kunstvlucht indoor model

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door raymon, 30 aug 2003.

  1. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.950
    Locatie:
    Zutphen
    :( Ehhhh, volgens mij heb je de tekening niet helemaal goed gelezen. De buitenste ribben staan wel erg ver naar buiten en de ligger is normaliter korter. Verder moet er eigenlijk een stuk van de hoeken... Kijk de tekening er nog maar eens goed op na :wink: .
     
  2. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    precies en een voor en achterlijstje uit koolstof maken het geheel ook wat prettiger....
     
  3. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.514
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    maar het lijkt net of jullie staaf (romp) langer is :?: :?: :?:
    hoelang dan :oops:
     
  4. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Klopt: momentarm (lees: aftand tussen voorlijst stabilo en achterrand aileron) = vleugelkoorde (inclusief rolroeren).

    Vliegt behoorlijk prettiger (zie trouwens ook de andere ennu-tread)
     
  5. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.950
    Locatie:
    Zutphen
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    schijnbaar is lezen toch steeds meer een probleem, ondanks dat meerdere mensen dit al aangegeven hebben.

    :teacher: Lees eerst die hele draad eens meerdere keren door voordat je verder gaat met bouwen.
     
  7. Guest

    Guest Guest

    Hoi Raymon,

    De staaf is zo lang gemaakt dat de afstand tussen de achterkant van de vleugel en de voorkant van het stabilo 38,5 cm is. (Tenminste dat begrijp ik er uit)

    Volgens mij is dit wel vanaf de vleugel en niet vanaf het rolroer! De genoemde draadjes zijn namelijk lang niet zo duidelijk als je zou denken.

    Dus als je de originele lengte van de rompstaaf weet. Dan meet je de afstand tussen de achterkant van de vleugel (niet het rolroer) en de voorkant van het stabilo. Deze afstand trek je af van de genoemde 38,5 cm en dan weet je hoeveel cm je rompstaaf langer moet zijn dan het origineel.

    Misschien dat je nog een paar cm langer kunt nemen om de motor een beetje verder naar voren te kunnen plaatsen tov. de vleugel om het zwaartepunt te kunnen bereiken. Moet je maar even uitproberen. Je kunt de staaf namelijk altijd nog korter maken..... :wink:

    Succes. :D
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De versie met de meetlat heeft een nog langere romp dan de door Arjen en Niek gebruikte versies. Dit is in de bewuste draad ook te vinden. Meestal is de koolstof romp buis een meter lang en laat ik die heel als het model bijna klaar is ga ik kijken naar het zwaartepunt en waar dan de motor moet komen, alle koolstof die voor de motor uit komt snij ik dan af.
     
  9. Guest

    Guest Guest

    :D Hahaa........ dank Theo.

    Dus één meter buis. Tussen de voorkant van het stabilo en de achterkant van de vleugel (niet het rolroer) 38,5 cm en dan uitbalanceren met het plaatsen van de motor. Als laatste de buis aan de voorkant inkorten zoveel als nodig.

    Mooi, op naar de volgende vraag. :wink:
     
  10. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.514
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    hey eelco
    ik heb nu de tekening van de nutta die is nico ook aan het maken (is al klaar) :oops:
    maar papa gaat eerst ff verder met de biglift en dan ben ik weer aan de beurd
    deze is maar 60 cm spanweite
    en de lenkte is 40cm
    modelbouwupload doet het ff niet :( maar ik post wel ff een foto

    en hier ken de motor van de slow mo op duz dat scheelt ook weer geld en daar ken ik weer een ander accu pacet kopen
    en mischiet een lipo lader een heeeeeeele invoudige van ronde de 10 euro en een lipo pacet
     
  11. Guest

    Guest Guest

    Kijk eerst maar eventjes of je motortje sterk genoeg is om leuk te kunnen vliegen met dit model. Pas als je tevreden bent met de spullen die je hebt zou ik een nieuwe aanschaf doen.

    Ik verwacht namelijk dat je, als je er een keer mee gevlogen hebt, toch graag een sterkere motor op het model wilt. Als dat zo is kun je dan de accu enzo daar op aan passen.

    (Trouwens, je kunt altijd eerst mijn Lipo´s even gebruiken)

    En.......maak hem echt zo licht mogelijk. Die van Nico = 118 gram met alles behalve de accu er in.

    :D
     
  12. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.514
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik heb al wel een andere as voor die motor dus als het nou een beetje wind stil is neem ik hem gewoon mee en dan ken ik hem altijd nog in de auto laten
    al als het een stukje luchtruim vrij is :?
    maar voor de zekerhijd neem ik de sjonny mee
    [​IMG]

    heb je vandaag ook de lipo cellen mee


    joost foto 499 ken je verwijderen hij was verkeerd
     
  13. Nico Peursum

    Nico Peursum

    Lid geworden:
    5 aug 2003
    Berichten:
    501
    Locatie:
    Emmeloord
    Nieuws!!!

    De Nutta vliegt, en hoe. 8) loopings van 3 meter.

    Motor is de GWS-A. Gewicht 175 gram inclusief accu (8x300mAh Nmh) . Ik heb nu nog een 9x7 prop, later ga ik de 10x4,7 prop proberen. Als ik dan ook nog 2 kokam340's eronder hang, kom ik rond de 140 gram uit. en moet ik makkelijk indoor cubaanse achten kunnen vliegen :wink: .

    dit is de link van de tekening die raymon heeft:

    http://www.flyelectric.ukgateway.net/nutta-a4.pdf

    mijn nutta is eigenlijk een nutta 1.1 want de vleugel meet 66 cm en de 'romp' 44. koorde van vleugel en stabilo zijn wel gelijk. Ik gebruik drie GWS pico-bb servo's, zodat de rolroeren ook een flaperon-functie hebben. Richtingsroer heb ik niet (zonder een echte romp kun je toch geen meskant vliegen :!: )
     
  14. Guest

    Guest Guest

    Maar wel hooveren......toch maar inbouwen? Om het gewicht hoef je het niet te laten :wink:
     
  15. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.514
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    mijn motor is aan stront :(
    de lipjes in de motor maken geen goed kontakt
    dus dat word dan tog maar een nieuwe motor kopen
    de biglift is bijna klaar dus dan ben ik weer aan de beurd :)
    romp is al geschuurd
    maar de sjonny is gecrast en alles moet in de stick gezet worden
     
  16. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.514
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    nico wat voor motor ben jij :?:
     

Deel Deze Pagina