Stuur me je email adres even in een PB, dan stuur ik de STEP file. En dan wel een beetje doorwerken hè, ik wil het weekeinde graag kunnen bouwen ;-)
De onderdelen tekening mag in dxf, pdf, cdr. maakt eigenlijk niet zo veel uit. dxf is makkelijk met het nesten. dat doe ik met Vcarve pro.Maar asl ik een dxf krijg met de onderdelen is dat ook goed. Solidworks en inventor kan ik ook openen.
Ik ben erg aan het worstelen geweest met de zij platen van de romp. Dit is een vlak deel wat mbv het FLEX commando in Solidworks is gebogen tot de juiste vorm. Daardoor wordt het product langer ipv korter. Heel vreemd. Het lijkt dus op het model of de gaten niet uitkomen, in de praktijk zou dat wel moeten passen.
Ik ben zo goed als klaar met het nesten van de onderdelen voor het laser snijden. Als ik meer dan 1set laat snijden is dat voordeliger. Voor wie mag ik een setje noteren? De prijs weet ik pas nadat ik een indicatie van aantallen heb. Ik reken op minder dan de FMT prijs.
Welke materialen wil je gebruiken voor welke delen? Ik denk zelf aan 3mm triplex voor de rompspanten en 3mm hard balsa voor de ribben, en staartdelen. Noteer mij in elk geval maar voor een setje.
Er komt 3mm vliegtuig multiplex voor de rompspanten, de fan houder en de middelste ribben. 3mm balsa voor de rest van de ribben en de zijkanten van de romp. 6mm balsa voor de staart en de neus.
3d 3d 3d 3d 3d 3d 3d 3d 3d 3d 3d 3d 3d 3d Wat denken jullie van de mogelijkheid de neus in 3D te printen ? We hebben nu tenslotte een forum printer ! Ik stel graag het STL file ter beschikking.
Even inventariseren wie er een laser/frees setje wil hebben: 1- Emanuel 2- Leon H 3- Simendewulf 4- MadRay66 5- Albertmobiel Heb je interesse in een setje en staat je naam hier nog niet bij, quote dan dit bericht en vul het aan.
1- Emanuel 2- Leon H 3- Simendewulf 4- MadRay66 5- Albertmobiel 6- raymon (hangt ff van de prijs af) oeps account van mn vader
Ik verwacht dat de prijs rond de € 35,- € 40,- uit gaat komen. Ik heb net deze fan besteld met bijbehorende 12cm conus: Mini Fan evo Impeller / HET 2W23, komplett fertig montiert, feingewuc Het wordt een 4 of 5 cellen setup. Op 5 cellen is er meer stuwdruk dan gewicht, dat wordt leuk!!
bedankt Emanuel, ondertussen is het plan afgedrukt , de bouwbeschrijving is binnen en nu maar wachten op de onderdelen he
Heeft er nog iemand een tekening of kopie uiteraard tegen vergoeding voor mij anders hoef ik er niet aan te beginnen