keuze E.C.U.autostart.

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door henkbraam, 24 okt 2007.

1. G J Broekhuizen

G J Broekhuizen

Lid geworden:
    12 jul 2004
    Hallo jos
    Ik denk dat het moet kunnen dit om dat er toch wel veel ingesteld kan worden met een ecu. met vriendelijke groet

2. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Gerrit Jan,

Gaaf dat je nu je gevraagde info hebt gekregen en dat het hier op het forum staat, nu Jos nog blij maken.

Verder moet iedereen lief wezen tegen elkaar, het is zo 5 December en je weet maar nooit wie de ROE krijgt of de KOEK, ik
    ga voor de KOEK!!!!

Gerrit Jan !!!! wordt er al aan je achterdeur geklopt ??

3. RUFTER

RUFTER

Lid geworden:
    20 sep 2004
    Denk niet dat dat voor problemen kan zorgen. Als je axiale turbine manueel zou draaien zie ik niet in waarom het niet met een ECU zou lukken, tenzij je buiten de specificaties gaat werken natuurlijk. Maar ik denk niet dat je toerental boven 250000t/min of je uitlaattemperatuur boven de 1000°c gaat liggen, of wel?
    Over verhoudingen hoef je je niet echt zorgen te maken, zo werkt de parametrering niet. Druk is zelfs geen faktor voor een ECU. Het is meer monitoren van toerental en temperatuur, en sturen van kleppen starter en pomp. Als één van de eerste 2 abnormale waarden vertonen zal de ECU ingrijpen door met klep, starter of pomp in te grijpen, in opstartfase dan wel in running mode. Zo simpel als deze uitleg is het helemaal niet, het kan (en zal voor jou waarschijnlijk) héél veel zoekwerk vergen om de juiste settings te vinden, maar daar komt het wel op neer.

Groeten, Bart.

4. G J Broekhuizen

G J Broekhuizen

Lid geworden:
    12 jul 2004
    Zo als zo veel dingen in het leven moest ik ook dit zelf uit zoeken en een forum bezoeker met het zelfde probleem kan er zijn voor deel mee doen.

5. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Hoi,

@Gerrit Jan,

Leuke reactie ??

Maar ik verwachte toch wel enig excuus uwerzijds ten aanzien van MIJ, gezien uw uitlatingen ten aanzien van MIJ, hier op dit draadje??

Daar uw uitlatingen over MIJ, hier op het forum ( draadje ) ongegrond zijn en onzin is.

Gaarne uw reactie hier op dit draadje en geen pb SVP, mocht u wel een pb sturen zal ik deze plaatsen alhier.

6. jetpower

jetpower Guest

o o dit gaat weer de verkeerde kant op .
    dames en nu alleen maar over e.c.u praaten hier in het draadje
    en anders stop ik bij jullie beide een koekje in je mond :wink:

7. G J Broekhuizen

G J Broekhuizen

Lid geworden:
    12 jul 2004
    zo is het wel genoeg de groetjes :roll:

8. Sandor

Sandor Guest

jos als je graag een serieus antwoord wilt , kun je rustig altijd bellen.
    of mij direkt mailen.
    hier loopt het zoals vanouds weer uit de hand.
    het mooie is daarbij , dat degene die de grootste mond hebben , zelf aan de wal staan zullen we maar zeggen.

9. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

@Jos.

Volg je project met zeer veel interesse, techniek hé :wink:

Ik heb het vermoeden dat de axiale compressor meer toeren zal moeten maken, om self sustaining te draaien, dan de 'normale' radiale compressor's, de in de handel zijnde ECU lopen maar op tot zo'n 25K max, de startmotor dan, en trekt dan wel veel vermogen over de ECU en de kleine speed 400 motor, aanlopen zal dus hoogstwaarschijnlijk met perslucht moeten gebeuren, de gas en brandstof toevoerkleppen kun je zelf programmeren bij de meeste ECU's, wat het 'normale' turbine bedrijf aangaat voorzie ik geen problemen met de bestaande ECU regelingen die in de handel zijn omdat deze alleen de temperatuur en het toerental in de gaten houdt ( bij een bepaalde brandstofpomp spanning hoort een bijbehorend toerental, temperatuur mag niet hoger worden dan de ingestelde max, vaak 900 graden soms 1000 graden, maar bij een normaal turbine bedrijf is tussen 550 en 650 graden normaal).

just my two cents, ben ervan overtuigt dat er meerdere visie's hierop zijn, dus laat maar komen :wink:

Groet Ger. (inmiddels zelf een wren44 aan het maken, vele malen simpeler dan waar jij mee bezig ben :wink: ).

10. G J Broekhuizen

G J Broekhuizen

Lid geworden:
    12 jul 2004
    Hier ben ik toch nog even weer.
    Omdat ik toch nog even over bepaalde dingen na gedacht heb.
    En ben tot de conclusie gekomen dat voor een gestelde vraag bij een niet te noemen persoon iets tegen over moet staan wil men daar tenminste een goed andwoord op krijgen.
    En dat is denk ik niet de bedoeling van dit forum en ben hier dan ook zeer in teleur gesteld.

11. henkbraam

henkbraam

Lid geworden:
    11 jul 2004
    wat een simpele vraag al niet teweeg brengt,ik heb hier genoeg van,klik

12. Jos van der Werf

Jos van der Werf

Lid geworden:
    13 aug 2005
    Oké bedankt mensen,

Ik denk dat het één en ander wel moet gaan lukken. Binnenkort snel weer verder met de turbine, en hopelijk voor het einde van dit jaar klaar voor de eerste testen :D .

Groeten, Jos

13. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Hallo turbinevrienden na al deze reacties het volgende:het lijkt me duidelijk dat een ieder z,n mening over turbine,s en alle andere bijbehorende zaken op dit forum mag plaatsen ,dus ook over merken van ecu,s turbine,s.
    Het lijkt me dat een leveracier daar tegen moet kunnen ookal is het soms wat negatief.
    Het klopt dat ik turbine onderdelen van Sandor voor een goede prijs heb gekregen en dat het een goede stap voor mij was in de goede richting voor iemand die totaal geen kennis van het turbinegebeuren had (inmiddels 4jaar geleden).
    Op de vraag van Henk zijn wij tot te conclusie gekomen om voor een fadec Cq Digitech ecu te kiezen.
    Gezien de ervaring en goede werking van onze handstart ecu van digitech.
    Hopenlijk is er wat meer begrip ontstaan na deze uitleg.
    groetjes Rene. :lol:

14. G J Broekhuizen

G J Broekhuizen

Lid geworden:
    12 jul 2004
    De rust is weer gekeerd. :lol:
    De 70 mm turbine start goed op komt niet boven de 700 graden uit met het op starten. 8)
    Ik ben nu ik het door heb toch onder de indruk hoe mooi het op starten te regelen is.
    De fet was er weer uit gefloept even de vraag gesteld op het forum elektronica en de hoor zaak was snel bekend.
    Er werd aan geraden om over de fet een vrij loop diode te zetten die zit er al op maar bleek stuk te zijn .
    Inmiddels is de digitech ecu weer prima voor elkaar en hoop ik er nog veel turbine plezier mee te beleven.
    Binnen kort de laatste test en dan gaat hij op de thundertail ik zal de 70 mm niet vol vermogen draaien want dat lijkt mij iets
    te veel van het goede. Bedankt voor de tips. De 66 mm is ontploft :cry: door dat de fet stuk ging en de brandsof pomp de volle accu spanning kreeg. Maar Ik heb nog onderdelen genoeg om een 66 te bouwen de verbrandings kamer turbine wiel en ngv zijn nog bruik baar de rest is stuk
    Met vriendelijke groet Gerrit Jan

Deel Deze Pagina