Hallo Ik ga een rc truck kopen maar wat is nou een beginners truck. Wel een Europese truck natuurlijk En nu zie ik dat de ramen geblindeerd zijn maar hoe krijg je dat voor elkaar? En ik zet er een mfu in.
'Makkelijkst' is om met een Tamiya bouwpakket te beginnen van om het even welk model, die eerst eens standaard op te bouwen. Je vindt er veel bouwverslagen van online. Weet dat er voor de MFU veel/betere/flexibelere alternatieven bestaan om regelaar, licht, en geluid te hebben.
Schijnt dat dat allemaal beter programmeerbaar / uitbreidbaar / ... is, en dat een MFC wat achterhaald is en ook niet vlekkeloos met alle moderne zendersets samenwerkt. Kogellagers heb ikzelf meteen ingebouwd (omdat daar anders de truck vollédig voor uit elkaar moet), verlichting en upgrades pas nadien... Je kunt meteen fortuinen uitgeven, maar als beginner is het vaak al een mooie prestatie om een standaard bouwpakket/truck te bouwen en schilderen. Vind je het nog steeds leuk, kun je verder kijken voor een trailer, verlichting, ...
Precies wat Tamaniac zegt. Ik ben na lang gestopt geweest in deze hobby nu ook eerst weer een standaard bouwdoos van Tamiya aan het bouwen wel gelijk kogellagers ingebouwd. Verder heb ik een andere motor er in gezet omdat de Tamiya motor erg snel is. Dit kan je ook oplossen door de standaard versnellingsbak vast te zetten in de eerste versnelling. Verder heb ik er de SFR van Beier gekocht omdat deze meer mogelijkheden heeft. Als je die kleine conversies te lastig vind gewoon standaard gaan bouwen en zelf ervaren. Je hebt uit de standaard kit al een leuk model om ervaring op te doen. Het leuke van deze hobby is dat je het op veel verschillende manieren kan doen, een geen van die manieren is fout. De juiste keuze bepaal jijzelf.
Ik heb de mfc-03 gereset en wat u zegt klopt. Bedankt voor het advies. En de volgende keer als ik een aantal vragen heb ga ik eerst de vragen opschrijven en dan vragen. Fijne avond
Tim, graag gedaan, en dit vergeet je nooit meer als je aan een volgend model begint. Succes verder met de bouw.
Goedemorgen, Ik heb een truck besteld het wordt een volvo timber truck. Kogellagers en een poison motor heb ik erbij besteld. Maar een vraagje als beginner als je de truck gaat spuiten moet er dan ook een lak overheen.
Onder de lak is belangrijker dan erop. Goed ontvetten en daarna..... Goed ontvetten. Oneffenheden evt behandelen met waterproof schuurpapier en indien nodig (meestal niet) met plamuur en dan weer schuren.... Dan weer ontvetten, grondverf en dan lak. Daarna evt blanke lak.
Hallo Ik ben op zoek naar dat transparant tape wat ze bij tamiya erbij doen. Iemand misschien een link? Mvg Tim
Bij de vrachtwagen kits maar kan het ook mis hebben. Het is voor vooruitkijkspiegel normaal doe ik ze lijmen maar ik kreeg wel eens vlekken. En bij de arocs moet je de houders voor de leds aan de zonneklep vast lijmen. Dus dacht ik misschien is het handiger om ze vast te maken met transparante tape.