Laat het weten als ik hier te ver off-topic ga... De lengtematen zie je normaal in een kadertje staan ergens onder- of bovenaan. Je kunt niet echt 2D tekenen in SketchUp, je kunt het perspectief uitzetten, en het zicht van bovenuit instellen, maar ik vind dat niet echt aan te raden. Betreft een filmpje, ik heb geen screencapture software, dus tenzij jij iets weet? Grts, EDIT: @sven Als je in 3D tekent en al de onderdelen plat naast elkaar legt in SketchUp en exporteert naar DXF is het geen probleem.
We zullen zien Edo. Als het werkt dan kan ik hele leuke streken uithalen met mijn machine. Dan alleen nog even leren SMD solderen, dan kan ik een micro frame uitfrezen met Kkuk board er direct op gesoldeerd. :lol: Houd er overigens rekening mee dat de naald 2mm dik is. Dus scherpe hoeken worden dan ronde hoeken. En voor nu lukt het me alleen om OP de lijn te frezen, dus maak alles met een marge van 1mm extra. Het is allemaal nog nieuwe gein voor mij, dus ik moet het instellen allemaal nog leren. Ik wil het een en ander gaan proberen, maar verwacht geen hoogwaardige kunstwerken. Wat is het trouwens een #@$ gedoe om ergens 10x10 aluminium box profiel te vinden zeg! Karwei, Gamma, Praxis, geen van allen hebben ze het. Enkel een verdwaald U profiel met wanden van 2mm dik. Hopelijk lukt het hiermee, anders moet ik over op hout.
Heb ik ook al op gelet, echt kut om te vinden. Ik ga binnenkort ook nog een quad bouwen met de onderdelen van de tricopter. Voor die quad wil ik dus aluminium gaan gebruiken. Maar eerst moet ik nog een speciaalzaak vinden die een beetje schappelijk is van prijs. Als iemand een idee heeft waar ik zo'n winkel kan vinden in België? Dunne alu profielen (10x10 of 10 x 8 ofzo) + dunne aluminium plaat zoek ik.
Ik had eerst een online offerte aangevraagd bij de metaalwinkel in Rotterdam maar van die prijzen werd ik niet echt vrolijk, minimale afname is ook nog eens 5m. Aluminium / Aluminium vierkante buis geanodiseerd / Al Mg Si 0,5 geanodiseerd AVBA151515 15x15x1,5 12 0,22kg 5 mtr 1000 3 Wordt slechts per hele lengte van 5000mm verkocht 1 lengte € 27.38 zaagkosten € 5.00 Verzending €12,85 prijzen zijn ex BTW Dit is dus voor 3 lengtes van 1m, de rest houden ze dan gewoon :showass:
Sven kom op zeg, Breda is toch wel te doen zeker vanuit Roosendaal. Daar zit 1 van de grootste hornbach vestigingen. 3 euro per meter Gr, Moelie.
hornbach neem wel je tomtom mee naar die winkel.wat is die groot zeg. hebben wel alle maatjes op voorraad.
Mijn auto ook! :lol: Zuipende klote SUV. Nooit meer! Mischien als ik daar ooit nog eens kom dat ik een metertje of 3 meeneem dan. Maar ik ga niet speciaal voor een stukje buis een uur in de auto zitten.
Overdrijven is ook een vak hoor Sven, Roosendaal - Etten-Leur ongeveer 30 km, en daar doe jij dan een uur over? Moelie.
Een snoepje, maar dan wel Fishermans Friend, want Sterk spul! De armpjes zijn U profieltjes, en de regelaars zitten erin. Lekker weinig kabel rommel iig, daar houd ik van.
Mooi hoor Sven !!! En vliegt goed stabiel zo te zien !! Zo'n kleintje staat bij ook nog op het programma en met wat geluk gaan de studenten dit schooljaar er zo enkele maken.
Er staat dat V7 onderweg is, welke firmware ik moet nemen weet ik niet....nog nooit een KK gehad...iemand een idee??? V7 lijkt mooi te zijn nog kleiner....35x35 mm en met smd gyro's.. maar ik heb geen idee over de firmware......