KNRM reddingboot

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door rjm69, 3 mrt 2008.

1. KNRMFREAK

KNRMFREAK

Lid geworden:
    6 mrt 2008
    ik ben ook van plan een johannes frederik type te gaan bouwen! van Kehrer, dus dat word dan waarschijnlijk Kapiteins hazewinkel!:)

2. Botter

Botter Guest

En deze heeft net een grote beurt gehad voordat ze naar Urk ging.. Dus dan ben je waarschijnlijk de eerste met deze uitvoering :wink:

Edit: Hier een foto van hoe ze nu is geworden..

Ik vind het trouwens wel vreemd dat ze op nieuw is gespoten.. Aangezien tegenwoordig geen een schip van de KNRM nog wordt gespoten om kosten te besparen.. Het is tenslotte een werkschip.. Geen plezier jacht:) Maar zoals je ziet is hij dus net weer wat anders dan de rest.. Dus ik zou zegge.. Ga hier voor :D

Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2008
  3. rjm69

rjm69

Lid geworden:
    21 apr 2007
    Ik dacht dat ze tegenwoordig ook alleen nog maar aluminiumkleur hadden.
    Vind de kleurstelling wel appart. ga nu toch twijfelen....

4. Botter

Botter Guest

Daarom was ik ook verbaasd dat deze nog weer opnieuw gespoten is :wink: Vorig jaar heeft de oude beatrix ook nog een werfbeurt gehad.. waarbij ook de hele beatrix nog een nieuwe spuitbeurt heeft gehad.. Zal de KNRM vast een goede reden voor hebben.. Die reden weet ik niet.. Ik weet gelukkig ook niet alles haha.. Het maaktn iet uit welke boot je gaat namaken.. het zal er vast geweldig uit komen te zien :wink:

Christian

5. rjm69

rjm69

Lid geworden:
    21 apr 2007
    Nog even weer een update:

Hierbij een foto van 4 eenvoudige spanningsregelaars op 1 print:

Nogmaals zonder flits:

De spannngsregelaar ga ik gebruiken voor de snelheid van de radar en de felheid van de verlichting, zoeklicht, deklicht, snelheid ruitenwissers. (dit laatste is nog optioneel)

En nog een filmpje van de radar en zwaalicht, nu op de opbouw:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Justin

Justin

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Hoi

@ Adam,

Ow dan heb ik het verkeerd gelezen het is naar engels ontwerp gebouwd ;)

1984
    De Zuid neemt een heel nieuw type reddingboot in gebruik. De reddingboot Koningin Beatrix is de eerste van het grote type rigid-inflatable, naar een Engels ontwerp.

Groeten, Justin

7. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Wel de hele topics lezen Justin, wat dit stond dus al in posting 12 :D

8. rjm69

rjm69

Lid geworden:
    21 apr 2007
    Ben inmiddels iets verder met de bouw.
    Heb de juiste spuitbussen verf gekocht en heb het dak en de bovenkant van de machinekameropbouw zojuist oranje gespoten, moet zeggen dat het er gelijk een heel stuk anders uitziet.
    Omdat het nog nat is volgen de foto's nog....
    Ook is de servo voor de keerkleppen ingebouwd. Hoe ik de stuurservo ga inbouwen weet ik nog niet. Zoals het nu zou moeten, heb ik denk ik te weinig ruimte!

Nog maar een nachtje over slapen..

De schijnwerpers zijn inmiddels ook wit en afgelakt met blanke lak.
    De romp is geschuurd en wacht nog op de eerste verflaag.

tot zover dan maar weer.

Groet,
    Roelof

9. Botter

Botter Guest

*kuch* FOTO'S!! *kuch* :D

10. rjm69

rjm69

Lid geworden:
    21 apr 2007
    Hierbij de foto's...
    Zo snel kan ik niet hoor, de verf was al aardig droog, maar ik moet de boel ook nog op computer zetten en dan nog hier plaatsen.....

Zoals je ziet is het achterste hekwerk ook al wit.
    Het stuurhuis moet nog wit gespoten worden maar ik weet nog niet of ik de ramer er uit snij.

EDIT:
    Heb ook na veel speurwerk het Call-sign nummer van de Dorus Rijkers gevonden.
    Dat is: PDBC.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2008
  11. Luit

Luit

Lid geworden:
    10 nov 2003
    Potverdulleme, "ik weet nog niet of........." eruit met die ramen!!!!
    En plexiglas er weer in natuurlijk.
    Ben je zo goed bezig, en dan ga je haar verkl*ten door de ramen zwart of wat voor kleur dan ook te verven.

Greetings,
    Luit

12. Droopy'ke

Droopy'ke verslagschrijvers

Lid geworden:
    21 apr 2003
    Ik sluit me volledig bij Luit aan.

Snij er aub die ramen uit. Het zou zonde zijn om aan zo'n prachtig model daarop te besparen.
    Dus: weg met die dingen. :lol:

Droop

13. rjm69

rjm69

Lid geworden:
    21 apr 2007
    Nou, krasse taal hoor...
    Wou de ramen inderdaad gewoon zwart gaan maken. (vooralsnog)
    Ik vind dat als je de ramen doorzichtig hebt ook het interieur van de boot moet gaan maken. Daar heb ik eigenlijk geen tijd voor... maar ja, wie heeft er wel tijd!!
    Toch besloten om de ramen er dan maar uit te doen, is wel echter. Het Interieur moet dan nog maar even wachten, wil de boot eerst van buiten helemaal klaar hebben.

Hierbij ook gelijk wat foto's voor diegenen die niet even een avondje kunnen wachten ;)

Groet,
    Roelof.

14. Justin

Justin

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Roelof,

Misschien een ideetje hoor, maar wat nou als je langs een station gaat met een Johannes Frederik type en maakt bij elk afzonderlijk raam een foto en verkleind deze en plakt deze achter de ramen? Heb je je interieur;)

Groeten Justin

15. Botter

Botter Guest

Kan je die fotos net zo goed gelijk in dat vakje plakken.. Als je die foto's er achter plakt zal je een heel onrealistisch beeld krijgen omdat je die foto's onder een bepaalde hoek maakt.. maar je kijkt niet onder die hoek naar de ramen in je model.. dus dan zie je vanaf boven af bijvoorbeeld het plafond van de stuurhut.. terwijl je dan de grond zal moeten zien.. ​

16. rjm69

rjm69

Lid geworden:
    21 apr 2007
    Is opzich wel een idee.

Toch ga ik voor het realistische. Zoals de foto hieronder moet het dan zo ongeveer gaan worden. Dit is wel voor een later tijdstip. Eerst de buitenkant geheel klaar en de boot varend hebben. Zien we van de winter wel weer verder...

Heb er nu 1 raam uit dus moet nu wel doorgaan. Is wel een hele klus want het stuurhuis is best wel dik. De Dremel wordt nu mijn beste vriend geloof ik.... :)

Grt,
    Roelof.

17. Botter

Botter Guest

Ik zie dat je voorop de reling al heb gemaakt.. Blijkbaar heb je geen prewetting systeem gemaakt? Jammer.. Had me wel mooi geleken :wink:

18. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Misschien wist je het al, maar dit is de binnenkant van een Arie Visser en niet van een JF-klasse.

19. rjm69

rjm69

Lid geworden:
    21 apr 2007
    Ja, daar was ik me al bewust van, het is ook een foto van het idee.
    Als iemand mij kan helpen aan een foto van het interieur dan zie ik ze graag!!

Het prewetting systeem laat ik in eerste instantie achterwege. Kan ik later altijd nog eens modificeren.
    Hoe ik dan de nozzels moet maken weet ik nog niet want ik wil niet dat er straaltjes komen maar een waaier..

grt,
    Roelof.

20. bas123

bas123

Lid geworden:
    23 feb 2006
    hallo rjm69,
    heb je ook een foto van de onderkant van het printplaatje met de spanningsregelaars,
    of een schema.
    Ik probeer een schema te maken maar het wil nog niet lukken, met layo1 en eagle.

groetjes bas

Deel Deze Pagina