Ondertussen weer een en ander gebeurd in de werkplaats van Aurectar.
Het geheel begint zijn vaste vorm te krijgen.
Licht en redelijk robuust.
Ik schat dat ik rond de 3000 a 3500gram zal uitkomen.
Globaal gezien verhoudingsgewijs lichter dan mijn Mucha van 6000gr.
De Kranich is ook iets kleiner, vandaar.
De beglazing van het canopy frame.
Dit met een uitsnede van een limonadefles en twee mika stukken.
Hier en daar moet nog wat bij getrimd worden maar dit is net het leukste van het verhaal.
Rem open.
Rem toe.
Ondertussen rolroeren uitgesneden en scharnierhechtingen aangebracht.
Een klusje die met grote zorg dient uitgevoerd te worden.
Voor scharnieren gebruik ik Kavanscharnieren van Simprop.
Ik knip er de assen uit en vervang deze door uitschuifbare van 1 mm diameter.
Zo kan ik mijn rolroeren demonteren bij eventuele herstelbeurten.
Dit laatste altijd handig.
Het geheel begint zijn vaste vorm te krijgen.
Licht en redelijk robuust.
Ik schat dat ik rond de 3000 a 3500gram zal uitkomen.
Globaal gezien verhoudingsgewijs lichter dan mijn Mucha van 6000gr.
De Kranich is ook iets kleiner, vandaar.
De beglazing van het canopy frame.
Dit met een uitsnede van een limonadefles en twee mika stukken.
Hier en daar moet nog wat bij getrimd worden maar dit is net het leukste van het verhaal.
Rem open.
Rem toe.
Ondertussen rolroeren uitgesneden en scharnierhechtingen aangebracht.
Een klusje die met grote zorg dient uitgevoerd te worden.
Voor scharnieren gebruik ik Kavanscharnieren van Simprop.
Ik knip er de assen uit en vervang deze door uitschuifbare van 1 mm diameter.
Zo kan ik mijn rolroeren demonteren bij eventuele herstelbeurten.
Dit laatste altijd handig.