jeti Duplex en FX-18

Oortelefoontje aansluiten op een ontvanger-uitgang Jan. Dan moet je een ratelgeluidje horen.

Yep.

Gedaan, geluisterd en (het) gehoord. :-|

(Misschien moet ik eea. hier thuis vanavond nog maar eens proberen. Maar het zou toch wel heel stug zijn als 'ie het dan ineens deed . . . :shock: )

jan.

B) pairing with bind plug:

1. put BIND PLUG in receiver to EXT. plug
2. switch on power for receiver
3. switch on transmitter
4. transmitter module will make a note about finished pairing
5. pull out BIND PLUG

Ik ga het vanavond NOG een keer proberen, maar volgens mij is dat allemaal tot volle tevredenheid gelukt. :-|

Voor wat het waard is: zo hangt de vlag er binnenin nu bij. :-|

full

jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, waarom denk je dat ik die foto plaats? :confused:

Grappenmaker . . . :p

Anyway, zoeven de boel weer aangesloten en het lijkt allemaal zoals het hoort, behalve dat de servo voor geen millimeter beweegt.

Jan.

op de foto zie ik alleen paar losse draadjes naar de print, maar zie niet waar ze op de print uitkomen ;)

het is als een pakketje in brussel op halen zonder het exacte adres te weten.

Dag Alwin,

Op de foto is inderdaad niet erg veel te zien (dat houvast geeft). :nooo:

De deskundige heeft vooral heel goed naar de foto van post 3 gekeken.

Alles lijkt goed (heb ook de plus en min van de servo gecheckt: ook goed.

(Overigens: ik meende te horen dat de servo naar de neutraalstaand liep, toen ik hem aansloot. Maar dat kan ook verbeelding zijn geweest.)

Anyway, als het goed is gaat de hele handel vandaag op de post . . . :-|

jan.

de methode van post 3 ben ik geen voorstander van en volgens mij jan ook niet.

De ppm trein zit zover ik kan herrineren en kan terugvinden op de connector helemaal rechts:
fx18030.jpg

fx-18_signal_002.jpg

Dit is de enige juiste plaats om het af te tappen. Als mede dat de spanning ook op een beter punt afgetapt moet worden. Bij de F en FC serie zitten er over het algemeen bruggen in de print waar je de signalen kan onderscheppen. Mijn fx-18 heb ik helaas al enige jaren terug weg gedaan dus kan ik niet meer mee kijken.

Overigens op post 3 gericht. Als ik de foto goed bekijk lijkt hier de Multi-out gebruikt te worden. Deze is bedoeld voor multiswitch / prop modules.. Ik zou daar zeker niet het signaal aftappen. Een andere optie is de trainerpoort dat is de jackplug als ik het goed heb en dan de middelste pin zou PPM moeten staan maar ook dit is een zwak signaal. De 2de pin vanaf onder gezien op de print is de orginele PPM welke genoeg vermogen heeft voor de 35/40mhz zend gedeelte en dus ook voor de jeti.

Daarnaast kan het zijn dat het signaal verkeerd om is (negatief in plaats van positief) maar volgens mij kan de jeti met beiden overweg.

EDIT: overigens geeft jeti in hun manual ook keurig aan dat die op pin 2 moet van de brede connector. En de spanning rechtstreeks vanaf de voedingsdraden.

:teacher: Ik had in posting 7 al geschreven, dat de manier van posting 3 niet de juiste is (iedereen dus even teruglezen in posting 3 en 7 :p). Maar ja, wie niet wil horen moet het maar (in de portemonnee) voelen ;)!

De signaal-ingang van het Jeti-module aansluiten op de l/s-uitgang is bedenkelijk. Ook als het werkt is het niet betrouwbaar, dus niet doen! Ook met de voedingsaansluitingen van posting 3 ben ik niet tevreden omdat er dan een diode tussen zit, die ook nog eens nauwelijks berekend is op de extra belasting. Gelukkig werkte het in dit geval niet, dus 'no harm done' en als bijkomend positief effect een (geringe) omzetstijging van de technische dienst. Het moet echt, zoals Jeti in de handleiding beschrijft!!!

Back