KJ66 Conversies

Discussie in 'Zelfbouw turbines' gestart door Gerald Rutten, 28 aug 2005.

  1. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.523
    Locatie:
    Zuidelijk
    Tjsa, het probleem zit hem ook boven 115.000 toeren. Nou ja, probleem. Ook mijn twee GR180's draaien al een poos prima met meer dan 400 runs bij elkaar tot 120.000 toeren, da's toch een redelijk goed gegeven? Bijzondere is nu dat de eerste GR180, na een revisie ineens dit probleem heeft. Beats the h**l out of me! :confused: Maar ik zal het gaan vinden! Dan kan ik het ontwerp aanpassen want er zijn links en rechts al enkele GR180's in aanbouw, kan ik dat gelijk aan die mannen mee geven mochten zij er ook last van hebben.

    Groetjes,
    Gerald
     
  2. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
  3. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
    modified...adding aluminium ring.

    [​IMG]
     
  4. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    That's a very tight fit Christian, very good, now your coulant tunnel air only can come from the back site of the diff, as suppost it must go.

    Groet Ger.
     
  5. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
    many thanks Ger...;)

    i hope to solve initial problems... test soon!!

    [​IMG]
     
  6. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.523
    Locatie:
    Zuidelijk
  7. MendeltBooster

    MendeltBooster

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    120
  8. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.523
    Locatie:
    Zuidelijk
    ...ehhh, nee? Ben erg vaak thuis nu maar nog geen bezorger of iets gezien......:confused:


    Grt,
    Gerald
     
  9. MendeltBooster

    MendeltBooster

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    120

    hallo gerald

    ik ga morgen wel even informeren
    grt mendelt
     
  10. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
  11. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
    tested today morning

    all flame blu also at min rpm but... same problem... : Confused:: Confused:: Confused:

    changed
    -compressor
    -diffusor
    -injector ring
     
  12. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
    2 engine same problem...
    but... i think ...

    -diffuser 13 vanes
    -combustion chamber 12 hole rows + 12 stick
    -hot spot only in the zone when the hole row is behind the diffuser wedge

    HOT ZONE
    [​IMG]

    COLD ZONE
    [​IMG]
     
  13. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
    [URL="[/URL]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
    i will try another way ...i'm changing cc design.. i'm moving on this layout 160

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.523
    Locatie:
    Zuidelijk
    I was thinking this way as well, curious how it works.

    Rgds,
    Gerald
     
  16. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
    p160 one of last version ??... diffusor like amt rear flow exit is conical
    garrett compressor 448048
     
  17. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
  18. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.397
    Locatie:
    Elburg
    160

    well-done
    perfect

    but I hear the bearings.
    during cooling
    is that good
     
  19. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
    thanks...

    this combustion chamber layout is very good... to be try on ut-160
     
  20. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Hi Christian.
    Thats sounds realy very good and that temerature's, nice, the trustcone a little thigter and you have more than 15 kilo's of trust.
    The Dutch turbine doctor, Martin :wink: will also look at the combustion chamber for the UT160, I have heard from him, I myself know that the original CC of the UT Is not correct, with that layout the flame will throw out of the engine, when rpm up is given, the CC is to open for the big compressor and airflow, but with some minor changes, I talked about it with him, the UT will run fine and with good temperture's.
    I think that the jetcat chamber wil do fine on the UT with the Garrett compressor 0024.

    Regards Ger.
     

Deel Deze Pagina