Krill Velox, hoe vliegt deze ?

Discussie in 'F3A-X' gestart door Hans Meij, 17 dec 2009.

1. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Die van knol zou ik niet eens een yak durven noemen... maarja

Krill komt inderdaad met een 100 CC yak 55

ps, enkele mensen kennen denk ik het echte model niet, dit is een yak 54 ;-)

Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  2. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Ik vind de SU29 wel wat hebben. En die bovenstaande 54 is ook wel leuk.

Maar ik vind het heel erg jammer dat (vanwege die 'schaal' wedstrijdklasse) er niets ontworpen word om goed te vliegen. Ik ben er van overtuigt dat er in de 3D wereld er veel betere kisten werden gemaakt als men niet zeer geforceerd naar een echt vliegtuig zou moeten kijken. En het dan maar aanpassen zodat het nog acceptabel vliegt.

3. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    @Nando; je mag doen wat je wil in F6A...
    Vliegtuigen zoals de sebart sukhoi en ef 78" zijn al lang geen kisten meer die aangepast zijn om "acceptabel" te vliegen hoor... Van schaal kan je daar niet spreken ze zijn gewoon "loosely based" op de extra etc

ps: als deze vliegtuigen gewoon zijn aangepast om "acceptabel" te vliegen heb je duidelijk nog niet met een goede kist gevlogen :)

4. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Ja, maar van mij mogen ze het helemaal 100% loslaten.
    Daarnaast vliegen die toestellen al wat beter dan de voorgangers die er meer op leken. Wat volgens mij mijn punt ook een beetje bewijst.

F6A is >2m, En we zitten hier in het -x forumdeel. Krill had daar de thunder voor gemaakt (vloog niemand mee geloof ik)
    Daarnaast de 5kg (f3a-)regel wat betekend dat bijna niemand met een model mee kon doen dat niet specifiek voor die 1ne wedstrijd was samengesteld.

Ik zei het idd wat overdreven, maar ik ben er van overtuigt dat het met wat minder schaal 'nog' beter word. Rare vleugelvormen, en luchtstroom-begeleid-dingen (remmen, hoewel ik daar niet van overtuigt ben voor buiten) of simpelweg een vlakkere rompzijkanten, en langere rompen.

Laatst bewerkt: 28 jan 2010

Deel Deze Pagina