koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

1. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    De aluminium kogels kun je vervangen door CroMo stalen RC DEVIL Online Shop - 6mm ball nut M3 CroMo Steel CRMOBN6MMM3

Ik ben die van mij (ook 2de hands) aan het opbouwen maar heb (nog) geen last van speling in de pivotdelen, ik heb wel overal een drupje corally hard damper lube in de pivotdelen gedaan.

Tweede wat je aangeeft was mij ook opgevallen maar aangezien ik de auto niet helemaal in elkaar heb zitten weet ik niet of de pod zo ver gaat in de praktijk?

Laatst bewerkt: 5 apr 2013
  2. ErikJan

ErikJan

Lid geworden:
    3 feb 2005
    Had ik net ook, en nu niet meer na de volgende handeling:

- gebruikersinstellingen
    - opties
    - disable likes aanvinken

3. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Bovenstaande had ik inderdaad al gedaan maar ik bleef het houden. Ik heb met Robert (de baas van modelbouwforum) gecommuniceerd en te horen gekregen dat er een update gedaan was voor de zoekmachine waarin dat automatisch aan stond. Die optie like/share heeft hij nu uitgezet.

4. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Zéér handig setje om je voorwielen gelijk te zetten al werkt dat met een schuifmaat/lineaal ook wel. Ik heb hem wel en gebruik hem meestal voor een race om alles gelijk te zetten.

5. Mathijs1979

Mathijs1979

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Beperkte up-travel maakt niet uit.
    Bodem van je chassis raakt eerder de grond dan dat je door je up-travel heen zit.

De RC devil kogels zijn een aanrader. Wel moet je ze eerst flink polijsten. Ze zijn wat "grof" uit de verpakking.

6. Mathijs1979

Mathijs1979

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Ik gebruik tegenwoordig geen vet meer op de kogels. Lijkt op de lange termijn minder stof aan te trekken. Gaan de kogels en plasticdelen langer mee.

7. ErikJan

ErikJan

Lid geworden:
    3 feb 2005
    Dank voor het meedenken.
    De stalen kogels hou ik even in gedachten, ik heb gisteren nog een "nieuw" setje gevonden van de cct (met uitgedroogde o ringen) en de twee met de meeste speling vervangen en alles voorzien van een klein beetje zwart vet. De hele achterkant scharniert weer spelingvrij en mooi soepel.
    Ook heb ik het minibumpertje maar vervangen door een van de CCT, daarmee zijn de bodysteunen breder en verder naar voor te plaatsen, ik zie later wel hoe dat onder de body gaat passen.
    Straks even in de rommelbak naar een mooi stukje carbon plaat zoeken om een strip tussen de voorblokken te maken. En dan is de pro 10 al bijna rijklaar.
    Lekker simpel, ideale klasse. Nauwelijks regels en knallen maar;)

8. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Lekker hè? :D

Laat maar weten wanneer we op Rucphen gaan knallen dan ErikJan! Carpoolen we wel...

9. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Heerlijke clubwedstrijd weer, ging erg hard. Heb de snelste tijd op 15.655 gezet (ipv. 15.664). Sorry Martin... Helaas in de 2de finale mijn spur naar de ..... Ik hoorde al een gezang in de 1ste finale maar was te lui om de boel te veranderen.

Heb daardoor wel het grootste deel van de finale kunnen kijken, en jezus wat ging die Ben V. weer lekker hard, jammer dat hij op de 2de plaats problemen kreeg met een auto die niet meer vooruit wilde, auto ging langzaam rijden alsof het de sensorkabel was. Maar die was al meerdere malen veranderd, volgens mij kan dat alleen maar de accu zijn die geen voltage meer heeft en in de cutoff gaat. Even wachten en er was weer vol vermogen.

10. Niels de Zwijger

Niels de Zwijger

Lid geworden:
    25 apr 2006
    Was wel erg moeilijk rijden op de zeer koude baan. Werd een beetje glibberen en glijden. De nieuwe auto was redelijk goed voor de eerste keer. Belooft wat voor de rest van het seizoen als de temperaturen boven de +5 graden gaan komen . . . . . .

@Ben: we gaan nog wel even klussen aan de regelaar en de accu's. Gaat helemaal goed komen.

11. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Kijk ook eens naar de voorste motorlager of die nog soepel loopt. Heb namelijk ook wel eens problemen mee gehad dat die heel stroef liep. Dan is de lager kapot en trekt die ook veel stroom en heeft ook geen snelheid meer.

ps:
    Ik vond het nog even te koud om te rijden

12. BenV

BenV

Lid geworden:
    21 sep 2009
    Ik heb net gekeken hoeveel spanning er in m'n accu zat en er zat nog 7,45Volt in en m'n voltage cut-off stond op 3Volt per cell. En m'n voorste lager in m'n motor liep ietsjes stroef maar draaide wel gewoon (heb de lager wel vervangen :).
    Het klink raar dat ik het zeg maar die laatse versie van HW, de 930 vertrouw ik niet. Toen ik de 1224 erin had zitten was er niks aan de hand, maar op het moment dat ik die had geüpdate naar de 930 had de regelaar er problemen mee. Maar hopelijk komen m'n nieuwe accu's er snel aan zodat we dit kunnen uitsluiten.

P.S. Niels, Roy en Alexander bedankt voor de hulp!!!

Laatst bewerkt: 7 apr 2013
  13. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    De accu is nu 7.45V, dat is prima, maar dit is wel onbelast gemeten.
    Als de accu belast wordt en bv. tijdens het optrekken 100 ampère moet leveren.
    Dan zal er een spanningsval zijn en op dat moment komt de spanning onder de 6.0V.

Als je een matige accu hebt, dan is de spanningsval groter en de kans op dit soort problemen ook.
    De regelaar zal dit meten en in de cutoff schieten. Als je even wacht is de accu weer ok en zal je weer even hard kunnen rijden.

Je kan dit heel makkelijk testen door met het kastje de cutoff stand op custom te zetten en bv. op 1V per cell.

Laatst bewerkt: 7 apr 2013
  14. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    @BenV.......Ik heb je carbon plaatjes gevonden.
    Dus mocht je een keer in de buurt zijn of ik op de MACH dan heb ik ze voor je.

Mvg roy

15. BenV

BenV

Lid geworden:
    21 sep 2009
    Geweldig Roy!!! Ik geef je wel een belletje als ik in de buurt ben.

16. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    :thumbsup:
    Mag jij dit jaar al die bekers in ontvangste nemen van Daan! ;)
    (en je weet best dat ik daar natuurlijk nog wel onder ga, op een woensdagavond..... :p )

Sukkel!... hahahaha!

Ben, met welke motor rij jij?
    De 1e 930 firmware was te gevoelig op het sensorboard.
    Later heeft HW de 930 iets aangepast.
    Als jij dus de 930 erin hebt zitten die als eerste was uitgekomen, moet je even een latere versie erin flashen.
    En anders gewoon een nieuwe sensorkabel plaatsen.
    Ook al ziet je oude er nog goed uit, gewoon vervangen.

17. BenV

BenV

Lid geworden:
    21 sep 2009
    Ik rij met dezelfde motor als jij, de HW 10,5t motor (die blauwe). Ik heb de v3.0 erin zitten, moet ik ook de programbox upgraden waar nu de 1.08 versie in zit?!

18. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Ohw ja, dezelfde motor... sorry Ben, kan het allemaal niet meer onthouden natuurlijk... (leeftijd denk)
    Als je al met je box op 1.08 zit, dan moet het wel dat je regelaar op de laatst 930 versie zit, dus nee je hoeft niets te veranderen, zou goed moeten zijn.
    Probeer eens terug te gaan naar de 119 versie?, is nl precies dezelfde.

Ik heb met de V3 regelaar een soorgelijk probleem lijkt wel, moet er nog even verder induiken.

19. Wiebe_NL

Wiebe_NL

Lid geworden:
    20 sep 2004
    Zeker niet ;)

Heb ook vreemde problemen met die 930 versie. Sensor kabel valt uit (al 2 keer gewisseld). Bij de ZAC 2 x condensator opgebrand. Reed al een jaar met dezelfde hardware. Ga ook downflashen.

20. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Ik gebruik nog een oudere versie v1.08_111007 en dan de v3.0_110211stock. Ik heb er nooit problemen mee gehad en ook nooit de behoefte gehad (te lui) om de nieuwste erop te zetten.

Ik lees op rctech niet dat er rijders zijn die problemen hebben met de nieuwe versie. Ligt het niet aan iets anders? Bijvoorbeeld kapotte sensor van de motor, motorlager kapot zodat die meer stroom trekt die de lipo niet kan geven (en dus in de cutoff springt) of mischien iets anders.

Deel Deze Pagina