kappen voor on road 1:5

• Topicstarter Topicstarter tuner4life
  • Startdatum Startdatum
T

tuner4life

Guest
Ik had eigenlijk een vraag, ik heb zelf een off-road FG Baja maar binnenkort heb ik er een 1:5 on-road bij alleen kan ik bijna nergens mooie kappen vinden.

Ik heb op een site in Amerika een mooie kap van een subaru impreza wrx gezien maar ik vraag me af waar je in Nederland of limburg zulke kappen kan krijgen.
Het meeste wat je tegen komt is bmw audi en dergelijke maar ik ben eigenlijk op zoek naar een kap van een normale auto en niet zoiets van DTM races of zo.
Misschien een kap van een mooie opel of zoiets maar waar kan ik die krijgen.Liefste zou ik de Impreza willen hebben maar die krijg je nergens in Nederland.

Alvast bedankt.

Gr Jeffrey

Er is van FG bv een Porche en een McLaren Ik weet dat er een Seat Iniza is en 1 van de sponsoren van RC-Junkies doet ook iets met Amerikaanse muscle cars

Ik ben dus inderdaad op zoek naar iets apparts dus niet de standaard porchekap of iets dergelijks. Heb op youtube een filmpje gezien van een Impreza 1:5 en die lijkt me erg mooi.
Op MP staat een renault megane coupe alleen dat is een complete wagen.
Ik weet dus niet of er een bedrijf is die een beetje meer in de richting van de europese autos doet, dus meer de kappen die je op de normale weg ook ziet haha

Dat zou ik niet durven zeggen, maar die krijg je niet in nederland of wel ?

Dat klopt inderdaad, bij redcat heb ik hem namelijk ook gezien maar ik weet niet hoe dit zit met de verzending daarvan,zelf heb ik namelijk nog nooit iets in het buitenland besteld daarom, heeft iemand hier daar ervaring mee misschien ?????

Wat dacht je van deze.

prod_7872.jpg

Ford Focus WRC.

Wielbasis van 535mm

Daar zijn deze decals voor te krijgen.

prod_7873.jpg

Met dit als resultaat.
full

Te krijgen in duitsland bij mogatech.

Ik heb hem daar weg en moet zeggen dat het er degelijk uitziet.
Kap is van het merk MCD.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, te gek voor jullie reacties, deze kappen zijn die ook passend te maken op FG of is dat niet mogelijk, bijv de kap van Redcat die van de impreza,

Oke, te gek voor jullie reacties, deze kappen zijn die ook passend te maken op FG of is dat niet mogelijk, bijv de kap van Redcat die van de impreza,

Je moet even je wielbasis opmeten, dat is de afstand vanaf
de hart vooras tot aan de hart achteras.

De focus kap past op een lang chassis met wielbasis 535 mm.

Er staan helaas geen maten bij, maar die kan je natuurlijk opvragen via email van de site.
Waarscheinlijk moet je de auto aanpassen aan de body en niet andersom.

FG maakt ook body`s die uiteen lopen van short chassis - medium - long chassis.
Dan heb je ook nog met de breedte te maken van de ophanging

De maten van FG:

longchassis is de wielbassis 534mm en de breedte 400mm of 418mm.
mediumchassis 510mm en de breedte 515mm.
shortchassis 465mm.

Dus de kans dat het allemaal past op het chassis wat je nu heb wordt zo wel kleiner.
Maar ik zou als ik jou was eerst de maten opvragen en dan weet je al veel meer.
Deze kunnen natuurlijk overen komen met je chassis

gr Richard

Oke, dankje wel mensen, dit is inderdaad wel wat beter inderdaad om dat van te voren even op te vragen oid voordat ik die kap ga halen, dadelijk past hij niet en ben ik dat geld kwijt.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Deze kappen hebben de volgende specificaties:

Wielbasis: 520mm
Lengte: 900mm
breedte: 400mm
Hoogte: 265mm

Ik denk dat het wel goed moet komen op een long chassis. Op de foto's te zien zijn de uitsparingen voor de wielen veel groter dan de wielen zelf en de breedte is al goed !

Edit:

Ben nu thuis en heb even mijn FG opgemeten (FG Sportsline met Opel Astra V8 DTM) en in theorie zou die erg goed moeten passen. Werkelijke wielbasis is 525mm. Breedte is inderdaad 400mm en hij is ook ong 265mm hoog.

het enige grote verschil is de lengte van de kap. De FG kap is namelijk 50mm kleiner! maar dit is volgens mij ook geen probleem, de impreza heeft een veel langere neus als ik dat zo bekijk.

Laatst bewerkt:
Heb nog wel een body liggen van een Mercedes CLK DTM.
1265814842-15743.jpg

:) de voorbumper heeft wat beschadigingen, maar daar heb ik nog een nieuwe voor. en ook de main body heb ik nog een nieuwe van. alleen de achterbumper en spoiler niet.

Je kan ook kijken of je deze body kan bemachtigen en passend kan krijgen :)
[URL="
- Lancia Delta HF 1/5 RC Parcheggio[/URL]

dan zou ik zelf nog liever een body van een Lancia 037 willen hebben.. damn, dat zou erg sweet zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back