koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

1. BenV

BenV

Lid geworden:
    21 sep 2009
    Ja die je op de achtergrond hoor praten! Lange man met baard. Hij woont daar ook in de buurt.

2. Ickboon

Ickboon

Lid geworden:
    18 jul 2011
    ja dat is mathijs staat ook in de video, heeft die ook al een bijnaam ja (willy) haha

3. Ickboon

Ickboon

Lid geworden:
    18 jul 2011
  4. Mathijs1979

Mathijs1979

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Super filmpjes, Nick!
    Was ook weer top de hle dag samen te battlen!

5. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Tja, een aantal jaren geleden zijn ze uit de NOMAC gestapt, toen tesamen met de AMCA (zoiets was het). De AMCA heeft ingezien dat dit niet een heel slimme zet was, en zijn weer terug, EVMC niet.
    Afgelopen weekend is er een 1/8 Brandstofrijder van de EVMC aan het trainen geweest bij de AMCA, en heeft daar hulp gekregen van een NK rijder (ook hier bekend). De opmerking was dat hij in die ene middag meer heeft geleerd dan in 2 jaar rijden op Velp!.... (sterker nog, op Velp klooien ze maar wat aan blijkbaar)
    Dus het zou voor de leden van Velp denk een hele goeie zijn, om 1 man van Velp weer te proberen te overtuigen van het nut om weer eens contact te zoeken met de NOMAC......

6. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Kwam ook omdat EVMC een NK wedstrijd had het laatste jaar. Die heeft de nomac toen veranderd naar een ander circuit omdat de EVMC uit de nomac zou stappen het jaar erop. Ook niet echt netjes als dat zo is gegaan. Dus dat er wat kwaad bloed zit kan ik wel begrijpen maar goed.... we kunnen er niets mee.

Waarom de andere series zoals de dtc er niet rijden is me een grote vraag. Persoonlijk zou ik liever op EVMC rijden dan Eindhoven bijvoorbeeld.

7. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Geef ik je als DTC rijder groot gelijk in Alex.

Mvg Roy

8. Ickboon

Ickboon

Lid geworden:
    18 jul 2011
    Ik zie dat jullie veel met xceed banden rijden, mijn vraag is met welke hardheid jullie rijden voor en achter???

Ik zelf rijd jaco dubbel pink achter en dubbel pink/ lilac voor.
    Met welke shore kan ik het vergelijken met xceed banden????

9. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    De shore hardheid zegt niet alles, het soort Foam wat Xceed gebruikt is ook anders.
    Ikzelf rij:
    Achter, Soft (25sh)
    Voor, Medium (35sh) / Hard (40sh)

Jaco 2x pink is 35sh, Lilac 37sh.
    Vergeleken met Xceed zou dan achter Medium (30sh) en voor Hard (40sh) het dichtst in de buurt komen. Achter Xceed hard, gaat niet fijn rijden.....

Je hebt dan ook nog de keuze tussen Carpet banden of niet, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat een Carpet band buiten op asfalt doet.....

10. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    30sh voor
    25sh achter
    carpet gaat buiten niet, dit heeft Peter Meurs getest

11. Ickboon

Ickboon

Lid geworden:
    18 jul 2011
    Bedankt voor jullie reactie's dan kan ik die banden ook eens uitproberen

12. rcalmar

rcalmar

Lid geworden:
    10 apr 2011
    hallo mensen

ik ben bezig met het afstellen van mijn corally 10sl 200mm

maar waar moet ik nu de rijhoogte meten
    tussen de wielen achter of voor de wielen
    als ik aan de veer draai gebeurd er niet veel
    ik heb achter 60mm banden en de bussen met nr 2 er in en kom niet hoger dan 4.2mm en wil eigelijk 4.5mm

wil morgen op de baan van genk gaan rijden

gr almar

13. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Ik weet niet precies hoe het met de Corally bussen gaat ivm nummering maar het is of een andere achteras bus of grotere banden.
    Meten doe je onder de rear pod en voor bij de voorwielen.
    Voorkant is spacers verwijderen voor hogere rijhoogte en achter dus de as bussen.

Mvg Roy

14. rcalmar

rcalmar

Lid geworden:
    10 apr 2011
    oke dus niet zoals de tc dat je met de veer opdraaien de hoogte kunt beinvloeden
    ik dacht met de bussen doe je ongeveer en de fine tuning met de veer maar zo werkt het dus niet
    komt dus op de banden maat aan

15. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Rijhoogte achter verander je dmv de bussen. De rijhoogte achter meet je aan de achterzijkant van het main chassis. Niet helemaal achterop de rearpod want dan heb je kans dat je de pod-droop mee meet en dan kom je op een andere waarde uit. De veer is voor fine-tuning van de balans van voor naar achter en niet als instelling zoals bij de TC. Aan de voorzijde regel je de rijhoogte dmv spacers en meet je de rijhoogte vooraan op de hoeken van het chassis.

16. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Brandsofcircuits hebben van oudsher allemaal een bepaalde flow, die ook uitermate goed past bij een 2wd, (niet zo spannend wel snel), daarom klagen veelal rijders daar, over een “te tamme motor” in bv landelijke TC reglementen (terecht)…dus ik snap dat jij je daar een stuk meer thuis voelt!!!...DTC is een electro serie, dus hebben ze ook pure electro circuits in hun gamma, zoals Eindhoven en de HFCC, zoals het ook behoort te wezen naar mijn bescheiden mening, de brandstofcircuits hebben al genoeg Nomac electro en brandstof wedstrijden!!!

De organisatoren van de DTC (en ook bv van de RcRallyCup) hebben van oudsher zeer goede contacten met oa: Eindhoven, Gouda en Den Haag die hen altijd onvoorwaardelijk hebben gesteund “in goede en slechte tijden”, met bv het opzetten van een nieuwe serie (in dit geval de DTC), daar waar andere clubs het risico niet wilden nemen. Zo gauw als het goed gaat met een serie, tja dan ben je overal welkom, dus ik denk dat men bij de DTC, Eindhoven voorlopig nog wel effe trouw blijft!!!

17. BenV

BenV

Lid geworden:
    21 sep 2009
    1. Roy Bakker
    2. Niels de Zwijger
    3. Alexander Fokke
    4. Ruben Faas
    5. Wiebe Bartelink
    6. Ben Voorhaar
    7. Jan Schelling

Mannen 1,2 en 3 gefeliciteerd!

18. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    je hoeft niet overal drie uitroeptekens achter te zetten, komt wat betweterig over. De rest wat je schrijft zijn jouw woorden en zit ver van wat ik er mee bedoel dus probeer geen woorden in mijn mond te leggen aub. Ik geef aan dat het voor mij een vraag is als rijder waarom EVMC niet gebruikt wordt. (eigenlijk als antwoordt op footy71) Het is immers een mooi circuit met goede faciliteiten.

De rest kijk ik puur als pancar rijder en eindhoven is voor mij kwa circuit gewoon de minste in nederland en dit heeft niks met de grote van het circuit te maken maar met de ondergrond!!!!!!!!!(ook maar even wat uitroeptekens gebruiken :)) eindhoven is kwa grip drie keer niks, is ook logisch als je met foambanden op poeder moet rijden. De ondergrond is een poederende coating. Hebben ze al een dak op de rijderstelling?

Deventer is ook klein maar vindt ik een gave baan. Heeft dus niks met grote van het circuit te maken. EVMC is een gaaf circuit en vind het als rijder zonde van zo'n mooie baan dat het een buitenbeentje is.

Laatst bewerkt: 21 apr 2013
  19. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    zorg dat de auto raceklaar, is en dat de achterpod in 1 lijn staat met het chassis door de uitveerweg en inveerweg in te stellen van de centrale schokbreker. d an rijhoogte bepalen met de rijhoogte blokken.

20. rcalmar

rcalmar

Lid geworden:
    10 apr 2011
    hij is er klaar voor [​IMG]

Deel Deze Pagina