Kunstof lijmen.

Heren, dames,

ik ben eigenlijk benieuwd welke lijm jullie gebruiken om wat grotere delen kunstof te verlijmen.

Voor de kleine delen gebruik ik de Faller lijm met doseernaald.

Nu moet ik wat grotere delen gaan lijmen waarbij de doseernaald eigenlijk niet geschikt is.

Ik heb contacta van Revell gebruikt die met het kwastje maar ben hierover niet tevreden.
Eer ik het laatste gedeelte van de kunstofplaat had ingesmeerd, was het eerste gedeelte al weer droog.
Gevolg, bobbelvorming in de plaat.

Nu weet ik dat er ook nog Uhu bestaat zou dit wat zijn?

Ik hoor graag jullie ervaringen/bevindingen.

Dank,
Raymond.

Hoi Raymond,

Ik gebruik voor kunststof verlijmen Bison Secondelijm Industrie.
Dat werkt zeer goed, alleen is het wel van belang dat de raakvlakken volledig vlak zijn. (maar dat zal voor de meeste verlijmingen gelden).

Groetjes,

Sven

Hoi Raymond,

Ik gebruik voor kunststof verlijmen Bison Secondelijm Industrie.
Dat werkt zeer goed, alleen is het wel van belang dat de raakvlakken volledig vlak zijn. (maar dat zal voor de meeste verlijmingen gelden).

Groetjes,

Sven

Hoi Sven,

die gebruik speciaal voor onderdelen waarop wat druk staat of moeilijk te verlijmen zijn.

Echter niet geschikt voor wat grotere oppervlakken lijkt mij.

Gr.

Raymond je hebt ook een tube kunstof lijm ruderer l 530 is dat van tamiya.geloof ik.

Laatst bewerkt:
Hallo Raymond,

Bij mij werkt het beste bij grote vlakken; eerst met de naald voldoende lijm verspreiden en daarna
met de kwast van de Revell Contacta de lijm uitsmeren.
Waarschijnlijk is de lijm van Faller hetzelfde principe als die van Revell ( gedeelte oplosmiddel en gedeelte plakmiddel )
maar misschien eerst een proefstukje doen of ze niet met elkaar reageren.

Ik koop alleen de blauwe Revell Contacta in flesje met naald en gebruik die flesjes regelmatig
om de Contacta fles met de kwast te vullen. ( nooit vol !! want dat flesje valt nog wel eens om :rofl::rofl: )

Succes.

Wel eens epoxy overwogen? Die zijn er in verschillende droogtijd. Volgens mij kan dat met kunststof. Welke kunststof hebben we het eigenlijk over? Daar heb je namelijk 1000 verschillende van. (bij wijze van spreken)

Ik gebruik voor grote vlakken epoxy van mr boot. Het drogen duurt wel een paar uur, dus genoeg tijd om alles op zijn plek te zetten. Of anders hardplastic lijm van Bison, dat gaat ook best aardig, maar is wel meer opschieten.

bison heeft ook diverse 2k epoxy lijm tubes welke varieren in uithard tijd van 1 minuut tot 24 uur.
Meest gebruikte is de rode versie deze is 2 a 3 minuten.

Zelfde lijm gebruiken die je nu hebt, alleen het dopje met naald eraf draaien, uitgieten wat je nodig hebt en dit verdelen met een spatel of kwastje, en klaar is Kees.

Back