Jetjoe Junior

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door vwspeedster, 19 apr 2012.

  1. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Nog wat foto's van de scimitar.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Jiehaa, het werkt. De brushless motor toert mooi op tot 37000 rpm.
    De bendix lost ook mooi. Nu monteren op de testbank en dan kunnen we gaan proefdraaien.

    [media=youtube]RG4wRQoR6CY[/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Vandaag voor het eerst gaan vliegen met de jet. Alles ging goed tot de derde vlucht. Ineens motor kompleet vast. Veilig kunnen landen, direct proberen te koelen maar hij zat compleet vast. Thuis gekomen alles gedemonteerd en dit heb ik gevonden. I[​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.500
    Locatie:
    Groningen
    Jammer, die is aardig stuk. Lagers erui gelopen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  5. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Nee, een schroef die onderaan in de mantel zat weer eruit gevlogen.
    En veel te heet geworden ineens denk ik.
     
  6. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Martin eens even contacteren of hij die nog kan herstellen, en anders nieuwe delen bestellen. Zelf terug monteren en opsturen naar turbine rescue om te balanceren.
     
  7. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Vandaag even de turbine open gehaald. Weet nog niet wat ik ermee ga doen.
    Compressor, achterste lager, turbinewiel, turbine huis en compressor schroef zouden moeten vervangen worden. :(:(:(
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.500
    Locatie:
    Groningen
    Dat zijn direct de 3 duurste onderdelen.... crap.
     
  9. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.500
    Locatie:
    Groningen
    NGV zou ik niet direct vervangen zodra geen echt vervorming in zit. Op de foto lijkt het mee te vallen.
     
  12. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Ik heb het eigenlijk een beetje gehad met deze motor. Heb er al +200 euro aan uitgegeven om hem autostart te proberen te krijgen maar zaterdag heb ik uit ellende alles er terug afgehaald en terug starten met de blazer.
    Met de blazer start hij supersnel op en draait hij ook goed.
    Ik had de jetjoe ecu op mijn wren/jj gezet en voor deze de nieuwste xicoy gekocht.
    Maar nu weet ik het even niet meer heb eigenlijk geen zin om nog eens +450 euro uit te geven voor een motor die je niet in een model kunt inbouwen.
     
  13. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Ngv wilde ik ook niet vervangen.
    Maar lagers 69euro stuk.
    Turbine wiel 139 euro
    Compressor wiel 139 euro
    Huis 35 euro
     
  14. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    jetjoe

    Je moet ook kijken naar je tunnel en je as .
    Vaak is de as iets krom of passingen niet goed en of de boringen wat vervormd.

    gr Gerrit Jan
     
  15. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen

Deel Deze Pagina