Joesters rovan 5t.

bedoelde het niet helemaal negatief, ook al is het mijn model niet, ziet het er wel erg mooi uit, en als het goed is zou ikzelf ook wel een cloon overwegen

maar om nu uit te gaan van de goede reacties van amerikanen? die squirl van youtube hemelt die redcat ook helemaal op maar die hebben na een tankje ook al de nodige schade, en naar wat ik hoor en lees is dat ook niet erg veel

Mwa de redcats worden al heel wat na het factory upgrade pakket van 50$ hierna zijn ze toch wel aardig betrouwbaar hoor.

En het circuit? nou daar kom niet :P Ik ben rag en bash alleen wat rond dus ik zal daarvan wel mijn bevindingen en media tonen.

rovan

De Rovan Trucks waren in het begin behoorlijk slecht van kwaliteit.
Om maar niet te spreken over een Kitt want dan kun je maar 2/3 van de auto krijgen in sommige gevallen omdat de Quality Control nogal te wensen overlaat.

De body's van de Rovan's destijds waren van erbarmelijke kwaliteit en geen lexan. Wel dik materiaal maar ook zeer rap kapot.

Toch ben ik zeer benieuwd naar je ervaringen Joester en hopenlijk heb jij er meer plezier van.:cool:

De kap zit volgens mij wel goed zo.
Ben net nog even een kwartierje aan het raggen geweest met mn neefje en daarbij 5 keer ofzo omgerold op zand met stenen maar nog geen krajse of scheurtje tezien. (nou valt dit nog wel mee natuurlijk qua ruigheid)

Ben wel benieuwd naar je nieuwe aankoop.
Wellicht dat we snel maar eens moeten afspreken en eens samen, met wellicht nog een paar rijders, ergens afspreken...

Groeten,

Alfred

Ok eerste schade report!
Ik merkte na gister al dat het linker achterwiel wat zwabberbe.
Vandaag ff het wiel eraf en ik zag dat de menemer stuk is.
Nou denk ik eigenlijk niet gelij kdat dit een kloongerelateerde schade is want ik heb dit oo kal bij beide mn hpi's gehad en mn fg's.

Maargoed nieuwe setje velgen is onderweg.

Ok eerste schade report!
Ik merkte na gister al dat het linker achterwiel wat zwabberbe.
Vandaag ff het wiel eraf en ik zag dat de menemer stuk is.
Nou denk ik eigenlijk niet gelij kdat dit een kloongerelateerde schade is want ik heb dit oo kal bij beide mn hpi's gehad en mn fg's.

Maargoed nieuwe setje velgen is onderweg.

:mrgreen:, en je hebt alleen nog maar op asfalt heen en weer gereden en een beetje op het gras,:mrgreen: Met de FG en HPI kan dit ook gebeuren, maar ik ken meerdere mensen waarbij dat pas na 8á10 tankjes op de baan gebeurden.(nu zullen de negative verhalen of de FG en HPI wel komen)

Mwa beetje heen en weer gereden is verkeerd geformuleerd.
Laatste keer op gras gister was bijna alleen maar volgas donuts en volgas van gras met wielspin op asfalt klappen.
Ik vind het eigenlijk nog helemaal niet zo gek dat ie er uit ligt nou.

wel snel idd, dat is weer een nieuw wiel setje is weer (...) euro dan dit en dan dat
ik heb zelf ook een hpi baja kloon maar een nieuw zenoah motor goede servo's er in beter tandwiel en dan heb je een leuke auto hoor

(nu zullen de negative verhalen of de FG en HPI wel komen)

2 zwagertjes van mij kopen een HPI Baja, de een had binnen 8 weken, een nieuwe motor, nieuwe servo's, eigenlijk alles wat kapot kon gaan ging kapot, de ander heeft er nog nooit wat mee gehad en hij kijkt nergens naar en is verschrikkelijk ruig, En nee de een heeft ook niet meer gereden dan de ander. Ze rijden bijna altijd samen met een groepje anderen.

Maar weer ontopic:p

Joester blijf het volgen, klinkt wel als een goed alternatief voor een echte. Ben ook wel benieuwd naar het rapport van Harry(pitstop).

2 zwagertjes van mij kopen een HPI Baja, de een had binnen 8 weken, een nieuwe motor, nieuwe servo's, eigenlijk alles wat kapot kon gaan ging kapot, de ander heeft er nog nooit wat mee gehad en hij kijkt nergens naar en is verschrikkelijk ruig, En nee de een heeft ook niet meer gereden dan de ander. Ze rijden bijna altijd samen met een groepje anderen.

Maar weer ontopic:p

Joester blijf het volgen, klinkt wel als een goed alternatief voor een echte. Ben ook wel benieuwd naar het rapport van Harry(pitstop).

dan zie ik het probleem al ze hebben gewoon te rustig gereden :mrgreen:

Dat vind ik toch wel netjes dat ze die gratis vergoeden...

Jammer dat ie zaterdag er niet bij kan zijn, had hem graag live in actie gezien!!!

Groeten,

dan zie ik het probleem al ze hebben gewoon te rustig gereden :mrgreen:

Beekman, lees 's goed wat er staat.
Volgens mij lees ik toch echt dat de één ruig doet en tot nog toe geen problemen heeft gehad en de andere rustig doet en juist veel problemen heeft gehad.

Tja, je kunt pech treffen.

Zo ik ben er net weer van een lekker potje bashen en heb mijn eerste schade te melden.

Ik was nu op het zand even lekker aan het jumpen.
Ik zit nou op het 3de tankje en krijg hier en daar eens een keer een wheelie te zien, de 29cc rovan sport motor komt nu dus al lekker los.
Het was ongeveer 3 graden en het jumpen ging een lekker half uurtje harstikke mooi.(een meter tot anderhalf hoog)
Maar nu is een nadeel van plastic dat het broos wordt bij kou, en aangezien het 3 graden is werd dus ook mijn plastic broos.
En dan land je toch een keer op je linker voorwiel.
Dit heeft tot gevolg dat mn linker onder draagarm voor uitgescheurd is waar de kogel van de fusee in de draagarm komt.
Maarja dat kan gebeuren.

Ik ben weer even een nieuwe draagarm er op aan het zetten.

Hoi kerel,

Dus je eerste "grote"schade... Nah, dat valt dan nog mee...

Kun je een beetke makkelijk komen aan reserve materiaal?

Groeten,

jawel, ik ga vanavond even 2 voor onder draag armpjes in het allu bestellen zodat ik in de winter door kan rijen. kost toch maar 30 euro inclusief verzenden :D

Zo weer eens updatje hier.
Vandaag even lekker in de sneeuw geragt. :D
Wel even voorzorgs maatregelingen getroffen natuurlijk. :mrgreen:
IMG_1273.jpg

IMG_1287.jpg

IMG_1300.jpg

IMG_1309.jpg

IMG_1348.jpg

IMG_1310.jpg

IMG_1299.jpg

IMG_1298.jpg

En wat zo'n vuilniszak kap nou doet:
IMG_1353.jpg

IMG_1356.jpg

Niet zo heel veel dus.
Verder geen schades maar wel weer een leuk half uurtje rijden. :rock:

Gefeliciteerd met je aankoop joester
hopelijk heb je er veel plezier aan ,ikzelf heb een hpi baja 5t en kheb er redelijk wa toeren mee uitgestoken en ik heb nog geen breuk gehad .
ik heb wel al hoord dat hpi een pattent op hun plastiek want ik moe zeggen dat die heel flexibel is maar ook heel sterk .dus ik hoop dat het bij uwe rovan ook zo het geval is.

grtz skiwie 5t

Back