze regelaars, mijn tbs ook...
    Dus het kan wel, maar het is een gevoels kwestie... om in mijn geval mijn multi copter niet uit te rusten met DEZE 12 dollar regelaars.

Voor alle zaken die een crash kunnen veroorloven/het risico wel waard vindt, plant ik ze der vrolijk zonder schroom op...

20. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Ik heb geen punt en wil geen enkel punt maken en zeg al helemaal niet dat je dat ergens beweert. Ik bedank je voor je toelichting en geef alleen aan waar ik mee vlieg. Verder wil ik geen punt maken, je niet te kakken zetten of wat dan ook. Gezien je reactie vat je het kennelijk wel zo op...
    De ervaringen zijn inderdaad PERSOONLIJK zoals jij dat mooi aangeeft. Zo heb ik meer DJI regelaars stuk gehad dan RcTimers.

Deel Deze Pagina