Jets over Pampa

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Dick, 2 jun 2003.

1. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Ik hoop dat er volgend jaar inderdaad meer electro JET's zijn, misschien krijgen we dan ook wel wat meer tijd. Maar 10 Pyranha's tegelijkertijd in de lucht (in formatie), dat moet toch wel een spektakelair gezicht zijn! :p

Op de Electro Meeting in Keldonk waren er reeds een stuk of 10, ik heb er echter maar 3 / 4 tegelijk zien vliegen. Hetgeen ook al leuk is om naar te kijken.

Ennuh ... als je die Pyranha video op JéPé zijn website bekijkt, lijkt het of Hans en ik elkaar daar raken, maar dat was dus niet zo. We vlogen op die video in een bocht over het veld en als je dan iets UP trekt lijkt het of de ene JET de ander inhaalt, vanuit kamerapositie. Zo snel kun je trouwens ook niet de/accelereren. :wink: Deze vraag wordt mij namelijk vaak gesteld. Wel hebben Dirk Wouters en ik elkaar in Keldonk getoucheerd in het vertikaal klimmen. Op beide vleugels was echter niets van schade te herkennen. 8O

Op de volgende foto zie je Dirk zijn Pyranha (en mijn 2 jets), als je goed kijkt zie je dat hij de nieuwe staart constructie heeft en ik nog met de proto uitvoering vlieg. Hetgeen overigens zo gewijzigd kan worden hoor, het stabilo is maar van 5mm balsa gemaakt.

Tot de volgende Meeting (met Pyranha),
    Emile :oops:

2. Frank Stevens

Frank Stevens

Lid geworden:
    17 sep 2002
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    In Helmond?

3. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Nee niet Helmond, maar Keldonk. Dat ligt ergens tussen Gemert en Veghel, bij het plaatsje Beek en Donk in de buurt. Deze club is de thuisbasis van JéPé.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2466

Boven v.l.n.r: Ruud, Hans, Dirk en Emile
    Onder v.l.n.r: Frank, ..., Kevin (ontwerper) en Jean-Paul

Heb je blijkbaar gemist, volgend jaar weer een kans. :wink:

Grtz,
    Emile 8)

4. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    is zon pirhana ook met een handstart te lanceren of is een bungee de enigste methode ?

5. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Een Pyranha weegt 900-1050 gram, afhankelijk van soort aandrijving. Ik zou niet weten hoe je een Pyranha vast zou moeten pakken om hem vanuit de hand te starten? Een schaats eronder maken is al helemaal niet mooi. :?

Misschien dat het iemand lukt met een Slingerworp zoals bij die jongens met die werpzwevers (en tennisarm). :lol: Daarom gewoon met Bungee doen, en als je ondergrond slecht is een ramp gebruiken. Je hebt echt maar een paar meter bungee nodig.

Het wordt misschien wel tijd voor een Pyranha meeting, net zoals die Holiday Fly Inn laatst. :p

Grtz,
    Emile :eek:

6. Cropduster

Cropduster

Lid geworden:
    21 aug 2002
    :offtopic:

Deze thread in de tubine sectie is toch mooi verwaterd in een electro kransje... :roll:

7. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Ook goed gezien hoeveel electro er nog bij een turbine komt kijken?
    Al die electro snelladers bij alle turbine kisten vielen mij nogal op.

Moet ik deze draad gaan knippen?

8. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Niek, je kunt ook de hele draad verplaatsen naar algemeen, dan is de verwarring ook meteen opgelost.

"Jets over Pampa", is namelijk niet alleen voor turbinejets, maar ook voor Ducted Fan Jets, zowel elektro als brandstof (methanol/benzine). Dus in dat opzicht is het niet off topic, het is inderdaad wel "Off Forum Rubriek".

Hadden we vroeger niet een Rubriek Evenementen? :?

Even goeie vrienden,
    Emile :wink:

9. Frank Stevens

Frank Stevens

Lid geworden:
    17 sep 2002
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Emile, jij zegt: tot de volgende meeting.
    Zeg ik: In Helmond?
    Die is toch op 31 augustus? (staat nog niet in de agenda van modelbouwforum...)
    Keldonk is begin juni al geweest...

Groetjes van Frank

10. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Frank,

Ik wist niet dat je daar op doelde, maar inderdaad die is ergens in augustus ja.
    Ik dacht dat je je afvroeg waar ik die 10 Pyranha's had gezien.
    Hans zal de meeting tzt nog wel een keer aankondigen. :wink:

11. sitting duck

sitting duck Guest

emile:het was geen meter ,ik heb het model echt door het gras zien gaan want ik dacht zelfs dat het crashte en ik verschoot dat het gewoon verder vloog alsof er niets gebeurt was :lol: .
    :offtopic: Als ik nu ook een pirana wil die zo snel gaat als de jouwe hoeveel eurootjes ben ik dan ongeveer kwijt voor het model alleen zonder de cellen?

12. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Goh zeg, lager kon dus blijkbaar echt niet? Hmm... misschien een idee om mijn F16 voortaan maar bij limbowedstrijden in te zetten. :lol:

Ik heb aan "Jets Over Pampa" met een standaard Pyranha deelgenomen, de prijzen staan op JéPé zijn website (www.jepe.org) vermeldt. Hij vraagt 319,- euro voor de Combo Kit:
    (Kit incl Mega 16/15/3 brushless motor + Wemotec Mini Fan 480 + Jeti 3P-30 controller).

Het enige wat je dan nog moet kopen zijn 2 servo's (9gram), ontvanger en accu's. Ik vloog op 11x 1700AUP met een totaal vlieggewicht van 895 gram.

Indien je echter zo snoeihard als Dirk Wouters zijn Pyranha wil vliegen, dan moet je minimaal een andere regelaar kopen (40 ampere, 12cellen met BEC). De MEGA 16/15/3 motor kan 12 cellen aan, alleen de standaard Jeti 3P-30 regelaar niet! Verder had Dirk een Lehner Brushless motor, ik weet niet exact welke ... en schrik niet van de prijs. :?

Succes,
    Emile

13. Bert

Bert

Lid geworden:
    22 aug 2002
    Dirk vloog met een Lehner 15/20/15 in zijn Piranha.

14. Cropduster

Cropduster

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Het was een aardige maneuvre dacht ik. Ik zag hem van de andere kant van het veld, en zelfs vanuit die hoek was tie spectaculair....

15. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Overzicht elektro fly-ins:
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=731

16. cooper

cooper

Lid geworden:
    17 okt 2003
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    wow leuk om te zien dat jullie ook allemaal naar pampa komen goed om te weten voor volgend jaar :)
    ik heb de foto van de crash van meneer de griek maar ik moet die cdrom ff zoeken
    twas echt spijtig dat die tegen de grond ging :(

17. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    op naar j.o.p 2004, 24/25 juli as

18. cooper

cooper

Lid geworden:
    17 okt 2003
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    ik kom ook
    maar zonder jet, wel met m'n vader, en die kan helaas niet vliegen...

19. Guest

Guest Guest

Beste Jet vliegers,

Het is weer bijna zover. Maandag a.s. gaat PMF weer starten met de opbouw van de voorzieningen om de a.s. jet-meeting op 24 en 25 juli weer tot een grandioos succes te maken!

Er zijn weer vele inschrijvingen en er zal weer veel "mooi spul" aanwezig zijn. Uiteraard wordt er ook weer gezorgd voor een gezellige, informele sfeer onder het genot van een hapje en een drankje. :D :D

In ieder geval, tot dan!

Groet,
    Rene

20. zorro

zorro

Lid geworden:
    29 sep 2002
    :D ok. ik ben er........als Didi maar bier haalt, gaat alles goed komen.

Deel Deze Pagina