KMP/Esm fw-190

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door 1crash2often, 5 mei 2012.

  1. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Ik heb 115mm nodig, en bij zit er een 4 blads prop op... :p Toch bedankt voor het aanbod...
     
  2. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Deze week begonnen met het terug plaatsen van de Gunhood.

    Ik heb gekozen voor sluiting d.m.v. magneten.

    uiteraard eerst de Gunhood zelf eerst verstevigd met polyesterhars en glasmat (80gr/m2)
    Waar ik een beetje bang voor was is dat de gunhood iets krom zou trekken door de polyesterhars. Uiteindelijk leek dit nog wel mee te vallen. Wel heb ik gelijk na het bewerken met tape in de goede vorm gehouden.

    foto van de voorbereiding
    [​IMG]

    Vervolgens de scharnier half in de fuselage verwerkt omdat er anders een grote rand te zien is tussen de gunhood en fuselage.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Uiteindelijk de scharnier aan de binnenkant vast gemaakt doormiddels van een houten blokje wat ik in de fuselage heb gemaakt. Deze moet nog netjes afgewerkt worden met een glasmat zodat het straks 1 geheel wordt.

    [​IMG]

    De sluiting door middels van de magneten wordt verzonken in de fuselage. De magneten op de gunhood vallen geheel in de fuselage en als dit alles straks netjes gespoten is dan zal dit niet meer zo hard opvallen.

    [​IMG]

    [​IMG]



    Ik hoop dit weekend het geheel te kunnen spuiten ! :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.361
    Locatie:
    Rutten
    Ziet er netjes uit!

    Enige is wat ik dacht waait hij straks niet open met alleen 2 magneten?
     
  4. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Daar heb ik wel aan gedacht maar de magneten zijn dusdanig sterk dat ik deze met de hand al bijna niet open krijg.

    Misschien heb je ook wel gelijk,.... ik zal eens nadenken of ik er nog een extra vergrendeling op kan zetten.
     
  5. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    ik had dat scharnier aan de voorkant gezet
    dan weet je zeker dat I nooit opnen waait
     
  6. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    De voorkant gaat niet meevallen want daar is het rond en aan de voorkant moet je 2 scharnieren hebben (in een ronding, dat valt niet mee)
    Ik heb nog niemand gezien die de gunhood aan de voorkant scharniert ? De magneten zijn dusdanig sterk dat in combinatie met een vergrendeling deze echt niet open gaat blazen.
     
  7. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    hoe heb je de scharnieren bevestigd, met lijm?
     
  8. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    op de Gunhood zelf heb ik de scharnier eerst met epoxy vast gezet en daarna met glasvezel en polyesterhars overtrokken. Deze zit ECHT MUURVAST :) Als straks de binnenkant van de gunhood gespoten is zie je de scharnier niet meer zitten.

    Op de fuselage heb ik eerst het gat opgevuld met hout en de scharnier hier tegenaan geschroefd. Hier ga ik nog wel een glasvezel mat overheen doen zodat het straks 1 geheel is met de fuselage.
     
  9. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.478
    Locatie:
    Haarlem
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Inmiddels begonnen met de cockpit :)

    Eerst alles op maat gemaakt en verlijmt

    [​IMG]

    Even proefzitten !

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vervolgens de eerste laag verf erop :)

    [​IMG]
    [​IMG]

    Nog een keer passen :lol:

    [​IMG]

    En dan begonnen met de afwerking !
    Het is nog niet af,.... maar er is een begin :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    DAT GELUID,..... GRRRRRRRRRRRUUUUUUWELIJK :banana:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    netjes hoor dat interieur
     
  13. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    even wat fotos van het uitgebroken landingsgestel. Je ziet dat het eigenlijk maar een fragiele constructie, je kunt goed zien waar het gebroken is. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!!

    Volkert


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  14. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle

    Oooh dat meen je :S hmmm nieuwe vleugel bestellen, valt denk ik niet meer te maken of wel...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  15. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    komt wel goed hoor!

    Volkert
     
  16. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.361
    Locatie:
    Rutten
    Dat zit inderdaad niet erg vast, daar mag wel een en ander aan roving in:lol:
     
  17. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Ik vind de schade nog wel meevallen, wees blij dat niet de halve vleugel breekt tijdens een verkeerde landing.

    Heel veel succes met de reparatie :)
     
  18. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Wat voortgangsplaatjes van de reparatie. Doelstelling is vooral om straks weer te kunnen vliegen, niet om de schoonheidsprijs te halen! Heeft iemand trouwens info hoe toendertijd vliegtuigen gerepareerd werden in het veld na schades/kogelgaten e.d.? Werd ergens gewoon een plaatje aluminium overheen gezet en kwast erover? Ben benieuwd.

    Ben nu weer aan het lezen over de slag om Engeland en als je ziet hoe die kisten weer opgelapt werden om snel weer te kunnen vliegen kan dat er toch niet allemaal "als nieuw" uitgezien hebben.

    Volkert


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  19. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    [​IMG][​IMG]

    Square peg into a round hole zeggen ze in het Engels.... Er zit in elk geval voortgang in!!

    Volkert


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  20. Dickie

    Dickie Guest

Deel Deze Pagina