Deze heb ik erin : HK2839 EDF Outrunner 2800kv for 70mm Op 4S O ja en voor extra koeling had ik er aan de achterkant gaten in geboord.
Die motor kan je tot zo'n 550 watt belasten. Op 4s zal hij vermoedelijk te heet worden met een evo rotor. Je zal met jouw Wemotec combo geen snelheidsrecords gaan breken, maar het zal best goed vliegen erop. Je nieuwe fan is een stuk krachtiger. Daar zou ik mee gaan vliegen.
net nog even naar de artiekel gekeken maar als ik de fotos zie dan zijn de opgestuurde frees delen het zelfde als die je kan bestellen. dus ga ik binnenkort het leisje even kopen voor de freesset en dan kan ik deze winter bouwen
En dan gewoon deze EDF unit erop zetten, voor het maximale vermogen: High-End Technology RC, HET-RC Hier is iemand deze combinatie aan het testen, effe 2 kilo static trust. tL1hDwSlZqU[/media] TAIWAN TORNADO 3300KV 7009-3??? ?????.MTS - YouTube
Maar wel rekening houden met een stroom van 125amperé. Bij 26seconden in het filmpje, zie je op de voeding deze waarde staan. Wat de amperétang meet, is niet te zien. Ik zou zeggen. Ga voor een wemotec met de HetRC 2W20. Deze motor kan zowel in de classic als de evo. De classic met een 2W20 Spanning: 14,8Vdc Amperage: 50A Wattage: 650W Stuwdruk: 1,15 kilo De Evo met een 2W20 Spanning: 14,8Vdc Amperage: 55,5A Wattage: 822W Stuwdruk: 1,35 kilo Bovenstaande meetwaarde komen van de site van wemotec. De fan die Ked heeft (die blauwe) is visueel wel mooi. Ik ben dan wel benieuwd naar het gewicht van deze eenheid. De wemotec classic met een 2W20 erin weeg 151gram. De Evo weegt 155 gram. Ik heb geen idee hoe het zwaartepunt valt. Maar mogelijk kan de keuze van de fan dan belangrijk zijn, betreffende gewicht
125amperé, ach ja dat is een beetje lullig detail. De blauwe EDF weegt volgens Hobbyking 238 gram. Is een tikkie zwaarder dan de Wemotec. Had ik voor aanschaf al gezien maar ik denk dat het wel meevalt wat betreft gewicht. Je EDF zit niet zo heel ver van het zwaartepunt. En als je op het Duitse forum gekeken hebt dan zie je dat er ook een led naverbrander toegevoegd is en ook landingslichten. Ook zit er op de blauwe EDF al een lucht inloop.
Is er al iemand aan het bouwen geslagen? Beerke, jij hebt als het goed is het hout nu compleet... Ik ben bezig met de romp, de neus en bodem zitten er nu op. Nu nog veel schaven en schuren. Ook de vleugel heeft inmiddels een voor en achterlijst. De voorlijst van 6 mm was net te dun, daar komt nog een laagje 3mm op. De achterlijst van 6mm is vooral nog veel schaaf en schuur werk.
deze morgen, alles een goed bekeken en schitterend werk van de tekenaar en frezer . na mijn weekend Ardennen , en de trip van Vrijdag aardig wat km gedaan. en nu ................. beginnen nu bouwen he groeten Beerke
eenvoudig, zelf afhalen indien mogelijk, en het hout afhalen bij HOBBY INN . STA ONDERTUSSEN AL EEN EINDJE OP WEG
Weer een bouwer erbij! 1- Emanuel 2- Leon H 3- Simendewulf 4- MadRay66 5- Albertmobiel 6- Raymon 7- Ked 8- Fanklin 9- Boluzz, 10- Rinie - (Raptor 117) 11- Ben Brok
Vandaag hout gehaald, vleugelbeplanking onder en boven in elkaar gelijmd, rompzijkanten in elkaar gelijmd en motorbevestiging met kielvlak. Morgen verder.
Een update van mijn vorderingen. Vandaag weer vooral stof gehapt! Het begint wel ergens op te lijken nu. In de neus zit een canopy slotje. Iets te ver geschuurd, maar das geen probleem. Dit was even een lastig klusje om passen te krijgen. Het resultaat ben ik wel tevreden mee. Als de vleugel af is nog een beetje fine tunen. De eindlijst even glad geschuurd en de vleugeltip eraan gelijmd. Mijn eindlijst is nu 30mm en loopt mooi door in de vleugel. Nog een foto van het geheel: Ik ben content. Hopelijk schiet Wemotec op met mijn fan. Ik heb Oliver aan de telefoon gehad over een artikel in MBa en hij had het vreselijk druk, er komen veel orders binnen. Kennelijk zijn er meer mensen aan het bouwen met dit weer ;-) Hij verkoopt overigens vrij veel freessets van de Jetbrett. Het is een populair ding!
Foto's Your wish is my command Vleugel onderhuid met ribben en liggers (alleen bovenste ligger ontbreekt nog). Op dit moment alleen nog gelijmd van achterlijst tot eerste ligger. Omdat de onderzijde van het profiel niet vlak is, moet het deel tussen de achterste en voorste ligger gelijmd worden met een 5mm latje onder de achterlijst om een goed contact met de ribben te krijgen. Daarna het deel van de voorste ligger tot de voorlijst omhoog houden met tape zodat de onderhuid mooi aanligt tegen de ribben. De rompzijwanden zijn met de spanten verlijmt, maar de motoropname zit er nog even los in. Even alles op elkaar zetten voor de foto, geeft al een beetje een idee. Ik denk qua kleurenschema eraan de romp en bovenzijde van de vleugels zwart carbon look" te maken en de onderzijde van de vleugels fel-geel. Zeker komt in elk geval de dino-botten dekoratie er op, zoals in de FMT. Dat ziet er echt waanzinnig uit. Die van jou schiet ook al behoorlijk op Emanuel, dat ziet er heel mooi uit. Nu eerst even voor de baas naar Spanje en volgend weekend weer verder. Now: who's next .