kiezen helikopter

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door alexpijlsnel, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coenair

Coenair

Lid geworden:
    13 aug 2008
    Ik heb nu ook de Barracuda gezien, je kan ervoor gaan maar ik denk dat je beter iets van Esky ofzo kan kopen. Als je echt buiten wil gaan vliegen, moet je gewoon geen co-axiale heli nemen. Ik heb verder nooit een FP gehad, maar gewoon gelijk een HoneyBee King V2. Echt een hele goede cp heli. Belangrijk is trouwens wel echt dat je goed onderdelen kan krijgen, want er gaan meer stuk (zeker bij een heli) dan je denkt.

Coen

2. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    ok

Ok, dan wordt het dus goed nadenken.

Of het wordt een lama v4 die alleen maar binnen kan vliegen.
    Of het wqordt dus een fp, die al iets beter buiten kunnen.
    Zijn er voor de fp nog extra beschermonderdelen??
    Ga maar even uit van de honey bee fp...

Grtz,

Alex

3. Martin49

Martin49

Lid geworden:
    19 okt 2008
    Kijk eens in het Honey Bee FP draadje, zou ik zeggen

4. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Posted via Mobile Device zal ik doen!

5. barrrrtt

barrrrtt

Lid geworden:
    4 aug 2008
    En koop maar een FPtje, dat lijkt ergens op qua heli vliegen ;)
    Als je kunt hoveren met een kleine FP kun je elke grote heli op zn plaats houden.

Succes ermee en laat even weten wat het geworden is en hoe het gaat!

6. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Nou weet ik het echt niet meer...

hallo daar,

Ik weet nu dus niet meer wat ik moet doen.
    Ik ben er vrij verzekerd van dat ik genoeg plaatsen binnen heb om te vliegen. Mar de coaxialen worden toch weer afgewezen...
    Als ik een fp koop ben ik dus gelijk een stap verder, maar dat is wel weer wat duurder en wat kwetsbaarder...

Ik heb nu dus geen idee meer wat ik moet doen...

Alex

7. Japie22

Japie22

Lid geworden:
    1 jul 2008
    Ik heb er nu zelf als beginner een vlucht of 5-10 op zitten met een honeybee fp, en het hooveren gaat me gemakkelijk af.. ik probeer nu al wat rondjes te vliegen (ps nose - in lukt nog neit).
    Ik denk dat als je jong bent dat je een fp vrij snel onder de knie hebt.
    de fp is een stevige heli, en als je dan toch iets mocht breken zijn de onderdelen spotgoedkoop.
    Ik denk dat de fp een goede keuze is.
    Een coax kun je al zowat de eerste vlucht vliegen en ik denk dat het niet echt een uitdaging is.

groeten,
    Dennis

8. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Dan ga ik waarschijnlijk mezelf meer naar die kant richten..
    Ik ben benieuwd wat m'n ouders er van vinden..........

Grtz,

Alex

9. Coenair

Coenair

Lid geworden:
    13 aug 2008
    Ik sluit me aan bij Japie22. Een coaxiale heli kan je meteen al vliegen en na een week is de lol er eigenlijk vanaf. Ik ging toen toch weer wat verder wat resulteerde in een crash en hij vliegt nu nog steeds niet. Ik zou dus of een FP of een CP kopen, ik heb verder eigenlijk nog nooit met een FP gevlogen dus ik weet niet hoe makkelijk het is. Misschien is het toch beter om met een simpele heli te beginnen, dan krijg je de besturing een beetje door, want dit is moeilijker dan de meesten denken. Wat ook handig is: als je je heli gekocht hebt zit er meestal een snoertje bij, deze gaat van je zender naar de computer. Hiermee kun je dus in een simpele simulator (FMS bijvoorbeeld) oefenen.

Maar het is allemaal super leuk hoor!!!

Coen

10. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Dan denk ik dat de keus (heb het net ff gevraagd aan me ouders) toch gaat vallen op de hbfp, ik heb ff gezocht, maar de kosten van de crashes vallen mee. (8,95 voor een setje rotorbladen) Ik denk dat ik er dan een oefenonderstelletje bij neem, zodat de kans dat het dan nog kapot gaat nog maar heeeeeeeel weinig is.... Als iemand nog een goeie site of winkel heeft in de buurt van amsterdam, ik hoor het graag.

Nu in een zin, waiting for my birthday...

En ik moet nog een maand wachten!!! boehoehoe...

Als iemand misscien nog een reactie heeft op dit topic, graag...

En nu mijn brandende vraag: wat voor voorbereidingen kan ik treffen???

11. Coenair

Coenair

Lid geworden:
    13 aug 2008
    Ja haha nu moet je nog wachten he...

Een trainingsonderstel is reuze handig, zeker erbij nemen. Wat je nu nog kan doen is kijken op internet wat andere mensen ervan vonden en wat zij eerst fout deden. Trouwens, voor een grotere heli dan een PicooZ moet je ook wel meer geduld hebben. De accu moet je altijd helemaal en goed opladen, en nooit helemaal leegvliegen. En ohja het is handig om ook oplaadbare batterijen te hebben voor je zender. Hij 'vreet deze echt op'.
    Veel plezier en alvast een fijne verjaardag!

Coen

12. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    danjewel, ookal duurt het nog een maandje... :evil:
    Ik weet inmiddels wel, omdat ik een groot deel van HET honey bee fp draadje heb gelezen/gezien dat je hier veel meer geduld voor nodig heb...
    Ik zal er voor zorgen dat ik 8 sterke oplaadbare batterijen voor de zender heb..
    weet iemand nog voorbereidingen/tips zoja leuke starterupgrades om aan de rest van de familie/vrienden te vragen...
    En omdat ik dit nog nooit gezien heb, kan iemand mij toevallig een zelfgemaakt mooi filmpje toesturen???
    De filmpjes die ik tot nu toe heb gezien zijn een beetje moeilijk te verstaan.
    En moet je nog veel afstellen voor je gaat vliegen of wordt daar in de fabriek wel een beetj rekening mee gehouden?

Wachtende groeten,

alex:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

P.S. ik zie allemaal verschillende kleuren bodies, weet iemand een site waar je de verschillende bodies kunt bestellen????

Laatst bewerkt: 28 feb 2009
  13. Martin49

Martin49

Lid geworden:
    19 okt 2008
    Upgrades, niet direct doen.
    Wat slim is er direct een barebone erbij te (laten) kopen. Heb je direct alle onderdelen voorhanden. Onderdelen zijn wel heel goedkoop, maar de verzendkosten nekken je.
    Groeten
    Martin

14. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Bedankt, kun je me alleen vertellen wat een barebone is???
    Die verzendkosten zijn weinig problemen mee.
    Als ik een setje reservespullen moet hebben, koop ik er glijk een paar tegelijk, dat scheelt geld. Die spullen bewaar ik dan bij elkaar in een stevige kist of koffer
    Wat gebeurt er met je heli als je er een heftigere accu inzet, vliegt ie da langer of gaat ie harder draaien???
    Zoveel vragen, zoveel antwoorden, ik ben blij dat ik het niet allemaal met een eigen heli uit hoef te proberen...

Grtz,

Alex

15. Martin49

Martin49

Lid geworden:
    19 okt 2008
    Barebone. Heli zonder electronica. Elke leverancier heeft je. gewoon googelen, of in marktplaats kijkene

16. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Posted via Mobile Device gaat dat zo snel stuk dan? en is er ook een aluminium versie van de hbfp? ik zag veel heli's die plastic en alu te krijgen zijn...

17. Martin49

Martin49

Lid geworden:
    19 okt 2008
    Als je nog nie kan vliegen doe je (ongewild) dome dingen. Met een bare bone heb je alle onderdelen voorhanden. Daarnaast krijg je ook nog eens 2 motortjes erbij. Gewoon slim. Je downtime is lekker laag (je hoeft niet te bestellen, want je hebt alles al)
    Daarnaast zie ik niemand die aankomt met 1 klein zakje met onderdelen, toch

18. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Posted via Mobile Device idd martin, dus een barebone is eigenlijk een grote reserveset. ik ga de prijs opzoeken en dan bepalen aan wie ik het setje vraag... of ik vraag het gewoon, leuk voor een kant van de fam. en aan de andere kant vraag ik dan geld voor later in de heli. ook denk ik dat ik er een alu case bij vraag voor als ik niet vlieg, ook handig bij reizen naar/van de locatie

19. Martin49

Martin49

Lid geworden:
    19 okt 2008
    Een doos is echt extra, maar ja nooit weg. Ik heb hem op de kast staan, lekker makkelijk pakken. Daarbij is de doos warin hij geleverd wordt ook niet slecht. Beter 1 of 2 extra accu's vragen
    Groeten
    Martin

20. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Posted via Mobile Device tuurlijk, helemaal vergeten! met 2 xtra accu's kun je veel langer vliegen. wat is het beste om te vragen? rond 60

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina