koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

1. andyr74

andyr74

Lid geworden:
    13 feb 2005
    Enkele jaren terug heb ik ook enige rijd met een pro 10 (Corally 10X) gereden. Dat is dan weer wat achteruit geraakt maar nu zou ik hem graag weer klaarzetten.

Ik heb toen altijd met GRP banden gereden. Pink, magenta, purple,... en zo waren de kleuren dacht ik. Waar welk kleur weet ik niet meer. Ik dacht voor iets zachter dan achter maar dat weet ik niet meer zeker.

Nu zou ik dus nieuwe banden moeten hebben.
    Het is voor een asfalt buitencircuit: Racing Club Roeselare. (Een zogenaamde "nitro" piste).

Maar welk merk is nu aan te raden: Jaco, Xceed,... ? En welke hardheid om te beginnen? Kwestie dat ik geen 10 setjes moeten kopen om te testen.

2. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Probeer eens een 35sh. achter en een 40sh. voor. Daar zou je wel rond mee moeten komen.

Jaco: Dubbel Pink & Purple
    Shepherd: Teal & Purple
    Xceed: Hard & Hard (volgens mij)

GP tires kan je ook nemen, dan is het 36sh achter en 40sh voor. Evt. vervanger voor de voorbanden als je iets meer stuur nodig hebt. Een 38 of 37sh band. Meestal iets van Lilac...

3. andyr74

andyr74

Lid geworden:
    13 feb 2005
    Alvast bedankt. Ik zal eens rondkijken.
    Is er eigenlijk een verschil tussen de banden voor een pro10 (dus de brede versie) en een WGT (200mm versie)? Op sommige sites staat er soms WGT bij en soms pro 10. (met een verschillend bestelnummer)

4. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Ik zou met hard/hard niet rond kunnen rondkomen.
    Xceed Soft (25SH) of medium (30SH) achter
    en medium (35SH) of hard (40SH) voor.
    Medium achterbanden zou ik dan ook nog eens alleen doen als het buiten 20+ graden is......

Verkijk je ook niet op de shore van een band, want de grip hangt van meer dingen af dan alleen de banden hardheid.
    Een Xceed "carpet" band heeft totaal geen grip op asfalt.
    Net zoals "Grey/Black/Yellow" dat volgens mij ook niet hebben.

5. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Is allemaal één pot nat maar kijk wel uit voor tapijtbanden die wil je buiten niet gebruiken. De Corally 10X is nog steeds een goede auto.

6. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Filmpje van een f1 wedstrijd met masami "The Master" achter het stuur van de Yokomo YRF.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. BenV

BenV

Lid geworden:
    21 sep 2009
  8. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Kan iemand mij iets uitleggen over een delta of ster motor, is er een vergelijkingstabel ergens te vinden.

Een 10.5t boosted die we in de pro10 gebruiken, met wat is dat non-boosted te vergelijken in delta schakeling?

Hebben jullie wat linkjes over de toepassing van delta motoren.

9. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Corally heeft met hun sensorloze setjes een aantal delta motoren en vergelijkingstabellen met ster geschakelde motoren. Ook PK heeft daarover in de productinfo geschreven. Als ik het goed heb zou een 10 turns delta iets als een 6 turns ster presteren. Ik weet alleen niet hoe de regelaars en dan met name de sensoring hier mee om gaan, zeker bij sensorless zit daar een 30 graden verschil in.

De vergelijking is ook terug te vinden in 3-fase krachtstroom motoren welke in ster en driehoek geschakeld kunnen worden.

10. sleenad

sleenad

Lid geworden:
    30 nov 2010
  11. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Ik denk dat je zo'n vergelijking niet kunt maken aangezien het met boosted een 10.5t is in en uit de bocht waarbij het met de vertiming een 5.5t wordt kwa rpm op het rechte stuk (als simpel vergelijking) . Ik zou niet weten hoe je dat dmv blinky mode zou kunnen doen met ster of delta windingen. Wil je dezelfde snelheid hebben als boosted 10.5t moet je een lagere turns motor gebruiken (of de vertiming van de motor omhoog schroeven) want dat is alles wat je kunt doen.

12. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Nick met de pro10 mod en gewoon met de standaard corally 10x (dual layerd chassis) een peugeot HD en mamba max sensorloos setje 2de plek gekwalificeerd maar tijdens de finale op de 4de plaats geëindigd door de lage mAh van de lipo's (leeggelopen) en een tik van iemand anders tijdens een finale.

Reinder met een boosted 5.5t was op de 6de plek geëindigd en dat is ook erg goed! Mathijs heeft de C finale gewonnen met een 10.5t :). (totaal 28 rijders)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. kramxel

kramxel

Lid geworden:
    21 aug 2006
    netjes,en dat met een peug kapje.Tussen al het duitse geweld

Trouwens over peugeot kapjes gesproken alex!.pm me ander maar ;).

14. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Gaaf! Zo zie je maar weer dat het wel kan met een normale auto en een normale electro HD kap... :D Nog even en de RC LeMans wordt een NL podium haha... ;)

15. BenV

BenV

Lid geworden:
    21 sep 2009
    Ja mooi, als underdog aankomen en al onze Duitse freunde zoek rijden, steengoed hahaha!

16. Ickboon

Ickboon

Lid geworden:
    18 jul 2011
    Mooi verslag alex!!

Ik had de laatste kwali ook de lipo leeg anders had ik op poll gestaan het scheelde maar 0.004 sec dus dat was jammer helaas kon ik niet met de lipo's uitkomen anders had ik op het podium gestaan.
    Die duitsers rijden allemaal met stick pack lipo's daar gaat nou eemaal meer mah in dan saddle packs daarbij zijn stick packs ook sterker kwa stroom afnamen.

Mijn snelste ronde was 13.82 en de snelste 1/8 die dag was 14.78 dus ik mag zeker niet klagen en volgend jaar maar 6000mah ip lipo's erin dan kan ik hem net uitrijden:)

17. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Nick, probeer eens met 1/12 cellen dan? Daar gaat meer in dan regulaire saddle-packs en de stroomafname kunnen ze ook hebben. Heb al 1/12 cellen gezien met 6800Mah / 80C dus... Volgens mij moet je het met de 6400 / 90C's van nVision ook al wel redden.

En dat moet makkelijk passen in jouw Corally, wellicht een sleufje bij frezen voor de tape maar that's it denk ik...

18. kramxel

kramxel

Lid geworden:
    21 aug 2006
    Ik reed zelf ook met de ip 6000 saddle packs in mijn corally,nadeel was dat de lipo vrij hoog is en daardoor de auto veel meer roll heeft(teveel eigenlijks).

19. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    De oude (rode) 6000 35c zijn inderdaad erg hoog. De nieuwe (blauwe) IP6000mAh staat 80C op het stickertje en zijn 25mm hoog.

De 1/12 lipo's zijn 18mm hoog en 96mm lang.

20. Ickboon

Ickboon

Lid geworden:
    18 jul 2011
    Ja 1/12 accu's zou kunnen maar ik bedoelde die ip accu's die alex ook bedoelde:)

Ps: ik ga morgen met de xray x10 het nk rijden op lelystad:)

Deel Deze Pagina