kiezen helikopter

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door alexpijlsnel, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soulbro

soulbro

Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Tof helietje, die Hbfp. Ik heb er ook mijn eerste stappen mee gedaan. En daar heb ik nooit spijt van gehad.
    Wat je mss erbij kan nemen zijn koelvinnen voor de elektromotortjes. Die worden snel warm waardoor de levensduur sterk daalt. Zeker voor de staartmotor want die slijt nogal.
    En ook mss een lipo batterij 3s 1100mAh want die standaard batterijen zijn niet echt krachtig.
    Veel plezier ermee.

Robin

2. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Posted via Mobile Device Ik zou willen dat ik er al plezier van had, Robin... waar denken jullie dat je de spullen allemaal in een keer kan kopen/bestellen? met me psp is dit niet te doen...

3. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    kan iemand m vertellen wat het verschil is tussen mode 1 en mode 2???

4. burnb

burnb Guest

mode 1 is gas hendeltje rechts, mode 2: gashendeltje links

5. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    thnx!!

Kan iemand me nog helpen aan een goeie site waar ze de hbfp hebben, met een hoop parts (barebone, acuu's 1100 mah 3cel lipo) En waar ze ook nog wat andere handige spareparts hebben....

Als iemnd nog tips heeft, meld het dan ff.

Alex

P.S. Weet iemand een goeie flightsimulator wat een beetje weinig pc aankan??? Ik heb niet een hele goeie....

6. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Posted via Mobile Device Hallo allemaal,

ik was net op rc4me en daar zag ik 2 lipo's. allebei 11.1v en 1100MaH . Ook waren ze alebei 20c, alleen scheelden ze 3 euro. wat nu?

7. Japie22

Japie22

Lid geworden:
    1 jul 2008
    dan kan het merk zijn, maar hierboven werd al VOORBEELD, 1100mah gepost, 900/1000/1200 mah kan ook gewoon hoor!

8. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Niet dat ik dat nie wist, maar mij leek het wel het beste, omdat het er een beetje tussen in ligt, het is dus niet te duur (ookal heb je dan veel power), maar ook niet te zwak voor een zacht prijsje, er mooi tussen in, Toch???
    Ik hoorde dat je veel 'rotorkoponderdelen' zou moeten bestellen, wat valt daar ng meer onder behalve de rotorladen????

Grtz,

Alex

9. Japie22

Japie22

Lid geworden:
    1 jul 2008
    jazeker, er hoort nog meer bij.
    Bijvoorbeeld, rotorhead, swashplate en de pushrods..
    ik wist eerst ook niet wat het allemaal was, maar als je hem op de tafel hebt staan, wordt het allemaal een stuk duidelijker.
    daarnaast kijk je voor goedkope lipo's even hier.. (super cheap, en niet slecht spul)
    Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Lipoly (meerdere pagina's)
    (tis hongkong, dus je hebt wel paypal nodig)

10. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Kan geregeld worden, maar ik denk dat m'n ouders het makkelijk zouden vinden om he in een keer te bestellen.. Op rc4me zag ik alle accu's, en rotorkoponderdelen.... Anders moet ik ff kijke op rc-fever...

Alex

11. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    hallo,

ik krijg nu zo veel te horen, dat ik het niet meer weet.

wat is nou het best om mee te starten?(inc.spare...)

alex

Laatst bewerkt: 4 mrt 2009
  12. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    HET Plan

Hallo mensen,

Ik heb bepaald hoe ik het aan ga pakken...
    Het plan:
    HBFP geel ( eskyshop )
    Alle spare die ze daar hebben (en dat valt wel mee, als ik zo zie, alles wat een nodig is)
    Aluminium koffer(hij moet mee op de fiets naar school, waar ik na schooltijd ga vliegen in een leegstaand lokaal)
    En voor de rest:Geld, ik heb niet zo veel en ik moet natuurlijk wel geld hebben om weer vooraad in te slaan als deze op is..

Alex

Oja, als er iets ontbreekt, meld het dan ff

13. soul

soul Guest

ik zou er superskids bijkopen je standaarskids zijn nogal fragiel en breken makkelijk en dan kun je niet vliegen.

verder 7,4 volt lipos erbij kopen geen 11,4 volt dan gaat je tailmotor niet zo lang mee.

spares wat breek je snel en veel: je flybarrod, je bladhouder die breek je echt heel makkelijk en je central hub.

14. Japie22

Japie22

Lid geworden:
    1 jul 2008
    flybar, daar gebruik ik nu 2mm(??) weet de maat niet precies, lasdraad voor.. werkt prima, en kost geen ruk.
    ik vind toch echt 11,1v beter, je tailmotor tja, kost helemaal niet veel en het vlieg zoveel fijner met veel power!

EDIT:
    alex, je moet wel een lipo lader meebestellen als je lipo wilt vliegen!

15. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Weet ik Japie (haha)

ik weet niet wat hety best is: power en korte levensduur of lange levensduur en minder power... Wat ik denk is wat langere levensduur, want ik moet toch nog goed oefenen en denk dat veel power in de hand hebben wat hoog gegrepen is... In plaats van superskids doe ik een oefenonderstel (als dat in ieder geval werkt natuurlijk).
    Verder ga ik er gewoon zo veel mogelijk spare bij doen, ookal weet ik nog niet wat alles is. Daar kom ik nog wel achter.
    Zijn er nog verschillende laders an de lipo's? M'n broer rijdt auto en die heeft een lader die hij insteld op zijn accu (3300 MaH 7.2 v, wel nimH) en ie is dan binnen 3 kwartier vol! Zou dat ook bij een lipo kunnen??

Alex

16. Japie22

Japie22

Lid geworden:
    1 jul 2008
    Ten eerste vond ik persoonlijk, dus misschien zijn anderen dat niet met me eens, power juist zeer handig met oefenen.. maar het is je eigen keuze..
    Daarnaast zijn er voor lipo's speciale laders, ook zijn er de duurdere laders die zowel nimh en lipo kunnen laden.. ik weet niet wat voor lader je broertje heeft?
    maar meestal heeft deze geen lipo functie en moet je dus een speciale lipo lader.
    Een lipo kan je beter niet met meer dan 1c laden.. dus dat betekent +- 1 uur laadtijd.
    Met de spares, dat moet je zelf maar 'uitzoeken'

groeten,
    Dennis

17. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Tja,

Ik denk dat het het makkelijkst is om een lichtere accu te nemen, er van uitgaande dat ik na het oefenen weer een end beter vlieg en ik minder spare nodig zal hebben... maar dat dfuurt nog een jaartje. Kan iemand mij een schatting geven van de prijs van gemiddelde lipo lader???

Alex

Laatst bewerkt: 6 mrt 2009
  18. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Klein Probleem,

Ikzoeken naar LiPo lader, zijn ze allemaal geschikt vanaf 10 volt.
    En ik denk, dan zoek ik verder, maar ik kon ze niet vinden van 7 volt.
    Dan maar toch een 11.1 volt, als er echt niks anders is (Dennis! je krijgt je zin misschien toch nog!)
    Trouwens, heel andere site gevonden, maar mag een reclame maken....
    Heel goedkoop, alles wat ik wil hebben...

Alex

19. Japie22

Japie22

Lid geworden:
    1 jul 2008
  20. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Nou, ik heb(ik noem hem toch maar even) bij hobby-wing ook een lader gezien die het erg goed deed bij deze lipo's

Denk dat ik daar het hele zaakje ga kopen

Alex

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina