klopt , ik maak de roerhevels langer, uitslagen zijn nu toch veel te groot, en daarmee wordt de resolutie ook kleiner van de trimuitslagen.
Even een oud topic vanonder het stof gehaald… ntopic: Ik wil het hoogteroer van de blaster ombouwen op pull-spring omdat ik nogal wat wrijving heb in de koolstofstang van de push-pull aansturing. Zoveel dat de preset op de hoogte soms niet eens zichtbaar is… Zijn die gitaar snaren 0,3 mm? Ik ken niks van gitaren, maar las diktes van 0,010 (of zijn dat inches?) Er zit een zaak wat verderop, waar ik morgen eens ga binnenstappen. Waar op te letten cq naar te vragen? Ik moet er nog eens op studeren, hoe ik het precies ga fabrieken. 't Is een pendelroer! Misschien het asje vervangen door de torsieveer? Tips / foto's / ervaringen altijd welkom… Gebruiken jullie ook gitaarsnaar als 'treklijn'? Ik heb 7kg vislijn in huis gehaald maar ben bang dat het ooit zou gaan rafelen en breken… Mercie voor de tips! Chris
012 gitaarsnaar is 0,3mm dik. Op de site van de Twister3 is naast dyneema en kevlar ook gitaarsnaar aangeraden, 0.09 inches / 0.23mm Ik heb ze hier van daan: snarenshop.nl => snaren los => Electrisch => Als ie het doet: Link
Gisteren heb ik veertjes in een stabilo gemonteerd op de manier zoals Alex het beschrijft. .3 mm veren staal -> dubbelvouwen en dan twee pootjes uitvouwen onder een hoek van 90 graden. Kracht grijpt mooi aan op dezelfde plek. Geen torsie in je stabilo! Maar....... Het dubbelgevouwen deel klapt om als ik de flap van up naar down buig...(ligt eerst netjes aan links in de scharnier spleet en klapt om naar rechts in de schearnierspleet...) Het werkt nu als een soort schakelaar. Bij iets up klapthet veertje om en wil de flap naar 'meer up' en voorbij neutraal naar down klapt de boel terug en wil de flap naar 'meer down'. Best grappig, maar ongewenst. De bocht vastzetten in de scharnierspleet heeft tot gevolg dat er effectief maar één poot veerkracht levert. Hoe los ik dit op en wie heeft hier ook last van?
Erik, Ik maak de veertjes van 0.5mm verenstaal. Aan beide kanten van de spleet maak ik een gleufje waar het veertje in kan . Verder is het belangrijk dat beide pootjes goed uitgelijnd tegen over elkaar zitten ander draait het veertje uit de spleet. Als alles goed zit fixeer ik de veer met dunne secondenlijm op beide uiteinden. daarbij word zeker de eerste 5 mm aan beide kanten ook met het schuim verbonden.
Dank! Ik heb inderdaad (expres eigenlijk) de pootjes niet uitgelijnd. Leek toen een goed idee.... Dit 'klapeffect' had ik niet verwacht... En ik gebruik twee veertjes van .3mm. (mini dlg) De pootjesmaak ik ongeveer 15mm. Ik pak mijn tang weer!
Chris, Je kunt ook de huidige aansturing vervangen door een nieuwe. Ik heb een blaster gehad waar dat prima werkte en heb 2 streams met pushrods gehad. Teflon buis met 1mm carbon. Je kunt desnoods ook 0,8 mm verenstaal gebruiken. Is ietsje zwaarder, maar wekt ook.