koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

1. sleenad

sleenad

Lid geworden:
    30 nov 2010

Hier ben ik eerlijkgezegd ook wel benieuwd naar!

2. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Mocht het niet zo zijn....Ik heb 2 programeer kastjes.
    1 met de "oude" software en 1 met een nieuwere.
    Ben bij de meeste NK's wel aanwezig dus zou ook misschien kunnen helpen.

Mvg Roy

3. Robert S.

Robert S.

Lid geworden:
    11 mrt 2013
    @M7H, jammer... Het werkt niet... Ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd om het kastje te flashen tot het geen weet meer heeft van welke firmware versie voor het laatst is aangebracht, maar het blijkt te hardnekkig. Wat wel duidelijk is, is dat het kastje veel misbruik kan absorberen zonder fatale gevolgen.

Ik heb een e-mail gestuurd aan de chief engineer van Hobbywing met de grote vraag hoe om te gaan met het fenomeen X12/X20 LRP motor in combinate met een hobbywing esc, anders dan de work-around die we nu uithalen met 1224 firmware van bijzondere bronnen zoals jij @M7H.... Ik ben benieuwd wat de respons gaat worden....

@Tazman, Je bent een heer!! Voor nu ga ik ook gewoon het zelfde doen. 2de kastje is al besteld bij The Border.

4. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    1224 is specifiek gemaakt voor LRP motoren (veel vaste vertiming in de motor).
    Motoren met relatief veel vaste vertiming in de motor (ontwerp keuze), gaan niet lekker op de vertiming software gemaakt voor motren met relatief weinig vaste timing in de motor.
    Hobbywing heeft hiervoor de 1224 gemaakt, Martin heeft nog wel de handleiding die hoort bij deze software.

5. Robert S.

Robert S.

Lid geworden:
    11 mrt 2013
    O.K. in dat geval is mijn vraag aan hobbywing dus zinloos. Behalve dan nog of er toch nog een methode is om het kastje te flashen naar voorgaande versies...

We kunnen dus beter LRP motoren minder static timing geven door ze te opereren...

Wat is een "normale" vertiming by een hobbywing motor b.v.??

6. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Misschien geven ze wat meer inzicht aan het hoe en waarom, wat er precies gebeurd in de software is mij niet duidelijk. Dat weet alleen de programmeur.
    Het verschil tussen motoren is volgens mij 10 of 20 graden.

Helaas kan je dat weer niet met de getallen op de regelaar vergelijken, dit zijn stapjes en geen graden.

7. Robert S.

Robert S.

Lid geworden:
    11 mrt 2013
    Toch moet dit te doen zijn... Tegenwoordig staat er overigens een graden verdraaiing op elke sensor insert, beginnend met 27,5 graden en oplopend met 2,5 graden stappen.

Terug naar circa 10 tot 20 graden is vervelend en niet te doen met zelfgemaakte inserts, want hiervoor hebben ze bij LRP niet genoeg ruimte voor gegeven in de einddeksel en ook het bestaande sleufgat in de printplaat van de sensor unit is hier nog niet op afgestemd.:mad:

Toch gaan we experimenteren....:rolleyes:

8. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Nou, dan zou het zomaar kunnen dat ze die vraag doorsturen naar mij. ;)
    Nee, ze weten zelf ook niet waarom!

Salton Dong (teammanager HW) heeft aan mij na het WK gevraagd om mijn X12 settings naar ze te mailen, omdat ze inzicht willen in het hoe en waarom.
    De 101224 is de 1e generatie V3.0 Firmwares van ze, wel een met een kleine bug erin, want je kunt je ESC alleen programmeren met het kastje, niet met je computer (wil je ook niet, maar goed) en die deed het heel erg goed met de X12 en de nieuwere X20. De 101224 is nooit officieel uitgebracht, maar heb ik geplukt van het RC-Tech forum, waar vrij actief wordt deelgenomen door "Cobra" van Hobbywing.
    Vlak na de 101224, kwam de 110119 (lees 11-01-19 => 2011-Jan-19) de 110211 en de 110213 en de 110119 is de versie die gebleven is, wat later de huidige 110930 is geworden.

Zo zit het in elkaar.

9. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Nou, ik zie wel waarom mensen niet al te graag programmeerbare ESC's willen hebben. Je ziet door het bos de bomen niet meer......

10. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Valt wel mee hoor, als je eenmaal weet hoe het zit.
    Liever een firmware update, dan elk jaar een nieuwe ESC moeten kopen.

11. BenV

BenV

Lid geworden:
    21 sep 2009
    M'n IP7200mAh accu zijn binnen!!!

12. Robert S.

Robert S.

Lid geworden:
    11 mrt 2013

@M7H, dit is verdraaid interessante materie. We zouden haast wel kunnen aanbieden aan Hobbywing om met een open-source verband de software door te ontwikkelen....

Dan ook de vraag maar aan jouw gesteld. Is het terug-vertimen van de statische sensor positie van een LRP x12/x20 motor genoeg om met de laatste firmware versie te kunnen opereren?

13. Robert S.

Robert S.

Lid geworden:
    11 mrt 2013
    @BenV. Geen saddle packs meer!!!

En wat een capaciteit!! Komt hier nou geen eind aan....(ik hoop het niet natuurlijk:thumbsup:)

14. BenV

BenV

Lid geworden:
    21 sep 2009
    Ja lekker lang door rijden! Trouwens die Bakker heeft ook dezelfde accu's... :)

15. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Team Orion zit al op de 8000Mah / 90C hoor met dubbele contact bussen op de accu LOL... :D

16. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Lang doorrijden is nooit een goed idee Ben, beter gewoon max. 7 minuten trainen.
    Dan gaan die accu`s tenminste lang mee.

17. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Dubbele contacten, is dat ook niet dubbele weerstand? Ik weet er niet veel vanaf vandaar de vraag.

Groeten uit Shanghai

18. Mathijs1979

Mathijs1979

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Dezelfde stroom heeft nu een twee keer zo brede weg om over te lopen -> lagere weerstand.
    Veel plezier in Shanghai!

19. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Dubbele uitgangen is leuk, mits het reglement toestaat dat er ook dubbele bekabeling naar de esc gevoerd mag worden, in bijna ieder reglement met voorschreven regelaar, mag je niets aan de bedrading veranderen…max AWG en enkelvoudig, en soms met behoud van de originele connectoren…!!! De kleine winst die je nu enkel kan behalen, is door beide connectors aan elkaar te verbinden (plussen bij de plussen, en minnen bij de minnen) mits er niets beschreven staat wbt het gebruik bij de connectoren.

De meeste rijders onderhouden nu al niet hun bussen op de accu, of de stekkers van de regelaar, voor hen is er bijna niets te halen wbt dubbele uitgangen!!! :rolleyes:

20. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Dan maak je je druk over de overgangsweerstand van een goudcontact maar niemand maakt zich druk over de weerstand van standaard soldeertin.

Deel Deze Pagina